Hear hear!
 
pixel@tveksamt @crappyusrname @JanneJanne123 @pjodden @kashieda @hsd @Maria T @BirgitS @Karlia @MultiMan @HasseTeknik @13th Marine @Dan_Johansson @roli @Nötegårdsgubben @Fario @Dheri
Bevaka-knappen där nere försvann en dag för tidigt.

Från och med idag har vi gjort så att man kan bevaka (eller sluta bevaka) ett ämne oavsett var man befinner sig i forumtråden. Särskilt användbart i längre trådar där detta tidigare varit svårt. (@BirgitS jag är medveten om att den försvinner efter sista inlägget, vi ska titta närmare på detta)

När du vill bevaka ett ämne så kan du klicka på stjärnan som ligger till höger (strax ovanför pilen nedåt). Och om du vill sluta bevaka ett ämne så klickar du en gång till. När du bevakat ett ämne så blir stjärnan ifylld. Så här ser det ut.

Skärmdump av en forumtråd med kommentarer och en markerad stjärnikon för bevakning av ämne.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
JanneJanne123 och 2 till
  • Laddar…
Som jag skrev i en annan tråd. Vad var det för fel på den gamla hederliga knappen "bevaka? Att stjärnan betyder bevaka/bevakar är ju inte speciellt uppenbart.....
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Var stjärnan & pilen försvinner är olika i olika trådar.
I denna tråden försvinner dom när ”hela” sista inlägget blir synligt, men i tråden ”Feedback på Byggahus premium lämnas här” så försvinner dom när sista inlägget passerat halva skärmhöjden.

Se filmsnutt,
 
Karlia
Ska jag vara ärlig tog det mig ett år innan jag såg "bevaka" knappen.. Så stjärna ska nog fungera lika bra :)
 
Vilken störig stjärna som dykt upp :oops:

Jag vågade inte röra den och den var ivägen.. fattade inte vad det var - såg ut som jag var på väg att utse trådens bästa svar överallt!

så jag vågade inte peta på den.. tänkte jag måste fråga här innan jag rör den! Haha..

Sedan kom jag på vad dumt det skulle ”låta”, när jag skrev det inlägget - så jag fick leta reda på en av mina egna trådar.. och vara i närheten av en av mina egna kommentarer - när jag väl tog mid till mig och vågade klicka på stjärnan (känner mig mycket modig nu!)

Ha.. det var inget ”bästa svar”.. det var en bevakaknapp :oops:

Om ni nu vill ha den där, kan ni inte försöka programmera så att man kan välja i sin profil att den inte syns?

Trots att den varken är ful eller jättestor.. känns den störande när man scrollar i inläggen.
 
Ha ha... jag undrade just vad det var för stjärna och pil som menades när jag läste Pers inlägg, Jag såg dem inte ens :D
 
  • Gilla
MariaiÖstergötland
  • Laddar…
Beklagar att behöva säga det, men jag tycker det blev en försämring. Som snigla säger ovan, den är ju i vägen för texten, både på mobilen och på datorn.
Var det en efterfrågad funktion?
Personligen skulle jag mycket hellre ha det som det var, men en knapp i slutet av tråden.
Skärmdump av ett foruminlägg med missnöje över en störande stjärnaikonen som överlappar text.
 
  • Gilla
AndersOhrt och 2 till
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
Beklagar att behöva säga det, men jag tycker det blev en försämring. Som snigla säger ovan, den är ju i vägen för texten, både på mobilen och på datorn.
Var det en efterfrågad funktion?
Personligen skulle jag mycket hellre ha det som det var, men en knapp i slutet av tråden.
[bild]
Fast man behöver väl inte läsa hela sidan ner innan man scrollar?
 
Snigla Snigla skrev:
Vilken störig stjärna som dykt upp :oops:
Kör ni med någon form av AI @Per Eskilsson ? Typ att er site känner på sig att jag (troligen) inte vill ha "stjärnan" för hos mig syns den inte varken med Firefox på "vanlig" dator eller på iPhone. Inte kollat på Android. Premiumfeature kanske? ;):D
 
  • Haha
Per Eskilsson
  • Laddar…
R roli skrev:
Som jag skrev i en annan tråd. Vad var det för fel på den gamla hederliga knappen "bevaka? Att stjärnan betyder bevaka/bevakar är ju inte speciellt uppenbart.....
Demmpa Demmpa skrev:
Var stjärnan & pilen försvinner är olika i olika trådar.
Imorgon kommer Bevaka-knappen tillbaka.
@Alfredo Anledningen till detta är inte AI eller att jag kan läsa dina tankar (vilket jag kan, jag lovar:geek:) utan att du inte kör infinite scroll. De allra flesta kör infinite scroll.
 
  • Gilla
Alfredo och 2 till
  • Laddar…
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Imorgon kommer Bevaka-knappen tillbaka.
@Alfredo Anledningen till detta är inte AI eller att jag kan läsa dina tankar (vilket jag kan, jag lovar:geek:) utan att du inte kör infinite scroll. De allra flesta kör infinite scroll.
Fast jag kör inte infinite scroll och jag ser stjärnan (i android-appen)
 
  • Wow
Per Eskilsson
  • Laddar…
MultiMan
Även om jag kan vara konservativ ibland så får flytande stjärnan tummen upp från mig, både i mobilens app och i chrome på datorerna. Får gärna vara kvar för min del.

Enda som jag tycker kunde förbättras är att den hänger kvar längre efter sista inlägget. Som det är nu är stjärnan borta i appen när jag läst färdigt sista inlägget och jag måste scrolla tillbaka.
 
Redigerat:
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Dheri Dheri skrev:
Fast jag kör inte infinite scroll och jag ser stjärnan (i android-appen)
Jag kollade precis. Du kör inte infinite scroll ”fler trådar under” men jag tror att du kör infinite scroll inne i trådar.
 
MultiMan MultiMan skrev:
Även om jag kan vara konservativ ibland så får flytande stjärnan tummen upp från mig, både i mobilens app och i chrome på datorerna. Får gärna vara kvar för min del.

Enda som jag tycker kunde förbättras är att den hänger kvar längre efter sista inlägget. Som det är nu är stjärnan borta i appen när jag läst färdigt sista inlägget och jag måste scrolla tillbaka.
Stjärnan kommer vara kvar. Åtminstone tills att vi hunnit utvärdera den under lite längre tid. Jag tror den tillför mer än vad den skadar. Men låt oss använda den ett tag och känna på det.
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.