S
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Knappast full.
Knappast i nyktert tillstånd.
 
  • Haha
  • Gilla
rampante och 6 till
  • Laddar…
tommib
TeroM TeroM skrev:
Hur fick du ner makadamsäcken?
Hopvikt.

Makadamen kom ner i hinkar. Vi hinkade ner drygt 1,5 kbm 8-16 ikväll, jag och grannkillen. Lite besvärligare när vi bara var två, jag fick klättra upp och ner på stegen rätt många gånger. Nu är allt nere dock. Det som är i säcken är överskott, ev ligger det lite överskott ute också men det får jag se när jag börjar väga av. Har inte hunnit gjuta locket än till pumpgropen, har haft lite problem med min Made in China, sold by Amazon vibrostav men den var åtminstone billig. Får se om jag hinner i helgen eller nästa vecka när jag är ledig. Delar av nästa vecka är dock bokad redan för staketbygge med grannen. Det är också väldigt mycket roligare att göra trädgårdsjobb när det är fint väder så det har blivit en hel del sånt på sistone istället för krypgrundsmys.
 
  • Gilla
-RB- och 7 till
  • Laddar…
Jag var HELT säker på att ordet "krypgrundsmys" skulle generera exakt EN googleträff. Jag hade fel :surprised:
 
  • Haha
  • Gilla
Workingclasshero och 10 till
  • Laddar…
Kim Gyllenhorn Kim Gyllenhorn skrev:
Jag var HELT säker på att ordet "krypgrundsmys" skulle generera exakt EN googleträff. Jag hade fel :surprised:
Gäller att använda rätt sökmotor. Med Bing så fick jag 0 (Noll) träffar!
 
  • Haha
D-bug
  • Laddar…
Skip6711 Skip6711 skrev:
Gäller att använda rätt sökmotor. Med Bing så fick jag 0 (Noll) träffar!
Du förtjänar inte bättre om du använder Bing.
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Workingclasshero och 7 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Du förtjänar inte bättre om du använder Bing.
Skärmdump av en sökmotor med en enda träff för sökordet "krypgrundsmys".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Bättre?
Exakt 1 träff! Tyvärr inte den jag trodde...
 
tommib
Byggplats med pågående grundarbete för gjutning, omgiven av stenar och byggmaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Baka baka liten kaka....
 
  • Gilla
Bjorne123 och 11 till
  • Laddar…
tommib
Ojämn betongyta med inbyggd kvadratisk ram under byggnation, plast och rörmokardelar på grusunderlag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Grovt formad öppning i betong med synliga armeringsjärn, avsedd att döljas under slutligt betonggolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Format av idag. Inte direkt några skönhetspoäng för ytan där. Jag skyller på att jag började få bråttom upp på slutet pga den där magsjukan som debuterade ungefär då. Dessutom spelar det ingen roll då detta ska ligga under det färdiga betonggolvet.
 
  • Gilla
Dowser4711 och 13 till
  • Laddar…
Mikael_L
Kim Gyllenhorn Kim Gyllenhorn skrev:
Jag var HELT säker på att ordet "krypgrundsmys" skulle generera exakt EN googleträff. Jag hade fel :surprised:
Det finns t.o.m som hashtag .. :surprised:
Men det blev antagligen ett väldigt välgooglat ord i veckan som var .. ;)


edit:
eh, hashtagen var kanske bara genererad av någon slags hashtagsgenerator, som typ gör hashtags av alla existerande ord på internet ...
 
Fulkemisten
tommib tommib skrev:
[bild] [bild]

Format av idag. Inte direkt några skönhetspoäng för ytan där. Jag skyller på att jag började få bråttom upp på slutet pga den där magsjukan som debuterade ungefär då. Dessutom spelar det ingen roll då detta ska ligga under det färdiga betonggolvet.
Dumt att sätta en så liten lucka till våningen under redan nu. Tänk på vilket krångel du haft med att få upp och ned saker genom det befintliga underdimensionerade hålet.
 
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
lmc och 30 till
  • Laddar…
Detta är väl bara för VVS schaktet vertikalt. Hiss och trapphus till våning -2 och vidare ligger i andra delen av källaren:)
 
  • Haha
Workingclasshero
  • Laddar…
tommib
Opreparerad grund med geotextil över grus och en delvis synlig betongkonstruktion i ett pågående byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Mjahapp.... Nu får vi se hur det blir. Förhoppningsvis kommer jag iväg imorgon och köper cellplast.
 
  • Gilla
maria01 och 4 till
  • Laddar…
tommib
Gamla genomskinliga byggplastskikt utlagda på en byggarbetsplats med betong och trä.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Lite plast också....

Det är faktiskt den gamla plasten som låg där när vi flyttade in. Jag vek ihop den när jag skulle börja gräva, mest för att stuva undan den. Planen var inte att spara den från början men för något år sedan när jag tänkte slänga den så tänkte jag att den borde gå att återanvända.

Jag lägger nog iofs på ett lager till, har en rulle byggplast över från en annan grej ändå.
 
  • Gilla
Härryda2015 och 5 till
  • Laddar…
Fulkemisten
Varför är pumpgropsluckan sned?
 
tommib
Betonglocket? För att det var mycket lättare att forma det så på grund av hur den underliggande gropen är gjuten. Det lilla hålet är snett i förhållande till pumpgropen. Förhoppningsvis kommer det lilla hålet vara parallellt med rummets väggar men ärligt talat är det lite på en höft.

Kolla bilderna lite högre upp så syns det bättre hur det ser ut.
 
  • Gilla
Fulkemisten
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.