1 783 läst · 8 svar
2k läst
8 svar
Tomt sökes i Varberg, Kungsbacka, Mölndal kommun
Hej,
Jag och familjen söker tomt för husbygge. Områden vi tittar på är Frillesås, Åsa, Fjärås och däromkring men är öppna för förslag. Gärna nära andra hus/samhälle.
Storlek från ca 1000kvm och prisbild tänkt max 2 000 000 (perfekta tomten kan vi kanske sträcka oss lite till). Gärna med generös byggrätt och möjlighet till kommunalt vatten/avlopp samt fiber.
Känner ni någon eller har egen tomt att sälja hör av er!
Jag och familjen söker tomt för husbygge. Områden vi tittar på är Frillesås, Åsa, Fjärås och däromkring men är öppna för förslag. Gärna nära andra hus/samhälle.
Storlek från ca 1000kvm och prisbild tänkt max 2 000 000 (perfekta tomten kan vi kanske sträcka oss lite till). Gärna med generös byggrätt och möjlighet till kommunalt vatten/avlopp samt fiber.
Känner ni någon eller har egen tomt att sälja hör av er!
Administrator
· Skåne
· 7 832 inlägg
Varberg har tomtkö men finns bara två små tomter i Norrort och de ligger för långt från Göteborg där vi snart jobbar och det var för liten byggrätt då det låg nära en stor väg (=vi kommer inte kunna bygga så hela familjen får plats). De skulle inte släppa några nya tomter snart är det beskedet jag fått.M MetteKson skrev:
Kungsbacka har ingen tomtkö för de äger för lite kommunal mark.
Mölndal har ingen tomtkö.
Det var det första vi tittade på. Håller koll på alla sidor jag kan tänka mig där tomter kan komma till försäljning via mäklare eller husfirma. Så nu lägger jag ut här för att se om någon vet en tomt som vill hitta ny ägare.