Installerat Yale L3 i dörr från 40-talet. Funkar felfritt, även connecten har skött sig bra efter ca 1 vecka i drift. Det enda problemet var firmware uppdatering där "tiden har gått ut" meddelades. Bluetooth kopplades ifrån och firmware uppdatering avslutades. Körde via min android och provade frugans iPhone. Funkade då. Har Asus zenwifi Ax mesh lösning hemma. Hoppas nu på ett problemfritt ägande.
 
  • Gilla
StefanAd
  • Laddar…
Spännande. Min Connect funkar typ 1-2 veckor sen tappar den Wi-Fi-uppkopplingen. Tröttsamt är bara för namnet.
 
A A.G skrev:
Spännande. Min Connect funkar typ 1-2 veckor sen tappar den Wi-Fi-uppkopplingen. Tröttsamt är bara för namnet.
Låter tröttsamt. Återkommer och skriver om någon vecka så får vi se hur det gått för mig.
 
A A.G skrev:
Spännande. Min Connect funkar typ 1-2 veckor sen tappar den Wi-Fi-uppkopplingen. Tröttsamt är bara för namnet.
Min har funkat stabilt i ett par veckor nu. Men störigt att dennär beroende av 4 m bluetooth, enda jacket jag har i hallen sitter jävligt dumt så ungarna sparkar till den. Jag vill ha en connect kopplad med ethernet nere i serverskåpet i källaren!
På det temat skrev en användare på Homey homies på FB att han kopplat ihop L3 med en Verisure z-wave. Överväger att köpa en, men misstänker att ”dörren låser upp sig när man närmar sig” funktionen försvinner, och min fru har blivit förtjust i den och säger det var ”nästan värt att du la en helg på det där jävla låset” Så det finns inte på kartan att inte ha den funktionen.
 
  • Gilla
reiman och 1 till
  • Laddar…
Har du kopplat den direkt mot routern eller en AP? Har själv mot en AP å det säger Yale inte är optimalt utan den ska koppla upp sig mot routern direkt.
 
A A.G skrev:
Har du kopplat den direkt mot routern eller en AP? Har själv mot en AP å det säger Yale inte är optimalt utan den ska koppla upp sig mot routern direkt.
Den koppalar upp sig mot huvudroutern som sitter ca 2-3 meter bort bakom en vägg. Connecten sitter 2.5 meter från låset i eluttag i hallen.
 
  • Gilla
A.G
  • Laddar…
Har precis införskaffat ett Yale Doorman L3 och installerat det utan nämnvärda problem. Tog iofs 2-3 timmar innan låset var på plats och Masterkoden samt en användarkod knappats in manuellt. Problemet jag har nu är att koppla in låset mot Yale Access appen på en iPhone 11 Pro.

Jag har installerat appen och skapat ett konto. Men problemet uppstår när jag ska lägga till en ny enhet. Jag kommer så långt att efter att ha skannat QR-koden på låset, skapat ett namn åt både hemmet och låset samt aktiverat BT på låset (BT är redan igång på telefonen) via meny 0, så hittar appen låset men sedan så swishar appen förbi en sida snabbt och kommer till en sida där det står "Kunde inte registrera ditt lås". Jag har försökt flera gånger men samma sak händer. Deras support svarar inte på mejl vilket gör en ännu mer osäker på om detta var ett klokt beslut att införskaffa detta lås.

Någon som vet hur man registrerar låset i Yale Access appen på iOS?
 
  • Gilla
jonah
  • Laddar…
Y YngveMalm skrev:
Har precis införskaffat ett Yale Doorman L3 och installerat det utan nämnvärda problem. Tog iofs 2-3 timmar innan låset var på plats och Masterkoden samt en användarkod knappats in manuellt. Problemet jag har nu är att koppla in låset mot Yale Access appen på en iPhone 11 Pro.

Jag har installerat appen och skapat ett konto. Men problemet uppstår när jag ska lägga till en ny enhet. Jag kommer så långt att efter att ha skannat QR-koden på låset, skapat ett namn åt både hemmet och låset samt aktiverat BT på låset (BT är redan igång på telefonen) via meny 0, så hittar appen låset men sedan så swishar appen förbi en sida snabbt och kommer till en sida där det står "Kunde inte registrera ditt lås". Jag har försökt flera gånger men samma sak händer. Deras support svarar inte på mejl vilket gör en ännu mer osäker på om detta var ett klokt beslut att införskaffa detta lås.

Någon som vet hur man registrerar låset i Yale Access appen på iOS?
Jag har iOS (iPhone XR) men hade inga som helst problem med det du beskriver. Gick bra på första försöket. Gissar att du fabriksåterställt låset? Det är vad supporten kommer föreslå iaf.
 
  • Gilla
YngveMalm
  • Laddar…
Y YngveMalm skrev:
Har precis införskaffat ett Yale Doorman L3 och installerat det utan nämnvärda problem. Tog iofs 2-3 timmar innan låset var på plats och Masterkoden samt en användarkod knappats in manuellt. Problemet jag har nu är att koppla in låset mot Yale Access appen på en iPhone 11 Pro.

Jag har installerat appen och skapat ett konto. Men problemet uppstår när jag ska lägga till en ny enhet. Jag kommer så långt att efter att ha skannat QR-koden på låset, skapat ett namn åt både hemmet och låset samt aktiverat BT på låset (BT är redan igång på telefonen) via meny 0, så hittar appen låset men sedan så swishar appen förbi en sida snabbt och kommer till en sida där det står "Kunde inte registrera ditt lås". Jag har försökt flera gånger men samma sak händer. Deras support svarar inte på mejl vilket gör en ännu mer osäker på om detta var ett klokt beslut att införskaffa detta lås.

Någon som vet hur man registrerar låset i Yale Access appen på iOS?
Har du tillgång till en annan telefon? Hade problem med min android men lyckades med iOS. Kanske det omvända för dig?
 
  • Gilla
YngveMalm
  • Laddar…
T
P Perkylainen skrev:
Jag har iOS (iPhone XR) men hade inga som helst problem med det du beskriver. Gick bra på första försöket. Gissar att du fabriksåterställt låset? Det är vad supporten kommer föreslå iaf.
Håller med om att det är viktigt att du fabriksåterställer låset mellan försöken
 
  • Gilla
YngveMalm
  • Laddar…
Y YngveMalm skrev:
Har precis införskaffat ett Yale Doorman L3 och installerat det utan nämnvärda problem. Tog iofs 2-3 timmar innan låset var på plats och Masterkoden samt en användarkod knappats in manuellt. Problemet jag har nu är att koppla in låset mot Yale Access appen på en iPhone 11 Pro.

Jag har installerat appen och skapat ett konto. Men problemet uppstår när jag ska lägga till en ny enhet. Jag kommer så långt att efter att ha skannat QR-koden på låset, skapat ett namn åt både hemmet och låset samt aktiverat BT på låset (BT är redan igång på telefonen) via meny 0, så hittar appen låset men sedan så swishar appen förbi en sida snabbt och kommer till en sida där det står "Kunde inte registrera ditt lås". Jag har försökt flera gånger men samma sak händer. Deras support svarar inte på mejl vilket gör en ännu mer osäker på om detta var ett klokt beslut att införskaffa detta lås.

Någon som vet hur man registrerar låset i Yale Access appen på iOS?
Jag hade absolut problem att installera, slutade med att jag fick byta lås, se mina kommentarer tidigare. Jag upplevde att uppdatering av formbare tog riktigt lång tid, trodde den hade hängt sig. Men när jag körde andra gången lät jag den bara tugga på och då löste det sig.
Haft ganska god erfarenhet av norska supporten själv.
Notera att alla masterkoder och koder du lagt in försvinner när du kopplar till connecten, allt sånt sköts via appen när de kopplats.
 
  • Gilla
YngveMalm
  • Laddar…
P Perkylainen skrev:
Jag har iOS (iPhone XR) men hade inga som helst problem med det du beskriver. Gick bra på första försöket. Gissar att du fabriksåterställt låset? Det är vad supporten kommer föreslå iaf.
Jag har inte testat det. Hur fabriksåterställer jag låset? Är det det lilla hålet bakom batteriluckan som man håller inne med ett gem som brukligt? Gör man något annat än bara håller inne "knappen"
 
R reiman skrev:
Har du tillgång till en annan telefon? Hade problem med min android men lyckades med iOS. Kanske det omvända för dig?
Tyvärr så har jag ingen annan telefon än min iPhone.
 
R rockthelobster skrev:
Jag hade absolut problem att installera, slutade med att jag fick byta lås, se mina kommentarer tidigare. Jag upplevde att uppdatering av formbare tog riktigt lång tid, trodde den hade hängt sig. Men när jag körde andra gången lät jag den bara tugga på och då löste det sig.
Haft ganska god erfarenhet av norska supporten själv.
Notera att alla masterkoder och koder du lagt in försvinner när du kopplar till connecten, allt sånt sköts via appen när de kopplats.
Det hoppas jag verkligen inte att jag ska behöva. Tror knappt jag får av låset igen så som jag fick kämpa med att få in handtagen. Går det öht att ta bort igen när man väl installerat låset?!?
 
Y YngveMalm skrev:
Jag har inte testat det. Hur fabriksåterställer jag låset? Är det det lilla hålet bakom batteriluckan som man håller inne med ett gem som brukligt? Gör man något annat än bara håller inne "knappen"
Från Yales hemsida:

"Hur återställer jag Yale Doorman L3 till Fabriksinställningar?

[ ... ]
  • Ta ut ett batteri, tryck in och håll knappen (under batteriluckan), sätt i batteriet och vänta på låsets hälsningsfras. Släpp knappen. Du behöver ett gem eller penna för att komma åt knappen."
 
  • Gilla
YngveMalm
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.