Frustrator Frustrator skrev:
Inte mycket gjort, testar lite olika vinklar på min fulkopia av en kroppspulsådern+första större kärlavgång. Problemet är att den vita slangen gärna vill vika sig vid för snäv radie. Ska jaga rätt på någon mer homogen och genomskinlig historia.
[bild]
Hade det inte varit för att det är plast så hade jag gissat på att du byggde en hembränningsapparat :rofl:
 
  • Haha
Immobil
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Äsch, det där löser du med en stent.
Då stänger stentet av min fina kärlaccess :(
 
Violina Violina skrev:
Hade det inte varit för att det är plast så hade jag gissat på att du byggde en hembränningsapparat :rofl:
Nejnej, en hemTräningsapparat ska det bli ;)
 
norrbottenssnickaren norrbottenssnickaren skrev:
Jag och brorsan har villhövt en rocket stove alldeles för länge. Hade en del 100x100x3 precisionsrör liggande och det ska ju passa bra.

tog måtten från defiantmetal. Ska provelda på en stund man kan ju inte hålla sig. Innan jag börjar med tillbehören.

Tänkte jag skulle tiga den men omg det är ju sjukt segt ;) drog fram migen efter 5-6cm fog.

svart är verkligen eljest mot aluminium som jag främst tigar.
Väldigt nyfiken. Hur funkar den?
 
tommib
Frustrator Frustrator skrev:
Inte mycket gjort, testar lite olika vinklar på min fulkopia av en kroppspulsådern+första större kärlavgång. Problemet är att den vita slangen gärna vill vika sig vid för snäv radie. Ska jaga rätt på någon mer homogen och genomskinlig historia.
[bild]
En blir ju lite nyfiken...
 
Frustrator Frustrator skrev:
Inte mycket gjort, testar lite olika vinklar på min fulkopia av en kroppspulsådern+första större kärlavgång. Problemet är att den vita slangen gärna vill vika sig vid för snäv radie. Ska jaga rätt på någon mer homogen och genomskinlig historia.
[bild]
Jag fick lite Macchiarini-vibbar snarare än hemkört...
 
  • Gilla
  • Wow
Jakobk och 4 till
  • Laddar…
Nybetsead lucka och nymålad stomme till skjutdörrar i en rörig verkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Fick tummen ur och beställde en underskena till skjutdörrarna.
Sen målade jag utsidan av stommen och betsade luckorna.

Om jag behöver städa? Näää :thinking:
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
En blir ju lite nyfiken...
En övningsdocka för angio kostar i runda slängar 70k. Min beräknade kostnad ligger närmast på ca 100kr när jag räknat in allt material jag tror behövs.
I början handlar om att lära sig hantera hur katetrarna beter sig när de ligger i spänning. Funkar det hela kan den byggas ut med kranskärl på sikt.
 
  • Gilla
tommib
  • Laddar…
Kranen till skogsvagnen gick sönder i höstas, svängen slutade funka, och nu har vi beställt en kamin till tillbygget, så jag har fällt några björkar som måste köras ihop.

Nu funkar den igen, kostade på den lite nya tätningar i kolvarna också :D

Den behöver mer underhåll, bla spretar rören rejält ute vid gripen, och egentligen behöver jag tillverka en ny "sticka". Men nu går det att använda den igen.

Reparerad kranmekanism för skogsvagn med nya tätningar synlig på ett träunderlag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Närbild på svetsad mutter och del av skogsvagnskran med synliga verktyg och material i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Gamla tätningar och bultar på en träyta med en öppen och en stängd skiftnyckel vid sidan, underhåll av skogsvagns kran.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En kartong med nya tätningar och delar till kranen på en skogsvagn, redo för underhåll.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Reparerad kran till skogsvagn i verkstad med nya tätningar synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Traktor med skogsvagn full av fällda björkstockar och en synlig kran med nya tätningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tule54 och 8 till
  • Laddar…
A
D Danieln84 skrev:
Kranen till skogsvagnen gick sönder i höstas, svängen slutade funka, och nu har vi beställt en kamin till tillbygget, så jag har fällt några björkar som måste köras ihop.

Nu funkar den igen, kostade på den lite nya tätningar i kolvarna också :D

Den behöver mer underhåll, bla spretar rören rejält ute vid gripen, och egentligen behöver jag tillverka en ny "sticka". Men nu går det att använda den igen.

[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
härligt (y)
ser ut som en bm 650.
bra traktor, har en själv.

(y)
 
Maskintok skrev:
härligt (y)
ser ut som en bm 650.
bra traktor, har en själv.

(y)
En 500 är det, hatad av många men funkar fint för mig har varit i familjens ägo sedan 1992. Fick sig en liten uppfräschning för fyra år sedan med ny koppling, översyn av el mm.
 
A
D Danieln84 skrev:
En 500 är det, hatad av många men funkar fint för mig har varit i familjens ägo sedan 1992. Fick sig en liten uppfräschning för fyra år sedan med ny koppling, översyn av el mm.
Aha, en IH en koncept traktor som bm köpte in, alla delarna till och monterade sina kåpor och hytt på, framaxel mm.

Inget större fel på dessa.
Den fick namnet 2250 senare och då var det nästan bara IH delar.
många ansåg att de rostade mer än en riktig bm men det har då inte jag sett.

(y)
 
  • Gilla
kristofo
  • Laddar…
Maskintok skrev:
Aha, en IH en koncept traktor som bm köpte in, alla delarna till och monterade sina kåpor och hytt på, framaxel mm.

Inget större fel på dessa.
Den fick namnet 2250 senare och då var det nästan bara IH delar.
många ansåg att de rostade mer än en riktig bm men det har då inte jag sett.

(y)
Japp, 2200 och 2250 hette de nåt år senare.
IH bakände, Perkins motor mm.
Snabbväxeln brukar strula på dessa, men denna är tack och lov inte utrustad med någon sådan. :D
 
A
D Danieln84 skrev:
Japp, 2200 och 2250 hette de nåt år senare.
IH bakände, Perkins motor mm.
Snabbväxeln brukar strula på dessa, men denna är tack och lov inte utrustad med någon sådan. :D
Ja den har förmågan att vara lite lynnig..och inte allt för rolig att renovera...
perkins motorer är riktigt trevliga.

Jag har den lite tråkiga d42 motorn i min.
Men hellre den än TD42, som bara dricker diesel.
 
C
Frustrator Frustrator skrev:
En övningsdocka för angio kostar i runda slängar 70k. Min beräknade kostnad ligger närmast på ca 100kr när jag räknat in allt material jag tror behövs.
I början handlar om att lära sig hantera hur katetrarna beter sig när de ligger i spänning. Funkar det hela kan den byggas ut med kranskärl på sikt.
Så när jag akut åker in till sjukhuset med en stroke är behandlande kropps-karvare utbildad på ett avloppsrör när de ska in i mina kärl? Förtroendeingivande! ;)
 
  • Haha
  • Gilla
Mange_64 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.