Tobzter
Då börjar ormboet bli klar för att sänkas ner.

Känns som de kommer spruta vatten överallt när man fyller denna :D:crysmile:
Spabad med slangar och tejp redo att installeras på en trädäcksterrass.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
MartinMoza och 2 till
  • Laddar…
Min tunna läcker nu för andra gången. Återstår att se var. Förmodligen lamphuset igen.
 
Tobzter
Hmmm fasiken va drygt... Ska man köra silikon på allt fast de står att man ej ska ha de tro ??
 
Fulkemisten
Jag har kört utan bubblor och lampa av just den här anledningen. Bara två anslutningar så felsökning vid ev läckage blir enkelt.
 
Tobzter
Jo så kan man ju tänka.. men väljer man bort detta bara för att de inte ska bli läckage så känns de inte 100%. .
Ta bort alla anslutningar så läcker de aldrig :)
 
Fulkemisten
Fördelar mot nackdelar. Jag vill inte ha bubblor, slipper dessutom läckage. Jag vill ha lampa, slängde ned en batteridriven, slipper läckage.
 
  • Gilla
Vickedm och 1 till
  • Laddar…
D
Fulkemisten Fulkemisten skrev:
Fördelar mot nackdelar. Jag vill inte ha bubblor, slipper dessutom läckage. Jag vill ha lampa, slängde ned en batteridriven, slipper läckage.

Vilken lampa/modell/märke? De flesta jag läser om verkar läcka i 39 grader efter viss tids användning.

Kommer snart beställa en lampa att montera men vill gärna se om det finns bra batterialternativ
 
Fulkemisten
Tobzter
Nu börjar lådan ta form ;) men får hoppas den räcker till.
En halvfärdig bygglåda i trä med isolering och en svart pump inuti, omgiven av verktyg och byggmaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Christer63 och 2 till
  • Laddar…
Tobzter Tobzter skrev:
Nu börjar lådan ta form ;) men får hoppas den räcker till.
[bild]
Det ser ju ut att vara riktigt gott om plats! Ritad skiss på frigolitmodell av byggprojekt med markerade sektioner, utomhus på grusyta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En öppen trädgårdsskjul under konstruktion med träplank och byggmaterial på en altan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tobzter
  • Laddar…
Kanske inte framgår men jag har det riktigt trångt i min låda!
 
Tobzter
Oj där får man vara slink för att hålla på (y)
 
  • Gilla
Kesosmurf
  • Laddar…
Tobzter Tobzter skrev:
Ser nu att din pump har en kontakt som ej min har ?
Yes, har fått bekräftat från SvB att min bubbelpump är en ny variant som skall gå att koppla på plintarna men inte fått svar på vilken ännu. Ca en vecka sen jag frågade för tredje gången. Verkar vara en svår fråga att svara på. Jag har dessutom ytterligare en knapp på display för AIR.
 
Tobzter Tobzter skrev:
Då börjar ormboet bli klar för att sänkas ner.

Känns som de kommer spruta vatten överallt när man fyller denna :D:crysmile:
[bild]
Tobzter Tobzter skrev:
Då börjar ormboet bli klar för att sänkas ner.

Känns som de kommer spruta vatten överallt när man fyller denna :D:crysmile:
[bild]
Kände exakt samma oro som du innan jag fick ner badet. Många nätter med dålig sömn
Fick igång mitt bad på skärtorsdagen. Så blev ett varmt bad på långfredagen. Hittade först bara en mindre läcka vid en slangklämma i tekniklådan. Men under lördagen så hade vattennivån sjunkt rejält. Visade sig att det läckte vid en packning vid ett bubbelmunstycke. Så jag bytte alla de 8 packningarna för de var lite klena tyckte jag. Sen dess rullar det på felfritt.
 
Tobzter
Någon som vet om Bubbel pumpen ska ha 10amp säkring eller 16amp
Har en 3 polig 16 amp som ja tänkte ansluta båda värmarna på varsin fas sedan dra den sista fasen till bubbelpumpen ?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.