C cap skrev:
Tänk ett varv till på det, vi har väv på några väggar och det samlas lätt smuts i groparna och är riktigt jobbigt att få rent
O Oskaj skrev:
allt är smak sak men väv förknippar jag med sjukhus eller skolkorridor. Annars bra jobbat blir ett fint hus
Jag hör vad ni säger, men det blir väldigt lite synlig vägg. I klk och tvättstuga kommer det bli hyllor/skåp överallt förutom runt dörrar och fönster så jag tror det blir bra med väven ändå.:) Jag ogillar tyvärr släta målade väggar överlag så därför kändes väven som ett bra alternativ i de utrymmena som jag tycker det är onödigt att tapetsera.

F Första villan skrev:
Av egen erfarenhet samlar glasfiber även med rutor smuts. Är väl okej i ett garage men inne nja.. Lägg lite mer energi på att spackla å slipa väggarna och måla sen med tvättbar färg i nån snygg matt kulör. Ett av mitt bästa köp är en giraffslip från Jula, simpelt vid slipning av väggar mm. Garaget kan jag kanske köpa glasfiberväv. En bekannt gjorde något riktigt snyggt i sitt garage, satte klickfalsad plåt som boasering på väggen halva väggen från golv. Blev riktigt schysst!
Har du tänkt hur du behandlar golvet i garaget? Såg en produkt som hette Betsil. Verkar smidigt. Kanske nån här inne har erfarenhet av den?
Följer din tråd med stort intresse och alla beslut är naturligtvis upp till dig, keep up the good work!
Se svaret ovan vad det gäller väven.:)

Jag har tänkt köra på klinkers i detta garaget.:)

Tack så mycket!:)

//Fredrik
 
  • Gilla
Keski11
  • Laddar…
Åsa Lund
Ta lite glans (20?) på färgen så går den bra att torka av
 
  • Gilla
Isak90 och 1 till
  • Laddar…
Hej!

I helgen har jag fått upp glasfiberväven i klädkammaren, monterat dörrkarmen till badrummet och sedan målat första lagret i klädkammaren.:) Fick klura lite kring karmen men skruvade fast en bit parkett med foam som hamnar under tröskeln. Var även in och köpte dörr som jag missade tidigare i veckan när jag handlade, ville provmontera den innan jag monterat tätskikt och kakel.:)

Renoverad klädkammare med nymonterad glasfiberväv och första lagret färg, samt osatt parkettgolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vy genom en nyinstallerad dörrkarm ut mot ett rum med uppsatt glasfiberväv och nymålat första lager färg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nyinstallerad dörrkarm i en byggarbetsmiljö med synlig elinstallation och byggverktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nyinstallerad vit dörrkarm i ett pågående renoveringsprojekt, väggar med synlig glasfiberväv och spackel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nyinstallerad dörrkarm med tillhörande vit dörr i ett pågående renoveringsprojekt, omgiven av verktyg och byggmaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ny målad klädkammare med glasfiberväv, öppen takkonstruktion och byggmaterial på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


//Fredrik
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 5 till
  • Laddar…
Man ska använda pappremsa inte glasfiber det spricker i skarvarna hört av målare som jobbar på nybyggen//
 
Kujansuk Kujansuk skrev:
Man ska använda pappremsa inte glasfiber det spricker i skarvarna hört av målare som jobbar på nybyggen//
Du kan få det direkt från källan. Jag har kört med bägge, och rummen med pappremsa håller fint, alla med glasfiberremsa har spruckit. Men i TS fall så gäller det nog vävtapet vilket inte har med detta att göra :)
 
Kujansuk Kujansuk skrev:
Man ska använda pappremsa inte glasfiber det spricker i skarvarna hört av målare som jobbar på nybyggen//
Ramnemark Ramnemark skrev:
Du kan få det direkt från källan. Jag har kört med bägge, och rummen med pappremsa håller fint, alla med glasfiberremsa har spruckit. Men i TS fall så gäller det nog vävtapet vilket inte har med detta att göra :)
Precis som Ramnemark skriver ovan så är det vävtapet som jag har satt, pappersremsa är inspacklat i skarvarna bakom.:)

//Fredrik
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
D
Har du satt en blindtröskel under tröskeln som du flöt mot?
 
D Derbyboy skrev:
Har du satt en blindtröskel under tröskeln som du flöt mot?
Jag har inte flytspacklat någonting. Men en blindtröskel har jag satt för att sätta tätskiktet mot.:) För säkerhets skull, jag har tillräckligt med fall från dörrpost till golvbrunn så behöver egentligen inget uppvik.:)

//Fredrik
 
  • Gilla
sijo 50 och 1 till
  • Laddar…
Hej!

Igår var en sån där dag som man grejade men det kändes som att man inte fick gjort något alls:crysmile: Men fick iaf gjort trumman i tvättstugan för att täcka elrören till centralen.

Träkonstruktion gjord för att dölja elrör i ett rum under konstruktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Trumma byggd i tvättstuga för att dölja elrör, med synliga kablar och isolering ovanför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Idag däremot fick jag äntligen börjat med tätskiktet i badrummet!:) Började med primer och dreva dörrkarmen, sedan var det bara att sätta igång. Blev klar med våderna på väggarna.:)
Renoveringsarbete i badrum med primerade väggar och osatt tätskikt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Utsikt över ett renoveringsprojekt i ett hem med primerade väggar och verktyg på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vägg med påbörjat tätskikt, elrör och primerade ytor i ett renoveringsprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Badrum med påbörjad tätskiktinstallation, väggar med våder, och primer vid dörrkarm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Badrum i renoveringsfas med tätskiktsmattor på väggar runt en dörrkarm, varumärke synligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Väggar i badrum täckta med tätskikt, primer och dreva runt dörrkarm, rörutstick.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ett badrum under renovering med nyinstallerat tätskikt på väggarna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ska renkapa sista våden mot karmen imorrn när det har härdat, kommer ändå åt att limma mot karmen efteråt och det är ett annat lim till det. Nu ska det på skarvremsor, manschetter och hörn i nisch osv men det får bli imorrn.:)

//Fredrik
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 6 till
  • Laddar…
P
Kommer du inte störa dig på att brytarna sitter på fel sida dörren?
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
P pathal skrev:
Kommer du inte störa dig på att brytarna sitter på fel sida dörren?
Det kommer han nog bara göra de första gångerna. Det är en vanesak. Så har jag det hemma hos mig.
 
Fel av Åke Fel av Åke skrev:
Det kommer han nog bara göra de första gångerna. Det är en vanesak. Så har jag det hemma hos mig.
Sitter väl på insidan? Han har inte skurit ut dosorna än? Eller
 
O Oskaj skrev:
Sitter väl på insidan? Han har inte skurit ut dosorna än? Eller
Ja men på gångjärnssidan.
 
Praxis är att man öppnar dörren med ena handen och tänder med den andra, så brytarna bör sitta på motsatt sida från gångjärnen. Men det är absolut en vanesak och vi har de på ”fel” sida i vår klädkammare. Kan däremot påpeka att jag fortfarande inte lärt mig efter 8 år i huset ;)
 
  • Gilla
Fel av Åke
  • Laddar…
P
Hade blivit galen själv.
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.