Ta en titt på WM-Fönster (www.wm-fonster.se). Verkar vara bra fönster till bra priser. Kom ihåg att kolla så att u-värdet gäller för hela konstruktionen och inte bara glasrutorna innan du beställer.
 
Vi var och tittade på G & B i rottne förra veckan. Jag var lite skeptisk till PVC-fönster men efter besöket känns det som om det blir ett köp. Väljer man Allmogeprofil och spröjs ser fönsterna riktigt bra ut. Att slippa renovera fönster i frammtiden är ett stort plus. Det finns ju gott om andra saker att jobba med.
 
Snailman
Såg fönster på ett bygge som var från salamander industrie produkte

Salamander Industrie Produkte Någon som vet var man säljer sådana, eller om de är direktimporterade?
 
Snailman skrev:
Såg fönster på ett bygge som var från salamander industrie produkte

Salamander Industrie Produkte Någon som vet var man säljer sådana, eller om de är direktimporterade?
Såvitt jag vet gör Salamander endast själva profilerna (karmarna) som sedan används som komponenter av fönstertillverkare. Det finns alltså många fönstertillverkare som använder Salamanders produkter.
 
Snailman
Ok, det var skyddsremsor som satt på fönstrerprofilerna, så det verkar ju logiskt att det kan vara så.
 
Acropora skrev:
Bara lite imma på fönsterna? Det är väl inte kul att köpa en massa fönster för dyra pengar och sen inte se ut .. ELLER?? Många PVC tillverkare ljuger om sitt u-värde då vissa uppger bara på glaskassetten och inte på hela konstruktionen..
Fast Honken_byggares PVC-fönster måste isolera riktigt bra, eftersom det är då man får imma, på utsidan. Annars stämmer det att många tillverkare anger U-värde för glaskasetten och inte för hela konstruktionen, något den upplyste konsumenten förstås alltid frågar efter :)
 
Ja vill man inte ha imma på utsidan är det ju bara att sätta in sämre isolerade fönster. Varför inte englas, då slipper man garanterat imma...
 
Är också intresserad av PVC fönster. Kronfönsters Frost och två modeller från G&B är ju dessutom bidragsberättigade.

Vilka av ovanstående ska man satsa på...?
 
Fönster från GoB

Jag var ute och tittade på deras fönster och på kronfönster.
Valet var inte så svårt gob kändes mycket seriös det gjorde inte kronfönster + att gob fönster såg mycket bättre ut de var mycket snyggare, enligt min mening.
Dock var priset lite högre men man ska ju inte behöva byta fönsterna mer gånger.
Kompis har köpt av gob tidigare och allt verkar ha fungerat med leverans och annat skruv och handtag mm ingick ju så det behöver man inte tänka på.
Nä jag känner mig trygg i valet
 
Pripp skrev:
Funderar på att köpa thermo PVC fönster via polenshopping någon som köpt dessa?
MS beyond WINDOWS - thermo PVC WINDOWS - Lower heating bills, 37%, thermal efficiency improvement, insulation, MS Thermal System, M&S
Hej Pripp.
Vi köpte därifrån i höstas när vi bytte fönster i vårt hus.
Funderade länge eftersom det var första gången vi handlade från något annat land, men det fungerade bra.
Det enda vi missade var att det inte ingick monteringsbleck utan vi fick beställa extra. En sak till som vi inte fick reda på förrän det var för sent att man kan välja olika handtag:), men standard vita sitter fortfarnade kvar och fungerar bra.
 
Pripp skrev:
Funderar på att köpa thermo PVC fönster via polenshopping någon som köpt dessa?
MS beyond WINDOWS - thermo PVC WINDOWS - Lower heating bills, 37%, thermal efficiency improvement, insulation, MS Thermal System, M&S
Vi har köpt fönster från Nerikefönster som importerar från nämnda företag men om det är samma variant som avses låter jag vara osagt.

Vi har svart utsida och vit insida vilket gör priset högre, men helt ok. Montering görs inte med karmskruv utan med plåtbleck. Handtag går att välja och vi valde låsbara som dock inte verkar finnas i någon "godkänd" version. Hittills är vi mycket nöjda - återstår att se färgbeständigheten (svart är ju inte så smart...).

Halva huset har Elit-fönster och andra halvan MS-fönster och i vårt fall fick vi INTE vad vi betalade för när det gäller Elit-fönster som dessutom kostade mycket extra för svart utsida. (Dessa hade sprickor, var dåligt målade, hade helt obehandlade ytor och dessutom rinner det efter 4 år fortfarande kåda från fönstren...).

Visst är det mycket trevligare med trä, men inte till vilket pris som helst!

/Rob

PS Har en arbetskompis som köpt MS-träfönster (obehandlade) och är mycket nöjd med både finish och pris (jag har dock ej sett dem).
 
robhol skrev:
Vi har köpt fönster från Nerikefönster som importerar från nämnda företag men om det är samma variant som avses låter jag vara osagt.

Vi har svart utsida och vit insida vilket gör priset högre, men helt ok. Montering görs inte med karmskruv utan med plåtbleck. Handtag går att välja och vi valde låsbara som dock inte verkar finnas i någon "godkänd" version. Hittills är vi mycket nöjda - återstår att se färgbeständigheten (svart är ju inte så smart...).

Halva huset har Elit-fönster och andra halvan MS-fönster och i vårt fall fick vi INTE vad vi betalade för när det gäller Elit-fönster som dessutom kostade mycket extra för svart utsida. (Dessa hade sprickor, var dåligt målade, hade helt obehandlade ytor och dessutom rinner det efter 4 år fortfarande kåda från fönstren...).

Visst är det mycket trevligare med trä, men inte till vilket pris som helst!

/Rob

PS Har en arbetskompis som köpt MS-träfönster (obehandlade) och är mycket nöjd med både finish och pris (jag har dock ej sett dem).
Undrar om det är samma fönster som du nämner ovan? De fönster vi beställde finns inte att få i Sverige och U-värde på standard är U-1.0. (fanns även U-0.6 men vi tyckte det vart lite överkurs)
 
Sonia skrev:
Undrar om det är samma fönster som du nämner ovan? De fönster vi beställde finns inte att få i Sverige och U-värde på standard är U-1.0. (fanns även U-0.6 men vi tyckte det vart lite överkurs)
Ok, missade att det var träfönster, vi beställde PVC:)
 
Sonia skrev:
Ok, missade att det var träfönster, vi beställde PVC:)
Nja, det var PVC vi beställde (en kompis beställde trä). Våra fönster håller 1.1 i U-värde enligt intyg (hela konstruktionen).

/Rob
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.