2x3 har funkat perfekt under 3 veckor och vi badar nästan varje dag. Alla värden är okej.
 
Tobzter
Låter bra. Vad använder du för kemikalier?
 
Tobzter Tobzter skrev:
Låter bra. Vad använder du för kemikalier?
Spabrom från Folkpool, lägger i en tablett i veckan i en doseringsflottör.
 
Markduk, skyffla grus, väga av, cellplast och sedan kan poolen lyftas på plats! Tjälen ville ju aldrig gå ur marken!
 
  • Släpvagn med grus framför pågående bygge av pergola och trädäck.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Tobzter och 1 till
  • Laddar…
Har hittat och åtgärdat läckan och fyllt upp igen. Blir bad imorgon Tycker att pumpen låter en hel del, finns det något bra sätt att minska vibrationerna?
 
Tobzter Tobzter skrev:
Då börjar ormboet bli klar för att sänkas ner.

Känns som de kommer spruta vatten överallt när man fyller denna :D:crysmile:
[bild]
Tobzter Tobzter skrev:
Då börjar ormboet bli klar för att sänkas ner.

Känns som de kommer spruta vatten överallt när man fyller denna :D:crysmile:
[bild]
Håller på med en Pacific terrasspool och har köpt isolerings paketet till. Funderar över bubbelsystemets slangar som ska vara över vatten nivån. Fungerade det som du gjorde på bilden. Tar inte isoleringen emot eller där är så pass mycket plats mellan pool och isolering?
 
Tobzter
Inga konstigheter .de ända ja tog bort var lite isolering va vid backventilen högst upp i loppen
 
Tobzter Tobzter skrev:
Inga konstigheter .de ända ja tog bort lite isolering va vid backventilen högst upp i loppen
Ok. Då kör jag på samma modell
 
D Dallastower skrev:
Har hittat och åtgärdat läckan och fyllt upp igen. Blir bad imorgon Tycker att pumpen låter en hel del, finns det något bra sätt att minska vibrationerna?

Jag lade också upp en film på ljudet från pumpen för några månader sen. Min låter dovare och mer som en dieselmotor. Är också anledningen till att jag kör den bara några h per dygn. Oavsett låter den nästan inget efter att isolerlocket är stängt och trallen på plats.
 
Instämmer, jag reagerade först på att den lät ganska mycket. Men när tekniklådan blev stängd försvann ljudet nästan helt.
 
Min låda är redan stängd Men har bara kört med 5cm isolering. Vad har ni andra? 10 cm?
 
D Dallastower skrev:
Min låda är redan stängd Men har bara kört med 5cm isolering. Vad har ni andra? 10 cm?
10
 
  • Gilla
Tobzter
  • Laddar…
Tobzter
Nu börjar de ta form ..men jäklar va sågande de bli :rofl:
Pågående bygge av träaltan runt en rund, täckt badtunna, med såg och andra verktyg synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
MartinMoza
  • Laddar…
H henlin431 skrev:
10
10 plus trall
 
Jag valde att ha badpoolen 30cm över trädäcket, då det blir enklare att kliva i och ur det, blir c:a 30cm nivåskillnad mellan trädäcket och sittytan i poolen. Samt bättre plats för led belysningen.

Badpool 30 cm ovanför trädäcket med LED-belysning i kvällsbelysning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
AndersPS
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.