Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
Den grova fraktionen kör du väl minst en gång till?
Det kanske man borde men det är mitt liv för kort för.
 
  • Gilla
Kalendern
  • Laddar…
D Daaaaaniel skrev:
Jag köpte en förra året. Jag märkte att de kunde vara lite svåra att få tag på så när jag hade möjlighet slog jag till. Hann dock inte komma igång förra året men idag var det äntligen dags. Lite udda maskin att ha i sin maskinpark, men riktigt nöjd med den!

Maskinen sållar på av bara f*n. Det som sätter gränsen är hur snabbt man själv hinner skyffla.

Bilder från dagens premiär
Fanken, avis... Var köpte du?
J
 
  • Gilla
skogstomten
  • Laddar…
J Jens F skrev:
Fanken, avis... Var köpte du?
J
Bauhaus online förra året.
Läste här på byggahus hur svåra de var att få tag på. Så när jag såg att det fanns i lager slog jag till.

Sambon har varit undrandes till många verktygsinköp. Men när den där pjäsen stod mitt i vardagsrummet i all sin prakt togs det till en helt ny nivå :)
 
  • Gilla
  • Haha
civilingenjören och 6 till
  • Laddar…
Jag har kollat med Jula om den går att beställa där, men tyvärr...
 
  • E-postkommunikation med Jula Kundservice om tillgängligheten av en elektrisk jordsåll.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Abbe W Abbe W skrev:
[länk]
Svart rullvagn med röd detalj märkt "Scheppach", ej tillgänglig för köp, på webbsida.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Verkar svårhittad...
 
Vad kostade den när den gick att köpa här i landet? Gäller både 350 och 400.

Jag söker också med ljus och lykta efter en.
 
tensiden tensiden skrev:
Vad kostade den när den gick att köpa här i landet? Gäller både 350 och 400.

Jag söker också med ljus och lykta efter en.
3495 för rs 400
 
F fiskbuggaren skrev:
3495 för rs 400
Ok, hm. Har sett att man kan få den från Frankrike för €371 + €141 i frakt. Känns lite väl att pröjsa runt 1500 i frakt..

Nån jäkla firma skall väl kunna ta in dom kan man tycka.
 
  • Gilla
Jens F
  • Laddar…
Har pratat med både Bauhaus och HN, ingen av dem verkar sugna på att ta hem maskinen.
Plano däremot får en leverans i sommar, beräknat i juni.
Jag har lagt en order där, 3990kr för 400-modellen.
Tack så mycket för tipsen, ffa Abbe W har ju levererat :)
 
  • Gilla
joda62 och 2 till
  • Laddar…
Även jag önskar möjligheten att sortera vår kompostjord samt möjligheten att sortera bort jord från vår grusade gårdsplan. Men Scheppbachen verkar både svår att få tag på och upplevde den som ganska dyr.

Vi hade en ackumulatortank stående i källaren som inte användes, som jag nu har slaktat för att använda som själva trummans skelett. Tänker mig att kapa ut sektioner där nät av rätt maskstorlek kan fästas.

Funderingar kring vilken slags elmotor som hade varit lämplig för drivning? Hur bör en smidigast styra rotationshastigheten?
 
Slår vad om att det knappt blir billigare! Men även jag slogs av samma tanke. Det finns mycket BYOD på Youtube om "rotating sift" Lycka till och lägg gärna upp lite bilder på resultatet
 
Jag räknade på det för ett tag sedan och det blir inte billigare att tillverka något i samma stil. Faktum är att konstruktionen är jäkligt smart och materialsnål.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.