Den som lever får se. Killen har vad jag förstår reggat sig här och jag minns inte om det tar ett dygn eller så för att kunna skriva?

Såpan som det börjar utveckla sig till blir bara bättre o bättre.

To be continued....
 
Inga kopior tillåtna på blocket ?
Det var något nytt.... (i alla fall för blockets annonsgranskare)

Ny Canada Goose jacka
 
somelvis skrev:
Inga kopior tillåtna på blocket ?
Det var något nytt.... (i alla fall för blockets annonsgranskare)

Ny Canada Goose jacka

Dom var ju ärliga i den...

Tänk att se denna varianten i stället:

"Kopia av Bosch skruvdragare i gott skick. Samma modell kan köpas på Rusta för halva priset men då utan boschloggo."

*ASG*
 
Minst sagt rena rama Sherlock Holmes-takter i jakten på vilken maskin det ursprungligen är!

För övrigt har jag en gul kap o gersåg som låter nå´t så infernaliskt och graderna blir väl ungefär lika precisa som om jag använde yxan...

Någon som kan scanna De-Waltmärken till mig så jag kan renovera maskinen till nästa ägare?

Det verkar som någon illasinnad granne eller liknande snott mina De-Waltlappar och skiftat på sin egen härkiga Best-Toolsmaskin. För nu står det Best-Tools på min och det är jag inte nöjd med!

PLEASE!!!
 
Men om nu lille calle säger att hans "bosch" är äkta, så kan han ju tala om för oss vad det är för artikelnummer på den. För alla blåa boschar har väl ett sådant som man använder när man kan registrera sin förlängda garanti, därefter kan vi ju kolla med bosch, om vi kan få någon extra garanti. Är det bara jag som ser TV-reklamen med killen som försöker serva en "toyota" framför mig.
 
Vi kanske borde tipsa Alpha-Tools om att dem numera har blivit OEM åt Bosch?
(OEM = Original Equipment Manufacturer, ett företag som tillverkar produkter som säljs integrerade i produkter från ett annat företag.)
 
Fick svar från blocket på mitt mail till dem.

"Hej,

Tack för ditt mejl.

Jag har tyvärr svårt att se om detta är någon sorts kopia,har du möjlighet att
bifoga någon sorts information som kan bekräfta dina uppgifter att
borrmaskinerna är kopior, så vore det jättebra.

Med vänliga hälsningar,

Victor - Blocket.se Abuse"

Skickade en länk till denna tråd samt till boschs webbplats. Får se vad som händer
 
torbeno skrev:
Fick svar från blocket på mitt mail till dem.

"Hej,

Tack för ditt mejl.

Jag har tyvärr svårt att se om detta är någon sorts kopia,har du möjlighet att
bifoga någon sorts information som kan bekräfta dina uppgifter att
borrmaskinerna är kopior, så vore det jättebra.

Med vänliga hälsningar,

Victor - Blocket.se Abuse"

Skickade en länk till denna tråd samt till boschs webbplats. Får se vad som händer
Som nån föreslog ovan så borde ju blocket efterfråga artikelnumret på Boschen som finns i annonsen. Vet du om killen på blockets abuse avdelning kommer att fråga annonsören om artikelnumret?
 
Martin_Blomberg skrev:
Som nån föreslog ovan så borde ju blocket efterfråga artikelnumret på Boschen som finns i annonsen. Vet du om killen på blockets abuse avdelning kommer att fråga annonsören om artikelnumret?
Jag kan ju skicka ett till mail och be honom göra det, smart.
 
Jag fick exakt samma svar som Martin_Blomberg.


Jag har nu skickat mail med länkar och bilder till Bosch för expertutlåtande.

Får se vad dom svarar!
 
Mikael_L
Vilken energi ni lägger ner, jag häpnar... :surprised:

Men jag fortsätter att läsa, vill inte missa den spännande upplösningen...
Nästan som en Agatha Christie roman. :rolleyes:

Själv köpte jag en begagnad Makita LS0714 kap/ger och en Bosch GST100 stickis igår, hoppas dom är äkta vara... :cool:
 
Mikael_L skrev:
Själv köpte jag en begagnad Makita LS0714 kap/ger och en Bosch GST100 stickis igår, hoppas dom är äkta vara... :cool:
Posta artikelnumret så kan expertisen på forumet avgöra ;-)
 
Mikael_L skrev:
Vilken energi ni lägger ner, jag häpnar... :surprised:

Men jag fortsätter att läsa, vill inte missa den spännande upplösningen...
Nästan som en Agatha Christie roman. :rolleyes:
Haha! Ja, men dels är det roligt att avslöja bluffare, men dessutom så blir man så förbannad eftersom man riskerar att själv bli drabbad av bluffare nån gång.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.