Ooli Ooli skrev:
När jag ändå är igång helt OT så kan jag väl passa på och fråga om nån känner till denna [länk]
Sett att tritons handöverfräsar är rätt populära här på forumet :)

Väntar faktiskt på en leverans av en sån imorgon

beställde i god tid före pga shoppens dåliga omdömen i just sånt men det tog typ bara en vecka eller så att få den.
 
  • Gilla
LoweW
  • Laddar…
boschkenta
Ooli Ooli skrev:
Känns som att det är lite brist på snickerimaskiner eller att efterfrågan är väldigt hög. Mycket av det jag kikat på och även beställt har varit med lååång leveranstid.

Eller är det så att mycket är utgående modeller och kommer ersättas med nya snart?
Hög efterfrågan och minskad produktion. Snackade med en säljare från en av de större tillverkarna och han sa att dom hade ca 2000 byggsågar restade från fabrik, så det är lite kaos nu.
 
Dammi Dammi skrev:
Väntar faktiskt på en leverans av en sån imorgon

beställde i god tid före pga shoppens dåliga omdömen i just sånt men det tog typ bara en vecka eller så att få den.
Fan vad fint! Hoppas att du blir nöjd och lämna gärna ett omdöme också ;)
 
Ooli Ooli skrev:
Fan vad fint! Hoppas att du blir nöjd och lämna gärna ett omdöme också ;)
Tack! Läst på en del om den men är helt novis på området och tänkte göra en del skärbrädor och dylikt till hösten och den verkar vara en bra balans mellan pris och kvalitet är ju nöjd med min Triton-fräs så hur illa kan det va?! :rofl:
 
  • Gilla
Niklas Andersson
  • Laddar…
Bosch GCM 80 sj finns på XLbygg för 2695 kronor. Även kampanj på stativet GTA 2500, 1495 krono. Båda kan prismatchas på Bauhaus.

https://www.xlbygg.se/kampanj/

Behöver en kap/gersåg så blir lite sugen att slå till, men hade egentligen kollat in GCM 8 SJL. Någon som har erfarenhet från de två modellerna? Får ju 80 sj + bord till priset av 8 sjl :thinking: eller någon som har förslag på en helt annan såg?
 
  • Gilla
McHolm och 1 till
  • Laddar…
sde är fin.
Motorn ligger bakåt så man kan luta klingan åt höger också.
Kompisen hade en sån förut.
Mycket bra när man ska lista.

//AA
 
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
  • Gilla
Ironside
  • Laddar…
R riba skrev:
Etikettmaskin för utomhusanvändning, knottriga underlag, krympslang...

Dymo Rhino 5200 med tillbehör i väska. Företagssäljare på Amazon.se, Amazon köparskydd och returrätt gäller.
[länk]

Kostar 884:36 (SEK, alltså) + en fraktkostnad som i går var 160:- och i dag är 197:90.

Billigaste på Prisjakt är 1.960:-
Men är det för vanliga vita etiketter också? För att märka lådor osv?
 
R riba skrev:
Etikettmaskin för utomhusanvändning, knottriga underlag, krympslang...

Dymo Rhino 5200 med tillbehör i väska. Företagssäljare på Amazon.se, Amazon köparskydd och returrätt gäller.
[länk]

Kostar 884:36 (SEK, alltså) + en fraktkostnad som i går var 160:- och i dag är 197:90.

Billigaste på Prisjakt är 1.960:-
Saknas det inte å, ä och ö på den maskinen. Dessutom går den inte att "frakta" till mig då min lev adress ligger utanför försäljarens leveransområde....???....
 
Ja, även för vanliga vita hem-/kontorsetiketter, men för sådana finns det ju billigare märkmaskiner!
 
Det finns en valtangent för å, ä, ö.
 
Lustigt att det fortfarande finns 4 st kvar då jag har köpt och betalat min
 
Umeå ligger inom leveransområdet. Du kanske bor avlägset till?
 
R riba skrev:
Umeå ligger inom leveransområdet. Du kanske bor avlägset till?
Nu när jag kollar via min privata hemuppkoppling så går det att levera. Tidigare titta jag via min arbetsuppkoppling, så det var nog den som strulade till det.

Nu finns det ”bara” två exemplar kvar....
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Det blev Dymo 5200 för mig nu också. 177 kr i frakt med Amazons rörliga prissättning.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.