Quiz: Vad kan du om spikar? https://www.byggahus.se/quiz/232-vad-kan-du-om-spikar

I den här tråden berättar vi vad vi fick för resultat och diskuterar frågorna i största allmänhet. Dagens quiz är tillverkat av Sandra Johansson.

Närbild på en träplanka med en utstickande böjd spik.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vi inspireras av medlemmen larsbj:s spikar.
 
Redigerat av moderator:
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 44 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om spikar?"

Äntligen ett vettigt test för oss som varit med så länge att skruvdragarna inte fanns i alla byggares händer.
 
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 29 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om spikar?"
 
A
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 49 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om spikar?":)
 
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 49 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om spikar?"


Lätt som en plätt.
 
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 53 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om spikar?"
Kul å se om man får samma resultat vid Quiz om skruv ;)
 
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 53 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om spikar?"

jag gillade alternativet att förborra när man pappade
 
  • Gilla
Prodigys
  • Laddar…
När kommer quizet om bultar?
 
  • Haha
  • Gilla
MrJozk och 1 till
  • Laddar…
A
Samtidigt som quizet om skruvar:)
 
Rickard.
useless useless skrev:
När kommer quizet om bultar?
Lägger dom in en enda gängad sak där kommer nog hemsidan behöva tas ner en stund tills det lugnat ned sig....
 
  • Gilla
Prodigys och 1 till
  • Laddar…
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 65 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om spikar?"
 
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 42 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om spikar?"
Visste inte att "std" 4" spik etc ansågs ha räfflad form när de är rullvalsade/smidda till en kantig form. (sista frågan)
 
  • Gilla
Tomtom79
  • Laddar…
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 73 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om spikar?"

Inte visste jag att jag var expert även på spik, men så är det visst. Börjar bli tungt att bära all denna kunskap.
 
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 50 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om spikar?"

Missade på den eviga frågan, heter det spik- eller bultpistol....
 
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 83 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om spikar?"

Det var någon fråga som var lite klurig.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.