Såg att du gjort en liten nisch i duschen. Bra tänkt! Gjorde två i min när jag gjorde om badrummet och dom är perfekta för att slippa ha en lös hylla för schampo som bara trillar ner..
 
  • Gilla
Isak90 och 1 till
  • Laddar…
I Isak90 skrev:
Ja det blev kanske en nackdel efter att jag bestämde mig för att vända dörren. Jag hade ritat dörren vänsterhängd och det var det vi gick efter när termostater och strömbrytare placerades. Men när jag skulle montera karmen kändes det mer naturligt att öppna dörren inifrån huset eftersom det är från det hållet man oftast kommer ifrån och att slippa runda dörrbladet.

Så det var att välja på att tända belysning med fel hand eller behöva runda dörren varje gång man ska på toa, pest eller kolera?:crysmile: Men nu är tätskiktet limmat mot karmen så det får bli en vanesak.:)

//Fredrik
Montera en rörelsesensor så slipper du tända /släcka
 
  • Gilla
Isak90 och 4 till
  • Laddar…
T tracker skrev:
Montera en rörelsesensor så slipper du tända /släcka
Satte en takmonterad i senaste badrummet och det blev kanon.
 
  • Gilla
Isak90
  • Laddar…
I Isak90 skrev:
Jag var faktiskt iväg idag och bunkrade lite osb till övervåningen. Inte för att jag tror att det är någon brist på det när jag väl ska börja med den (blir väl tidigast efter vintern) utan för att få till lägre pris och kunna bära upp innan trapphuset är tapetserat osv. Köpte 50st 90-skivor och tack vare en inte uppdaterad prislapp i facket fick jag dom för 129kr/st.:)

[bild]

[bild]

//Fredrik
Haha riktigt smart gjort. Priserna skenar nu i samband med leveranssvårigheter på alla träprodukter :)
 
  • Gilla
Isak90
  • Laddar…
X xLnT skrev:
Det står säkert någonstans i tråden, men vad ska du använda alla dosor till?
Jag tror jag räknade till 21st i ett litet rum bara där man inte ens såg hela rummet.
Tänder du så många separata ljuskällor från ett ställe?
Det beror nog lite på vilket rum du syftar på för att jag ska kunna svara på varför men jag antar att det är köket eller vardagsrummet du tänker på?:p

//Fredrik
 
I Isak90 skrev:
Det beror nog lite på vilket rum du syftar på för att jag ska kunna svara på varför men jag antar att det är köket eller vardagsrummet du tänker på?:p

//Fredrik
Bild #1 och #3 i kommentar #965.
 
X xLnT skrev:
Bild #1 och #3 i kommentar #965.
Ja där är det vardagsrum på ena bilden. Men tex bakom tvn hamnar 4st eluttag, 1st media, 2st dosor är till en kabelkanal och 2st för ljud till taket. Men strömbrytare är väl kanske någon extra som är lite onödig, tex fönsterspottar har jag separat tändning till varje fönsterparti.

I köket blir det en del uttag för att slippa dra bänk-/lådbelysning mellan varandra osv. Blev det något klarare?:seenoevil:

//Fredrik
 
I Isak90 skrev:
Ja där är det vardagsrum på ena bilden. Men tex bakom tvn hamnar 4st eluttag, 1st media, 2st dosor är till en kabelkanal och 2st för ljud till taket. Men strömbrytare är väl kanske någon extra som är lite onödig, tex fönsterspottar har jag separat tändning till varje fönsterparti.

I köket blir det en del uttag för att slippa dra bänk-/lådbelysning mellan varandra osv. Blev det något klarare?:seenoevil:

//Fredrik
Jag syftade på de vertikala dosorna som är för brytare antar jag. Har du så stort behov av separat brytning?
Edit: Ok, separat brytning till fönsterparti borde ju ta en del brytare ja.
 
X xLnT skrev:
Jag syftade på de vertikala dosorna som är för brytare antar jag. Har du så stort behov av separat brytning?
Edit: Ok, separat brytning till fönsterparti borde ju ta en del brytare ja.
Ja och sedan i köket blir det en hel del olika också.
Installation av eluttag vid en vägg under renovering i ett kök utan överskåp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

- Spottar i tak
- Spottar över vasken (inga överskåp)
- Lampa över matbordet
- Lampa över kökshalvön
- Bänkbelysning & vitrin

Så det blir en del.:p

//Fredrik
 
I Isak90 skrev:
Ja och sedan i köket blir det en hel del olika också.
[bild]
- Spottar i tak
- Spottar över vasken (inga överskåp)
- Lampa över matbordet
- Lampa över kökshalvön
- Bänkbelysning & vitrin

Så det blir en del.:p

//Fredrik
Det finns brytare med två vippor med :p
 
  • Gilla
Kallebo och 3 till
  • Laddar…
boschkenta
Ramnemark Ramnemark skrev:
Det finns brytare med två vippor med :p
Eller tre, eller till och med fyra.. men det blir som att spela piano på väggen med oavsiktlig ljusshow på köpet.
 
  • Haha
  • Gilla
Isak90 och 2 till
  • Laddar…
Hej!

Under veckan så har jag spacklat och slipat i garaget, fått satt en remsa tätskikt och lite glasfiberväv så nu kan jag måla klart runt porthålet innan jag monterat porten.:)
Renoverat garage med spacklade väggar och en nisch med rörinstallationer, redo för målning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Garage med nyspacklade och slipade väggar och material på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Renoverat badrum med väggar förberedda för målning och skyddad golvsektion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Renoverat garage med spacklade och slipade väggar samt nymålade bottenlister, elverktyg på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Renoverat hörn i badrum med spacklade väggar och installerat tätskikt klar för målning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Renoverat garage med nyspacklade och slipade väggar, osatt dörr och elskåp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och så har vi fått börjat i badrummet, har fått hjälp av farsan på eftermiddagarna. Det var ganska mycket funderande för att få till det runt nischen osv så det var bra med ett par extra händer.:) Men bottenraden sitter runtom och resten syns på bilderna.:)
Renoveringsarbete i badrum med vägg tätskikt, glasfiberväv och delvis satta kakelplattor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Pågående badrumsrenovering med bottenraden av kakel, rörgenomföringar och tätskikt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Renoveringsarbete i badrum med delvis lagda vita kakelplattor och applicerat tätskikt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Renoveringsarbete i badrum med halvt kaklade väggar och oslipat golv, montage av vattentäta väggskikt pågår.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Renoveringsprocess av ett badrum med delvis kaklade väggar, nisch och omonterad golvbrunn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


//Fredrik
 
Redigerat:
  • Gilla
Lizzardo och 21 till
  • Laddar…
Hej!

Har fått målat lite på utsidan nu när det har varit fint väder, carporten fick sig en vända. Sedan har jag målat taket i garaget en gång till och en första gång runt porthålet. Lite mer kakling har jag också hunnit med.:)

Ny målad carport på ett hus med byggnadsställningar och soligt väder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ny målning på en carport som omges av byggnadsställningar under klarblå himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En ouppbyggd vägg täckt med OSB-skivor i ett ommålat garage med släta vita tak och en vit dörr med fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vägg i badrum under renovering med nylagda vita kakelplattor och synliga vattenrör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Renoverat badrum med halvt kaklade väggar, accentmosaik och installationsförberedelser.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Renoveringsarbete med kaklade väggar och fyrkantigt hål där en toalettstol ska installeras.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och så har jag funderat lite mer på randen jag tänkt ha bakom toalettstolen, om jag ska ha den eller inte. Det blir isf tre i bredd och jag har väl i stort sett bestämt mig men ska fundera lite till.:p
Person i arbetskläder testar kakelplattor på en vägg bredvid en toalettavloppsrör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Badrum under renovering med väggar delvis kaklade och väntande på installation av sanitetsporslin.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


//Fredrik
 
  • Gilla
boschkenta och 3 till
  • Laddar…
AXS
Skippa randen, känns lite 2010...

Men annars ser det grymt ut! Bra jobbat!
 
  • Gilla
boschkenta och 5 till
  • Laddar…
Håller med om att skippa en färgad kakelrad, det dateras fort. Ett alternativ är att kakla vita plattor ståendes istället bakom toan.

Jag tror att jag har sett det tidigare i tråden men har du någon planlösning att dela (igen)?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.