Status
Tråden går ej att kommentera.
Ja det förstår jag, gött att slippa åka
Har pendlat 7-10mil förut enkel, nu har jag 3.5mil som tar 23min om man har bråttom
 
boschkenta
Hinner ni klart med det gamla innan ni börjar på det nya? :rofl:

Ska bli spännande att få följa med på nästa projekt.. för det blir väl en ny tråd? :D
 
boschkenta boschkenta skrev:
Hinner ni klart med det gamla innan ni börjar på det nya? :rofl:

Ska bli spännande att få följa med på nästa projekt.. för det blir väl en ny tråd? :D
Ja då det kommer en ny tråd och den kommer heta något liknande. Vi hinner klart med det vi har på G. Lite mer spackel och renoveringstapet. Det som kommer ta tid är att tömma. 236 kvm nu och lite större på det nya. Däremot blir det ingen Man-Cave :oops:
 
  • Gilla
  • Wow
Mikael.S och 4 till
  • Laddar…
Det nya såg inte ut att vara så stort att det är mer än 236 kvadrat. Men det nya kanske är i vinkel? Såg heller inte ut att vara källare men en bild kan ju ljuga en del.
Synd på ”man caven” den hade jag sett fram emot....
 
R roli skrev:
Det nya såg inte ut att vara så stort att det är mer än 236 kvadrat. Men det nya kanske är i vinkel? Såg heller inte ut att vara källare men en bild kan ju ljuga en del.
Synd på ”man caven” den hade jag sett fram emot....
112+112+12 kvm uterum

det nya är

117+117+uterum på typ 18kvm :)
 
Redigerat:
  • Gilla
Anna Q Korhonen
  • Laddar…
S
Ramnemark Ramnemark skrev:
Det kommer det absolut bli. Vi kommer börja renovera redan i höst med nytt vardagsrum, kök och hall :).

Vi har bara haft ett hus och det är det vi bor i fortfarande. Jag störde mig inte på att köra dessa två milen i början, framförallt inte när jag jobbade i Norge. Men nu kör vi bägge två och så fort grabben börjar med någon idrott så måste vi tillbaka till stan och sen hem igen, då är det 65 min körande om dagen. Det nya huset ligger 5-6 minuter från både mitt och frugans jobb, men även inom 1km från min brors hus, och 3 av mina närmsta vänners hus. Så det känns bra :)
vi gjorde det valet. Skönt att klara sig med en bil.

Men du funderade aldrig på att skaffa en hobby istället för att köpa ett annat hus? :p
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
vi gjorde det valet. Skönt att klara sig med en bil.

Men du funderade aldrig på att skaffa en hobby istället för att köpa ett annat hus? :p
Om det inte framgått så är min hobby hus :p. Jag tycker bara detta är kul och ser fram emot all renovering i det nya. Denna gången ska jag däremot leja bort spackling och slipning :geek:
 
  • Gilla
  • Haha
Mikael.S och 7 till
  • Laddar…
Ser fram mot en ny tråd. Med nya huset. Kul att bygga. Jag brukar gå ny energi när jag börjar med nåt nytt igen.
//Mathias
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Om det inte framgått så är min hobby hus :p. Jag tycker bara detta är kul och ser fram emot all renovering i det nya. Denna gången ska jag däremot leja bort spackling och slipning :geek:
Vilket hus är det ni köpt? Har själv skrivit på papper för ett i halmstad idag :cool:Hur mycket är de att göra på ert nya? Badrum? Kök? Tak? Fasad? Källare? Garage?
Vi har iaf allt, dödsbo och inte gjort nåt på mååååånga år förutom jordvärme 2012 samt badrum 2015(som ändå kommer rivas pga planlösningen).
Lycka till med nya huset och bara att hojta till om du behöver hjälp med något (y)
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
W Willewonka skrev:
Vilket hus är det ni köpt? Har själv skrivit på papper för ett i halmstad idag :cool:Hur mycket är de att göra på ert nya? Badrum? Kök? Tak? Fasad? Källare? Garage?
Vi har iaf allt, dödsbo och inte gjort nåt på mååååånga år förutom jordvärme 2012 samt badrum 2015(som ändå kommer rivas pga planlösningen).
Lycka till med nya huset och bara att hojta till om du behöver hjälp med något (y)
Det ligger i Snöstorp. Även det är ett dödsbo och allt behöver väll göras, men badrummen får hålla lite till. Vart har du själv köpt? :)
 
  • Gilla
Greatstomp och 1 till
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Det ligger i Snöstorp
Kul!
Flyttade själv till Fyllinge för tre månader sedan (men inget eget hus nu, utan en bostadsrätt).
Vi ses väl i Hallarna i kön vid gröna skylten :cool:
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Det ligger i Snöstorp. Även det är ett dödsbo och allt behöver väll göras, men badrummen får hålla lite till. Vart har du själv köpt? :)
Eldsberga, egentligen hade vi velat bo närmare city men blev tyvärr för dyrt..
 
W Willewonka skrev:
Eldsberga, egentligen hade vi velat bo närmare city men blev tyvärr för dyrt..
Jo tack, jag vet precis vad det kostar :crysmile::p:sick:
 
Redigerat:
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Jag har bara bott i mitt (första) hus i 2,5 år och vi har väl inte renoverat jättemycket egentligen, men för varje penseldrag får man ju mer och mer känsla för huset. :heart: Hur känns det att lägga ner så mycket tid, pengar, blod, svett och tårar i ett hus och sen lämna det? :thinking: Jag inbillar mig att det är tudelade känslor? Men anledningen till husbytet köper jag rakt av, det är guld värt att ha nära till jobbet (jag har 20 min promenad och maken har 5 min med bilen). Suveränt! Lycka till!
 
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Jag har bara bott i mitt (första) hus i 2,5 år och vi har väl inte renoverat jättemycket egentligen, men för varje penseldrag får man ju mer och mer känsla för huset. :heart: Hur känns det att lägga ner så mycket tid, pengar, blod, svett och tårar i ett hus och sen lämna det? :thinking: Jag inbillar mig att det är tudelade känslor? Men anledningen till husbytet köper jag rakt av, det är guld värt att ha nära till jobbet (jag har 20 min promenad och maken har 5 min med bilen). Suveränt! Lycka till!
Jo lite tveeggat är det. Men vi har hittat vår stil här och hur vi vill ha det, och vi kommer renovera vardagsrum exakt likadant i det nya. Det som känns lite tråkigt är ju att vi har såpass fint nu, och börjar på noll i det nya. Däremot har jag all ekonomi till alla renoveringar i det nya redan från början vilket gör att vi kan gå lite mer ”all in” direkt i det nya. I detta har det blivit mer projekt desto mer pengar man fått ihop. Så det kommer inte ta 8 år att få det nya lika fint, men kanske 3? :thinking:
 
  • Gilla
boschkenta och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.