• Gilla
  • Haha
boschkenta och 9 till
  • Laddar…
Seriebild med två män, en skriver i anteckningsblock och den andra svarar om spel, med ordvits om dragspel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
-PC- och 11 till
  • Laddar…
Stefan Bengtsson Stefan Bengtsson skrev:
Verkar som att raggarna i Arvika hittat sin grej. Kul för dom.[bild]
Musikaliskt är ungdomen alltid bra på hitta det som retar föräldrarna, hade det varit typ WASP, Venom eller Metallica hade man ju bara tyckt det var bra, men dansband, då är gränsen passerad.
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
boschkenta och 7 till
  • Laddar…
För att fortsätta på raggarna, när vi åker ner till affären typ fredag kväll är döttrarna 11-13 år ofta med för fredagsmys typ, Det står ofta epor och nån halvgammal volvo och hänger på ishallens parkering som vi passerar. Våran bil har ett hyfsat ljudsystem och det finns inget bättre sätt att få damerna att lyda än att hota att vi kör in på parkeringen och spelar Kiss på högsta volym om dom inte gör läxorna eller vad nu som gäller för stunden, är jag elak?
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
boschkenta och 11 till
  • Laddar…
tommib
Vadå? Är inte det bara helt normalt föräldraskap? Klart man är pinsam. Helst mest pinsam av alla.
 
  • Gilla
boschkenta och 5 till
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Vadå? Är inte det bara helt normalt föräldraskap? Klart man är pinsam. Helst mest pinsam av alla.
Fast som förälder räcker det väl med att man existerar så är man pinsam när barnet nått rätt ålder ;)
 
  • Gilla
paltskallen och 4 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Fast som förälder räcker det väl med att man existerar så är man pinsam när barnet nått rätt ålder ;)
Visst är det härligt när dottern himlar med ögonen och suckar bara för att man råkar gå in i samma rum/hus/ort/kommun.
Snart har hon körkort och då vet jag vems tur det är att himla med ögonen och sucka :devilish:
 
  • Gilla
mikethebik och 3 till
  • Laddar…
En del av att vara förälder är att se till att barnen får vara med om så många pinsamma situationer som möjligt så att dom den vägen lär sig att ingen bryr sig vilket som, plus att deras kompisar troligen tycker att dom har häftiga föräldrar (jag intalar mig själv det i alla fall)
 
  • Gilla
  • Haha
René W och 4 till
  • Laddar…
Jag var ju eparaggare och sedan riktig raggare, när vi var på topp hade vi en Dodge Challenger 440 Magnum och gjorde donuts på torr asfalt varje helg. Sedan har vi blivit fakturadministratör, verkmästare,fackansvarig på pappersbruk, teamansvarig på plastindustri av vi 4 som skulle äga världen. Inte det man trodde då men det funkar och så blir det väl för det flesta.

Edit:Givetvis är detta okänt för döttrarna, när dom blir 30 kanske det är dags, hade ju trimmad moppe som nästan nådde 100km/h.
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Haha
mikethebik och 4 till
  • Laddar…
V Ville_Vessla skrev:
när vi åker ner till affären typ fredag kväll är döttrarna 11-13 år ofta med för fredagsmys typ,
Hallå där, bara EN person åt gången ska gå in och handla! Pandemi vettu.
 
  • Gilla
G-83 och 1 till
  • Laddar…
V Ville_Vessla skrev:
Jag var ju eparaggare och sedan riktig raggare, när vi var på topp hade vi en Dodge Challenger 440 Magnum och gjorde donuts på torr asfalt varje helg. Sedan har vi blivit fakturadministratör, verkmästare,fackansvarig på pappersbruk, teamansvarig på plastindustri av vi 4 som skulle äga världen. Inte det man trodde då men det funkar och så blir det väl för det flesta.

Edit:Givetvis är detta okänt för döttrarna, när dom blir 30 kanske det är dags, hade ju trimmad moppe som nästan nådde 100km/h.
Aldrig försent att ta upp raggarkariären
Såg att nappen (pilsnerbil) var till salu nu
 
nino nino skrev:
Såg att nappen (pilsnerbil) var till salu nu
Antar det är illa när man måste googla ordförklaringen... :oops:
 
  • Haha
  • Gilla
roger696 och 2 till
  • Laddar…
nåja jag undrade nog mest vad nappen var för nåt, pilsnerbilar eller pilsnerhäckar har man ju både åkt och kört även om det var rätt många år sen sist nu
 
Alfredo Alfredo skrev:
Antar det är illa när man måste googla ordförklaringen... :oops:
Låg och rostig bil med eklektiska klistermärken och modifierad kaross som kallas "Nappen".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nappen
 
  • Gilla
  • Haha
René W och 1 till
  • Laddar…
Han måste ha väldigt stor ölmage för att tynga ner fjädringen så :D
 
  • Haha
  • Gilla
nino och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.