Ska han styra med fötterna?
 
A aglphoto skrev:
Ska han styra med fötterna?
Nej. Han styr med händerna. Den gamla IKEA bygeln gör att styrningen blir mer exakt.
 
”TrallCirkus” lastad och klar för avfärd!
Det som är glömt är glömt!

Dag

Lastbilssläp fullt med byggverktyg och material redo för avfärd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

 
  • Gilla
VidarH och 8 till
  • Laddar…
Känns iofs överflödigt men ändå: lycka till!

//Ronnie
 
  • Gilla
stigen
  • Laddar…
  • Gilla
hyggabus
  • Laddar…
P Pysslarn skrev:
Känns iofs överflödigt men ändå: lycka till!

//Ronnie
Tack Ronnie!

Torsdag blir kanonväder. Fredag lovar dom regn. Då blir det planering inomhus och förhoppningsvis några ”Pelarborr”.
Lördag - söndag kör vi fullt ös!

Dag
 
Redigerat:
  • Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
R roli skrev:
Och för att inte hamna i tråden [länk]
Så hoppas jag att du har ett bra kapell eller någon skiva/kåpa över alltihopa ;) som spänns fast och håller alla delar på plats.
Hej roli!

Givetvis satt kapellet på under resan!

Dag

Släpvagn med kapell parkerad på en uppfart.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
stigen stigen skrev:
”TrallCirkus” lastad och klar för avfärd!
Det som är glömt är glömt!

Dag

[bild]
Du som byggt så mkt har väl en checklista!!
 
A aglphoto skrev:
Du som byggt så mkt har väl en checklista!!
Så klart jag har! Har alltid kört med lagring i minnet.

Medicinsk illustration av en människas huvud i profil som visar hjärnan och blodkärlssystemet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hatar papperslappar! Ett bra sätt att motionera och hålla igång hjärnkontoret!
Ibland blir det fel men då lär man sig något nytt.

Dag
 
Vad är det för ben/stänger som sitter på släpet framför skärmarna? Extra stödben? Om så är fallet, varför den placeringen, borde de inte sitta längst bak i så fall?
 
R roli skrev:
Vad är det för ben/stänger som sitter på släpet framför skärmarna? Extra stödben? Om så är fallet, varför den placeringen, borde de inte sitta längst bak i så fall?

Hej roli!

Det är ben/stänger som jag har monterat där. Anledningen är att när jag använder tippfunktionen på kärran så låser jag fast flaket i vinkel. Då kan jag rulla upp mer än en sak på flaket utan att det blir vågrätt med en gång.
En annan praktisk förbättring är att jag har poppnitat ett fyrkantsjärn 20x 40 som passar perfekt längst upp under sargen runt om. Sargen verkade ganska vek när jag köpte kärran. Nu kan jag lasta allt virke uppe på sargen och enkelt spänna fast det hela. Jag monterade också två extra fästöglor i mitten på flaket. Med tre spännband runt virket ligger det absolut stilla när man kör. Vill du ha bilder på förbättringarna kan jag lägga ut dom.

Dag
 
  • Gilla
Tule54 och 4 till
  • Laddar…
Det var en ny variant att använda stödbenen på. Du får gärna fixa bilder vid tillfälle, alltid roligt att se nya lösningar.
 
R roli skrev:
Det var en ny variant att använda stödbenen på. Du får gärna fixa bilder vid tillfälle, alltid roligt att se nya lösningar.
Bilder kommer!
 
  • Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
”TrallCirkus” igång!

Dagen började med mycket mätande och kontroll av dom olika höjderna mellan det gamla tralldäcket och det nya runt poolen. När väl lösningen infann sig gick det fort att sätta bärlinan runt poolen. Dom två förgjorda sadeljiggarna fungerade perfekt!
Som vanlig blev det lite grävande och det är ju inte kul
14 stycken specialsågade reglar fixades till och i morgon blir det montering. Då är kopplingen mellan gammalt och nytt färdigt!

All maskinarbete görs med 18v maskiner! Inte en elsladd har använts! Såghybriden Elu/AEG fungerade kanon!

I morgon hoppas vi på uppehållsväder så vi kan pricka av det momentet.

Dag

Ny bärlina vid poolkanten med sadeljiggare, vattenpass på trall och verktyg, redo för nästa steg i byggprojektet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Inställning av bärlinje med klämmor för nytt tralldäck runt pool, byggmaterial och verktyg syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Bärlina och förgjorda sadeljiggar monterade runt poolkant för nytt tralldäck, med verktyg och betonggrund synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Byggandet av ett nytt trädäck runt en pool med synliga bärlinor och träreglar mot gammalt trädäck.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Uppgrävda gräsmattor längs en ny bärlina vid poolkant under trallbygge, med verktyg på trädäck.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Stapel av impregnerat trä och reglar för trallbygge nära häck med presenning och betongplattor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Träreglar och bärlinor förberedda för trallbygge runt pool, ligger på presenning på gräsmatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Öyivind och 13 till
  • Laddar…
stigen stigen skrev:
”TrallCirkus” igång!

Dagen började med mycket mätande och kontroll av dom olika höjderna mellan det gamla tralldäcket och det nya runt poolen. När väl lösningen infann sig gick det fort att sätta bärlinan runt poolen. Dom två förgjorda sadeljiggarna fungerade perfekt!
Som vanlig blev det lite grävande och det är ju inte kul
14 stycken specialsågade reglar fixades till och i morgon blir det montering. Då är kopplingen mellan gammalt och nytt färdigt!

All maskinarbete görs med 18v maskiner! Inte en elsladd har använts! Såghybriden Elu/AEG fungerade kanon!

I morgon hoppas vi på uppehållsväder så vi kan pricka av det momentet.

Dag

[bild]

[bild]

[bild]

[bild]

[bild]

[bild]

[bild]
Snyggt!
Ser fram emot fortsättningen (y)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.