Enligt ritningen så ska dom ju inte vara lägre, så det måste väl ha blivit nåt fel?
 
  • Gilla
reiman
  • Laddar…
S stewed skrev:
Enligt ritningen så ska dom ju inte vara lägre, så det måste väl ha blivit nåt fel?
S stewed skrev:
Enligt ritningen så ska dom ju inte vara lägre, så det måste väl ha blivit nåt fel?
Var kommer din ritning ifrån ? Ja, det verkar uppenbarligen vara fel. Nu får vi se om företaget är snabba på att skicka nytt då jag har snickare som ska börja bygga altan på tisdag. Min plan var att bli klar med poolen tills dess
 
Ska inte locket hålla tätt för regn?
Har en Prime
 
D Dallastower skrev:
Så här sitter mina anslutningar om det hjälper. Typ 15 cm mellan nedre anslutningen och lampan
[bild]
Spelar någon roll om man hör dessa anslutningshåll på den långa eller korta sidan av poolen?
 
Tobzter
Långa sidan är den ända som är plann . Dom välvda hörnen är runda så att säga
 
  • Gilla
Pete75
  • Laddar…
Tobzter Tobzter skrev:
Långa sidan är den ända som är plann . Dom välvda hörnen är runda så att säga
Är slangarna tillräckligt långa ifall man vill ha teknikrummet på kortsida?
 
Sindbad Sindbad skrev:
Är slangarna tillräckligt långa ifall man vill ha teknikrummet på kortsida?
Inte dom som följer med, jag köpte till 2m extra så att jag kunde sätta den på kortsidan.
 
  • Gilla
Sindbad
  • Laddar…
J jeppo skrev:
Inte dom som följer med, jag köpte till 2m extra så att jag kunde sätta den på kortsidan.
Tur vi läste det här, tänkte börja borra och installera till helgen..
vi har tyvärr noterat att det blir en del merjobb att ha teknikhuset på kortsidan (Pacific-modellen) - vilket vi måste ha, pga altanens utformning!


Vad jag kan läsa mig till så kommer det med en slang på 4 m. till Pacific-modellen.

Angående längden på slangen, så undrar jag om det räcker att beställa till ytterligare en slang på 2m? Behöver man skarva då? Eller skulle man sagt till i tid och bett dem skickat en på 6 m?!

Vi har nämligen fått leveransen men inte öppnat än!

Någon som vet om det finns att köpa någon annanstans? tror knappast vi hinner få hem ny slang till helgen från SVB
 
A annie1110 skrev:
Tur vi läste det här, tänkte börja borra och installera till helgen..
vi har tyvärr noterat att det blir en del merjobb att ha teknikhuset på kortsidan (Pacific-modellen) - vilket vi måste ha, pga altanens utformning!


Vad jag kan läsa mig till så kommer det med en slang på 4 m. till Pacific-modellen.

Angående längden på slangen, så undrar jag om det räcker att beställa till ytterligare en slang på 2m? Behöver man skarva då? Eller skulle man sagt till i tid och bett dem skickat en på 6 m?!

Vi har nämligen fått leveransen men inte öppnat än!

Någon som vet om det finns att köpa någon annanstans? tror knappast vi hinner få hem ny slang till helgen från SVB
Pool & Fritid var snabba på att skicka när jag beställde slangar därifrån. Fick också göra en specialare.
 
  • Gilla
annie1110
  • Laddar…
Jag köpte 4m extraslang (50mm innerdiameter - stålarmerad sugslang) från Hydroscand över disk för 80kr/m till min tekniklåda som jag har byggt på kortsidan. Var noga med att kolla priset för utpriset var nog satt betydligt högre till icke yrkesmän ftån början men han prutade själv ner priset. Den genomskinliga på bilden.
 
  • Genomskinlig stålarmerad sugslang i en tekniklåda med pump och röranslutningar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
annie1110 och 1 till
  • Laddar…
K Kesosmurf skrev:
Jag köpte 4m extraslang (50mm innerdiameter - stålarmerad sugslang) från Hydroscand över disk för 80kr/m till min tekniklåda som jag har byggt på kortsidan. Var noga med att kolla priset för utpriset var nog satt betydligt högre till icke yrkesmän ftån början men han prutade själv ner priset. Den genomskinliga på bilden.
K Kesosmurf skrev:
Jag köpte 4m extraslang (50mm innerdiameter - stålarmerad sugslang) från Hydroscand över disk för 80kr/m till min tekniklåda som jag har byggt på kortsidan. Var noga med att kolla priset för utpriset var nog satt betydligt högre till icke yrkesmän ftån början men han prutade själv ner priset. Den genomskinliga på bilden.
Vad har man den nedre tunnare slangen på filtret till?
 
S stewed skrev:
Enligt ritningen så ska dom ju inte vara lägre, så det måste väl ha blivit nåt fel?
Fått bekräftat att de skickat ut gäng med fel mått (som min)... De sa även att långsidorna kan vara fel längd...de ska vara 109cm höga...mina är 111 cm så nu måste jag såga i cellplast. Riktigt måndagsex till isolering.
R reiman skrev:
Känns som två bitar saknas till pacific isoleringen ..
 
M Mickemusen skrev:
Vad har man den nedre tunnare slangen på filtret till?
Jag köpte den också på Hydroscand för att kunna tömma filtret utan att lyfta upp det och sedan kunna byta ut filterbollar enklare.
 
  • Transparent slang ansluten till avstängningsventil bland stenar, för tömning av filter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sindbad
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.