T
Jag har ett litet speciellt problem med min WGE795 type 2 som tuffat på sen 2014. Den har det nya batteriet och mjukvaran som krävdes.

När den fastnar och den efter en stund ska stänga av sig själv så fastnar den med texten "Goodbye" och den stängs aldrig helt av. Det finns inget att göra då för inga knapptryckningar fungerar och inte heller hålla in avstängningen i 20 sekunder som på en dator.

Enda sättet att få igång den är att skruva upp batteriluckan och göra en "fysisk omstart". Lite jobbigt med 7 stycken skruvar varje gång.

Någon som haft liknande bekymmer?

I övrigt fungerar den riktigt bra fortfarande även om den drar lite snett på grund av slitet lager på ena hjulet. Inte alls illa för en maskin man gav 7990:- för.... men det är ju kostnaden att ersätta den man får snegla på. :)
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Jag har lyckats vrida av/sönder kablarna i den "vattentäta" kopplingen på kabeln mellan trafon och klipparen... Stiften är märkta "1" och "2", skulle någon kunna kolla om det är kabeln med text på som ska vara på stift 1 eller stift 2?

edit: På delen mellan trafo och kontakt
 
Joco_ Joco_ skrev:
Jag har lyckats vrida av/sönder kablarna i den "vattentäta" kopplingen på kabeln mellan trafon och klipparen... Stiften är märkta "1" och "2", skulle någon kunna kolla om det är kabeln med text på som ska vara på stift 1 eller stift 2?

edit: På delen mellan trafo och kontakt
Svarar mig själv:

Testade mig fram och kom fram till att kabeln med text skulle in på stift 2. Tog fram lödkolven och fixade det (verkligen usel på att löda), så nu laddar den igen!

Lödkolv och lödtenn intill kabel och laddkontakt på träyta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Lödkolv och elektrisk kabel reparerad med lödning på träyta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
X xayide skrev:
Att trycka 2 var ju källan till lösningen. Tack!
Jag har samma problem.
 
A Ajson skrev:
Är det ingen som varit med om samma sak??
jag har samma problem nu efter byte av frontsensorn.
 
A Anders Larsson1 skrev:
jag har samma problem nu efter byte av frontsensorn.
Byt batteriet som sitter på kretskortet.
 
R ronba610 skrev:
Byt batteriet som sitter på kretskortet.
okej bra. Vet du vilken sorts batteri det är ?
 
D
Bytt batteriet på moderkortet och efter det uppträdde roboten allmänt konstigt, satte i ett USB för att uppdatera mjukvaran, den vägrade starta med USB-minnet i och nu vägrar den starta öht. Vid tryck på powerknappen lyser displayen upp men den går inte igång.

Någon som haft detta och har idéer om hur man löser?
 
D
D djac skrev:
Bytt batteriet på moderkortet och efter det uppträdde roboten allmänt konstigt, satte i ett USB för att uppdatera mjukvaran, den vägrade starta med USB-minnet i och nu vägrar den starta öht. Vid tryck på powerknappen lyser displayen upp men den går inte igång.

Någon som haft detta och har idéer om hur man löser?
Misstänker att programvaran blivit korrupt och klipparen därmed brickad, eller vad gissar ni?

Någon som känner till hur man isf tar sig tillbaks från detta?
 
Kan du utveckla "allmänt konstigt"?
 
Nya problem med min WG794E. Den har mycket svårt att hitta hem till laddstationen, kör gärna över begränsningskabeln. Jag följde Worx instruktion för kontroll av kabelsensorerna och fann att den ena sensorn ger fel signal - den säger alltid att klipparen är innanför området - även när den faktiskt är utanför:

37AbRae.png

Går det att fixa den individuella sensorn, eller är det lika bra att byta ut hela frontsensorpaketet? För visst sitter dessa sensorer i reservdelen man kan köpa på Clas Ohlson?
 
D
D djac skrev:
Misstänker att programvaran blivit korrupt och klipparen därmed brickad, eller vad gissar ni?

Någon som känner till hur man isf tar sig tillbaks från detta?
En uppdatering, efter otaliga försök i olika kombinationer av knapptryckning, USB-minne i eller ur, batteriurtagningar, osv, så plötsligt gick den igång.

Uppträdde irrationellt från början men efter att jag lyckats locka den till en full laddning så går den normalt igen.

Märkligt och har ingen förklaring.
 
D
R ronba610 skrev:
Kan du utveckla "allmänt konstigt"?
Tänk parkbänksfyllo, körde en bit, stannade, körde fram till slingan och snurrade ett par varv för att sedan backa ut ur området osv. Men som i in lägget ovan så löste det sig plötsligt, mirakulöst.
 
Låter som att du behöver öppna skalet och göra rent kontaktdonen. Finns sprej för ändamålet som tar bort oxider, Antagligen rörde sig kontakten tillräckligt för att sluta fungera när du la den på rygg för att trycka in USB-minnet. Kan förståss också vara en trasig sensor men det låter orimligt om symptomet uppkom efter en uppdatering, börja med att göra rent samtliga kontakter. Sen är kabelsnutten till frontsensorn som är exponerad på undersidan ganska utsatt, min hade torkat och smulats sönder men det gick att lösa med krympslang och vulktejp.
 
  • Gilla
djac
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.