AXS
Ramnemark Ramnemark skrev:
Har du länk till båda eller är priset ändrat?
Priset ändrat. Tyvärr.

Amazon är lite konstigt, accepterar köp som är uppenbara fel, köpte nyss Playmobil med 90% rabatt som sen visade sig skickas från spanien. Men håller orden som blivit 10 öre dyrare pga någon växelkurs.
 
En liten tillökning i familjen Bosch:)
Bosch Professional elektronisk mottagare på förpackningen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 7 till
  • Laddar…
P pyro skrev:
Det är nog inte så mycket att rapportera, det här är ett designval som Festool gjort. Det framgår mycket tydligt på produkten att det är så här det fungerar.
[bild]
Timade den nu när jag ändå höll på med dammsugaren. 1min har man på sig från att man tryckt på knappen tills den slutar "lyssna". Längre än vad jag trodde då.

Gissar som jag sa tidigare att de gjort så här för att man inte omedvetet ska starta dammsugaren om man har batteriet i en annan maskin. Om man parat, säg fyra, batterier med dammsugaren, hur ska den då veta vilket som sitter i en maskin som har en dammsugarslang kopplad och vilket som inte har det? Man vill ju gärna kunna rotera de batterier man har och köra dem i sågen ibland och skruvdragare ibland.
@richardtenggren
Jag får efter att ha läst på lite idag backa på mina tidigare uttalanden i denna tråden om festools BT koppling mellan batteri och dammsugare. Det fungerar faktiskt bättre än vad jag påstod tidigare. Har man gjort proceduren som jag skrev om tidigare så lyssnar faktiskt dammsugaren på det batteriet tills nästa gång man trycker på knappen eller stänger av dammsugaren.
När jag insåg detta blev plötsligt batterierna mer användbara. Märkligt att ingen påpekat felaktigheterna i mina tidigare uttalanden. :)
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
richardtenggren
P pyro skrev:
@richardtenggren
Jag får efter att ha läst på lite idag backa på mina tidigare uttalanden i denna tråden om festools BT koppling mellan batteri och dammsugare. Det fungerar faktiskt bättre än vad jag påstod tidigare. Har man gjort proceduren som jag skrev om tidigare så lyssnar faktiskt dammsugaren på det batteriet tills nästa gång man trycker på knappen eller stänger av dammsugaren.
När jag insåg detta blev plötsligt batterierna mer användbara. Märkligt att ingen påpekat felaktigheterna i mina tidigare uttalanden. :)
Tack för uppdateringen! Det var så jag tolkade filmen från Festool också :)
 
  • Gilla
pyro
  • Laddar…
En till l-boxx. Gillar att ha ordning. Måste bara köpa adaptrar till de hålsågar jag kompletterat den med:p Öppen verktygslåda med organiserade hålsågar av olika storlekar och ett mätverktyg på arbetsbänken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
Alltgår och 5 till
  • Laddar…
Jag har lika. Hilti-låda i firmabilen med alla hålsågar + ”hole in one”

//AA
 
  • Gilla
trojlee
  • Laddar…
pools pools skrev:
Dagens verktygsinköp? Ja, det var väl inte idag jag köpte dessa slipmaskiner utan det var före jul. Julklapp till mej själv!
Jag byggde också en "Flipcart" enligt Fisher's Shop. [media]
Jag har samma slip fast av märket Triton. Byggde också en flip-Top. Blev du lika glad som jag när alla tillbehören trillade ur sina fack vid rotering?
 
  • Gilla
  • Älska
  • Wow
johel572 och 4 till
  • Laddar…
M MLindstrom skrev:
Hittade lite batterier på Bauhaus för 100 kr/st

4 x Makita 18v 2Ah
2 x Hikoki multivolt 5Ah 18v eller 2,5Ah 36v
2 x Hikoki multivolt 8Ah 18v eller 4Ah 36v

800 kr totalt
Då hade du större tur än jag hade. Åkte 45 enkel väg enbart för att köpa ett batteri på bauhaus. Fyra i lager enligt hemsidan. Noll i lager i verkligheten. 1,5 timmar plus bensin som jag aldrig får tillbaka. Nämnde att det inte var första gången detta hänt till kundtjänst och frågade om de kunde fixa en kompenserande rabatt, vilket de kunde. Jag fick gratis frakt av batteriet istället för de 59 kronorna det annars kostar. Tack så jävla mycket...

[Gubbgnäll]
Nu har jag fått nog av Bauhaus, om de inte är klart billigast på en vara blir det inga fler köp där. Ett jävla skämtföretag.

Senaste halvåret har jag åkt dit 3-4 gånger enbart, eller åtminstone i huvudsak, för att köpa något som skulle finnas i lager men som inte fanns det. 1,5 timme och bensin i onödan varje gång. Det är inte bara småsaker som försvunnit från deras lager, en gång var det 100+ meter virke, en annan gång var det 50+ fullstora mdf-skivor.

Och på tal om mdf-skivor... Kommer man till butiken efter klockan 10:00 är det inte säkert att man kan få med sig alla mdf-skivor och dyl hem. Om de försvaras för högt upp så får de inte ta ned dom efter klockan tio.

Jag har flera gånger åkt dit för att de kan erbjuda sågning av fullstora skivor men deras såg har flera gånger varit trasig. Antingen har de landets sämsta såg eller så är det bara en bortförklaring för att slippa ha personal vid sågen. Jag gissar på det senare.

Det leder oss till nästa punkt, hur de inte har någon personal i varuhusen. Kan gå flera minuter innan man ens hittar en personal. Den stackars saten är oftast redan upptagen att hjälpa någon annan och han har dessutom ett halvt dussin andra kunder som följer honom som en svans redo att hugga när han hjälpt den första.

Men tillslut får man tag i en personal, problemet blir då istället att han har mindre koll på hur hur sakerna fungerar än vad jag har. Jag förstår att ingen kan vara proffs på allt men jobbar man på Bauhaus borde man väl åtminstone veta vad plywood är? Tyvärr gör inte alla det.
[/gubbgnäll]
 
  • Gilla
MLindstrom
  • Laddar…
T Trunk skrev:
Då hade du större tur än jag hade. Åkte 45 enkel väg enbart för att köpa ett batteri på bauhaus. Fyra i lager enligt hemsidan. Noll i lager i verkligheten. 1,5 timmar plus bensin som jag aldrig får tillbaka. Nämnde att det inte var första gången detta hänt till kundtjänst och frågade om de kunde fixa en kompenserande rabatt, vilket de kunde. Jag fick gratis frakt av batteriet istället för de 59 kronorna det annars kostar. Tack så jävla mycket...

[Gubbgnäll]
Nu har jag fått nog av Bauhaus, om de inte är klart billigast på en vara blir det inga fler köp där. Ett jävla skämtföretag.

Senaste halvåret har jag åkt dit 3-4 gånger enbart, eller åtminstone i huvudsak, för att köpa något som skulle finnas i lager men som inte fanns det. 1,5 timme och bensin i onödan varje gång. Det är inte bara småsaker som försvunnit från deras lager, en gång var det 100+ meter virke, en annan gång var det 50+ fullstora mdf-skivor.

Och på tal om mdf-skivor... Kommer man till butiken efter klockan 10:00 är det inte säkert att man kan få med sig alla mdf-skivor och dyl hem. Om de försvaras för högt upp så får de inte ta ned dom efter klockan tio.

Jag har flera gånger åkt dit för att de kan erbjuda sågning av fullstora skivor men deras såg har flera gånger varit trasig. Antingen har de landets sämsta såg eller så är det bara en bortförklaring för att slippa ha personal vid sågen. Jag gissar på det senare.

Det leder oss till nästa punkt, hur de inte har någon personal i varuhusen. Kan gå flera minuter innan man ens hittar en personal. Den stackars saten är oftast redan upptagen att hjälpa någon annan och han har dessutom ett halvt dussin andra kunder som följer honom som en svans redo att hugga när han hjälpt den första.

Men tillslut får man tag i en personal, problemet blir då istället att han har mindre koll på hur hur sakerna fungerar än vad jag har. Jag förstår att ingen kan vara proffs på allt men jobbar man på Bauhaus borde man väl åtminstone veta vad plywood är? Tyvärr gör inte alla det.
[/gubbgnäll]
Nu kan man ju köpa på hemsidan och välja att hämta i varuhus så får du sms när det är plockat (om det nu finns i lager). Det är nästintill ingen affär som har ett såpass uppdaterat lagersaldo att det är värt att riskera 45 mil.

Jag vet inte vilka varuhus du varit i men jag har sågat i 3-4 olika och visst är det väntetid på att få hjälp, men jag har kapat både bänkskivor och byggskivor, dessutom gratis pga medlem.
 
Redigerat:
  • Gilla
klaskarlsson och 1 till
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
45 mil
45,min tror jag det ska vara ;)
 
  • Gilla
klaskarlsson och 1 till
  • Laddar…
T Trunk skrev:
Då hade du större tur än jag hade. Åkte 45 enkel väg enbart för att köpa ett batteri på bauhaus. Fyra i lager enligt hemsidan. Noll i lager i verkligheten. 1,5 timmar plus bensin som jag aldrig får tillbaka. Nämnde att det inte var första gången detta hänt till kundtjänst och frågade om de kunde fixa en kompenserande rabatt, vilket de kunde. Jag fick gratis frakt av batteriet istället för de 59 kronorna det annars kostar. Tack så jävla mycket...

[Gubbgnäll]
Nu har jag fått nog av Bauhaus, om de inte är klart billigast på en vara blir det inga fler köp där. Ett jävla skämtföretag.

Senaste halvåret har jag åkt dit 3-4 gånger enbart, eller åtminstone i huvudsak, för att köpa något som skulle finnas i lager men som inte fanns det. 1,5 timme och bensin i onödan varje gång. Det är inte bara småsaker som försvunnit från deras lager, en gång var det 100+ meter virke, en annan gång var det 50+ fullstora mdf-skivor.

Och på tal om mdf-skivor... Kommer man till butiken efter klockan 10:00 är det inte säkert att man kan få med sig alla mdf-skivor och dyl hem. Om de försvaras för högt upp så får de inte ta ned dom efter klockan tio.

Jag har flera gånger åkt dit för att de kan erbjuda sågning av fullstora skivor men deras såg har flera gånger varit trasig. Antingen har de landets sämsta såg eller så är det bara en bortförklaring för att slippa ha personal vid sågen. Jag gissar på det senare.

Det leder oss till nästa punkt, hur de inte har någon personal i varuhusen. Kan gå flera minuter innan man ens hittar en personal. Den stackars saten är oftast redan upptagen att hjälpa någon annan och han har dessutom ett halvt dussin andra kunder som följer honom som en svans redo att hugga när han hjälpt den första.

Men tillslut får man tag i en personal, problemet blir då istället att han har mindre koll på hur hur sakerna fungerar än vad jag har. Jag förstår att ingen kan vara proffs på allt men jobbar man på Bauhaus borde man väl åtminstone veta vad plywood är? Tyvärr gör inte alla det.
[/gubbgnäll]
Har också reagerat på bristen på personal på Bauhaus. I flera olika varuhus. Av någon anledning fungerar det dock annorlunda på varuhuset de slog upp tvärs över gatan från Hornbach i Malmö. Där har jag istället ett antal gånger blivit tillfrågad av personal om jag behöver hjälp med något så fort jag kommit innanför grindarna. Märkligt...
 
Bosch verktyg i öppen väska på golv bredvid en krukväxt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Amazon, första köpet 1000kr billigare än lägsta pris på pricerunner som var Bauhaus, lev efter 2dagar.
Bra start där
 
  • Gilla
klaskarlsson och 6 till
  • Laddar…
P pyro skrev:
Har också reagerat på bristen på personal på Bauhaus. I flera olika varuhus. Av någon anledning fungerar det dock annorlunda på varuhuset de slog upp tvärs över gatan från Hornbach i Malmö. Där har jag istället ett antal gånger blivit tillfrågad av personal om jag behöver hjälp med något så fort jag kommit innanför grindarna. Märkligt...
Kanske därför jag alltid tyckt det är konstigt att folk gnäller över bristen på personal på bauhaus, är alltid på st bernstorp och tycker det kryllar av personal.
 
Å andra sidan är där ju knappt en kotte som handlar på Bauhaus på St. Bernstorp, då kör man ju till Hornbach ;)
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
P Pidde3 skrev:
[bild]
Amazon, första köpet 1000kr billigare än lägsta pris på pricerunner som var Bauhaus, lev efter 2dagar.
Bra start där
Går precis och funderar på en lika dan från samma butik till kommande altanbygge och tomtåterställning....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.