Antar att det blir nån typ av altan utanför sovrumsdörrarna, för att kunna avnjuta morgonkaffe, eller sippa på kvällsdrinken?
 
Vgt Vgt skrev:
Stensockelskivorna, hur fäster man dom? Nån typ av lim, skruvar, eller beslag? (Nyfiken bara)
Rostfri skruv, man får förborra dom med betongborr.
 
Vgt Vgt skrev:
Antar att det blir nån typ av altan utanför sovrumsdörrarna, för att kunna avnjuta morgonkaffe, eller sippa på kvällsdrinken?
Vi har inte kommit så långt än, så kör med låsta dörrar så länge! :rofl:
 
  • Gilla
Vgt
  • Laddar…
3 timmar totalt för denna sida.
Nu väntar jag på att grannen ska komma och hjälpa mig att bygga ställning.

Halvfärdigt hus med trästomme och grå ytterpanel, byggmaterial spridda omkring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ett knep att ta till när man inte har tillräckligt många händer.
Delvis konstruerad träställning och isolering på husfasad under arbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Gramse69 och 3 till
  • Laddar…
richardtenggren
Gäller att tänka till när man arbetar själv, värst tyckte jag att underspikningen var, men med lite tvingar så löser man det mesta själv :)
 
  • Gilla
Gramse69
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Gäller att tänka till när man arbetar själv, värst tyckte jag att underspikningen var, men med lite tvingar så löser man det mesta själv :)
Ja verkligen, jag får fundera ut nåt smart där om jag inte råkar ha hjälp här just då.
6m vindskivorna känns ju halvsvåra med.

Fick hjälp av grannen med att få upp ställningen i alla fall.
Hus under renovering med ofullständig byggnadsställning och saknade räcken och snedsträvor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Saknas lite räcken och snedsträvor på bilden.
 
  • Gilla
Gramse69 och 5 till
  • Laddar…
När barnet sover får man gera med fogsvans som på gamla goda tiden. Går ju bra det med.

Fogsvans och elektrisk borr ligger på spånskiva nära kapade trätimmerstycken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ställningen säkrad.
Hustillbyggnad under arbete vid skymning med träställning, säkerhetsstängsel och byggmaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det är en jävla massa olika reglar och brädor som ska hamna på rätt ställe när man bygger ett hus. Då är det skönt med lite lugn och ro på kvällen så man har tid att fundera.
Konstruktion av träreglar och brädor på ett husbygge under kvällstid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sist en fråga, hur hade ni gjort med gamla gavelspetsen? Bara tagit bort vindsluckan eller sågat upp hålet större?
Inre takkonstruktion av trä i ett hus under byggnation med synliga takstolar och förstärkningsplåtar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Måste köpa mer virke med!
Träplanka på arbetsbänk med olika mått antecknade för byggprojekt, bredvid pensel och handskar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Bödvar McOlsson och 1 till
  • Laddar…
På vårt hus kapade vi bort all panel mellan nya och gamla vinden. Såg till att det blev rejäl luftgenomströmning.
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
simpa81 simpa81 skrev:
På vårt hus kapade vi bort all panel mellan nya och gamla vinden. Såg till att det blev rejäl luftgenomströmning.
Ja det är väl klart bäst att göra så, men också mest jobb såklart.
Kanske nöjer mig med att kapa bort triangeln man ser på bilden.
 
  • Gilla
simpa81 och 1 till
  • Laddar…
Första barnet? Jag var också försiktig med ljud med första barnet. Det andra har fått sova under sköna ljud av kap och gersågen spikpistol m.m.
 
  • Gilla
  • Haha
sinuslinus och 4 till
  • Laddar…
T Tompafix skrev:
Första barnet? Jag var också försiktig med ljud med första barnet. Det andra har fått sova under sköna ljud av kap och gersågen spikpistol m.m.
Ja det är första. Hon sover precis innan för väggen och vi har en friskluftsventil där som släpper in allt ljud. Men jag är nog överdrivet försiktigt. Fast samtidigt är det skönt för mig själv också att jobba nån timme utan hörselskydd eller jobbiga ljud.
 
  • Gilla
  • Älska
Gramse69 och 2 till
  • Laddar…
maah maah skrev:
Ja det är väl klart bäst att göra så, men också mest jobb såklart.
Kanske nöjer mig med att kapa bort triangeln man ser på bilden.
Det räcker nog ypperligt :)
 
  • Gilla
maah
  • Laddar…
kulle
maah maah skrev:
Måste köpa mer virke med!
[bild]
Sätt inte dig i bilen med den inköpslistan i bakfickan bara :D
Keep up the good work
 
  • Haha
  • Gilla
Gramse69 och 1 till
  • Laddar…
maah maah skrev:
Ja det är första. Hon sover precis innan för väggen och vi har en friskluftsventil där som släpper in allt ljud. Men jag är nog överdrivet försiktigt. Fast samtidigt är det skönt för mig själv också att jobba nån timme utan hörselskydd eller jobbiga ljud.
Känner igen mig helt och hållet. Vi gick och smög efter första barnet somnat. När nr två kom så förde ju nr1 ojlud jämt när det var sovdags :rofl: Så den blev härdad
 
Mina har alltid vaknat när man försöker smyga, så det är bara att lära sig att föra oväsen... :D
 
  • Gilla
Lande och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.