K
Om din fru frågar, kan du hjälpa mig att gräva ett litet land?
Tänk dig jävligt noga för innan du säger ja !!
dagens verktyg blev mitt älskade lilla smala halvmeters spett !
 
  • Nygrävt smalt land med en stor hög av grävda stenar och en rosa vattenkanna på gräset.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Haha
  • Gilla
  • Wow
Sthlm1891 och 11 till
  • Laddar…
Ser nästan ut som om någon tidigare har odlat stenar där ;).
 
  • Haha
  • Gilla
Appendix och 8 till
  • Laddar…
Efter att i 30 år förbannat den otympliga tryckluftsslangen var det dax. Undrar hur länge den håller?
En blå vindsnurra för tryckluftsslang monterad i taket i ett garage, med en ansluten gul luftpistol.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 1 till
  • Laddar…
J Jan271 skrev:
Efter att i 30 år förbannat den otympliga tryckluftsslangen var det dax. Undrar hur länge den håller?
[bild]
Min slang pajade igår! Några spontana tankar med denna rullen så långt?
 
Låser och rullar in fint. Köpte den minsta diametern eftersom den bara används till renblåsning och till att pumpa cykel. Och smidig slang.
Men som sagt, hur länge håller mekanismen och hur länge håller den tätt.
Kvittot finns i säkert förvar.
 
  • Gilla
nivv
  • Laddar…
richardtenggren
Är inte slangen otymplig på sådana där billiga mot för en riktig typ Cejn?
Köpte någon billigare slang på Jula tidigare då det var helg och inte gick få tag på något annat, den var så stel så den slängdes sen :)
 
richardtenggren richardtenggren skrev:
Är inte slangen otymplig på sådana där billiga mot för en riktig typ Cejn?
Köpte någon billigare slang på Jula tidigare då det var helg och inte gick få tag på något annat, den var så stel så den slängdes sen :)
Jämfört med min gamla är den hur smidig som helst.
Och jag begär inte mycket för 379 kr.
 
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Nykonstruerat eggskydd på en Fiskars yxa med svart buntband.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Yxa från Fiskars X5 med egen tillverkat svart eggskydd, liggande på ett trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Gjort nya eggskydd till fiskars x5 och x7. Gillar de yxorna som tusan de är billiga historier men eggskydden är ju lite väl stora.
 
  • Gilla
erikby och 9 till
  • Laddar…
norrbottenssnickaren norrbottenssnickaren skrev:
[bild] [bild]
Gjort nya eggskydd till fiskars x5 och x7. Gillar de yxorna som tusan de är billiga historier men eggskydden är ju lite väl stora.
Ja de där yxorna är kanon, men skydden de levereras med är otympliga. Så bra grej!
Har även sett en del regelrätta knivfodral 3D-printas på tuben.
 
@norrbottenssnickaren @Alltgår Hörde någon klaga på att de blev halkiga om det var det minsta blött ute, upplever ni det eller vågar man sig på en sån som "klyva en klabbe nån gång per år" yxa?
 
K_arlstrom K_arlstrom skrev:
@norrbottenssnickaren @Alltgår Hörde någon klaga på att de blev halkiga om det var det minsta blött ute, upplever ni det eller vågar man sig på en sån som "klyva en klabbe nån gång per år" yxa?
Har nog aldrig använt mina blöta direkt, så kan inte säga så mycket. Däremot så uppdaterade man greppen häromåret. Istället för släta så är de lite räfflade nu typ.
 
  • Gilla
K_arlstrom
  • Laddar…
Dit gick vårt privatliv på bakgården.
 
  • En hand som håller en häcksax framför en nyligen beskuren häck i en bakgård.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 1 till
  • Laddar…
K_arlstrom K_arlstrom skrev:
@norrbottenssnickaren @Alltgår Hörde någon klaga på att de blev halkiga om det var det minsta blött ute, upplever ni det eller vågar man sig på en sån som "klyva en klabbe nån gång per år" yxa?
Jag har en klyvyxa hemma samt en liten i skotern. Aldrig tänkt på att de är hala. Men ett bra träskaft har bättre grepp och känsla. Men Fiskarsyxorna har andra fördelar, tex att de är i stort sett okänsliga för vatten.
 
  • Gilla
K_arlstrom
  • Laddar…
T
K_arlstrom K_arlstrom skrev:
@norrbottenssnickaren @Alltgår Hörde någon klaga på att de blev halkiga om det var det minsta blött ute, upplever ni det eller vågar man sig på en sån som "klyva en klabbe nån gång per år" yxa?
Vi har använt dem inom scoutkåren och hala skaft har inte varit ett problem i något väder eller användningsområde. Möjligen hala med "fel" handskar men det är även träskaft.

Däremot har den orangea färgen varit bra i flera fall...
 
  • Gilla
K_arlstrom
  • Laddar…
T Testarn skrev:
Vi har använt dem inom scoutkåren och hala skaft har inte varit ett problem i något väder eller användningsområde. Möjligen hala med "fel" handskar men det är även träskaft.

Däremot har den orangea färgen varit bra i flera fall...
Plus på färgen! Vi har samma utmaning i min kår, färgen behövs för glömska scouter.
Senast köpte jag gula Mora knivar av just den anledningen :D
 
  • Gilla
Testarn och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.