7 018 läst · 24 svar
7k läst
24 svar
Diskmedel kvar i diskmaskin
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 5 495 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 5 495 inlägg
Men hur kan löst pulver ligga på botten av maskinen, torrt, efter ett långt program, om det finns vatten öht? Alla diskmaskiner jag öppnat luckan på under gång stänker ju omkring vattnet rejält. Bortsett från spolarmarna så blir det ju indirekt en massa vatten som far runt när strålarna träffar disken.electroluxaren skrev:
Det är jag helt överens med dig om..MultiMan skrev:Men hur kan löst pulver ligga på botten av maskinen, torrt, efter ett långt program, om det finns vatten öht? Alla diskmaskiner jag öppnat luckan på under gång stänker ju omkring vattnet rejält. Bortsett från spolarmarna så blir det ju indirekt en massa vatten som far runt när strålarna träffar disken.
Finns vatten i mängd så bör ju allt pulver åtminstone flyta runt och i fall att värme uteblivit så bör ju disken vara full i pulver...
Vid torkprogramet...
Därför tror jag att diskmedlet inte åker ner på botten förrän du öppnar dörren, något är ivägen för att dispensern skall öppnaMaskintok skrev:
där finns tabletter man kan lägga på botten eller tex bestikskorgenuseless skrev:
tex Finish All in One Max 35T (finishinfo.se)