Nybörjat batteridriven vinkelslip av märket Makita placerad på en verktygslåda ovanpå dess förpackning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Dagens leverans.
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 6 till
  • Laddar…
Batterioperationen förefaller ha gått bra.

Ska provköra det skarpt, sen blir det eventuellt byte av mitt andra batteri.
 
  • Ett uppladdat Li-ion batteri av märket REMS med grönt och rött ljus som indikerar laddstatus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Solvskaftet och 6 till
  • Laddar…
F Fluxor skrev:
Batterioperationen förefaller ha gått bra.

Ska provköra det skarpt, sen blir det eventuellt byte av mitt andra batteri.
Nä, det verkar inte ladda... Suck... Jaja, kanske lossnat något, får öppna igen då.
 
  • Ledsen
Tule54
  • Laddar…
Nya blad till Nobex:n då jag fått någon skum idé om att såga listerna till hallen för hand istället för att släpa fram 20+ kilos kap&ger sågen.

Nya förpackningar av Nobex PRM-blad för handsågning av lister, liggande på ett laminatgolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 7 till
  • Laddar…
Eftersom den där röken som gör att saker funkar rymde från den förra spänningsregulatorn kom en ny hem idag. Även en till kontakt så jag kan bygga spänningsagget med matchande kontakter. Hoppas att jag kan pilla med detta ikväll, men troligtvis inte då det är jämn födelsedag för frun imorgon.
Ny spänningsregulator och kontakt på ett bord inför bygge av ett spänningsaggregat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Jag har letat överallt för att köpa en flaska med vit rök för att få diverse elektronik att fungera igen, men det verkar helt omöjligt att få tag i :crysmile:
 
  • Haha
Tule54
  • Laddar…
Hämtade ut en ”Nilfisk Multi II 30 T Inox VSC” idag. Har enbart provstartat, men känns gedigen och inte allt för mycket oväsen.

Köptes för 1890 med fri frakt på Netonnet.se Nilfisk Multi II 30 T Inox VSC dammsugare utpackad bredvid sin kartong på ett laminatgolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
G
Denniis Denniis skrev:
Hämtade ut en ”Nilfisk Multi II 30 T Inox VSC” idag. Har enbart provstartat, men känns gedigen och inte allt för mycket oväsen.

Köptes för 1890 med fri frakt på Netonnet.se[bild]
Köpte nästan likadan för någon månad sedan, modellen utan "inox", har använts dagligen och är mycket nöjd.
 
  • Gilla
Denniis
  • Laddar…
K
F Fluxor skrev:
Batterioperationen förefaller ha gått bra.

Ska provköra det skarpt, sen blir det eventuellt byte av mitt andra batteri.
Ohoj, vart handlade du celler? Har själv dåligt batteri i min akku press och skulle behöva se över det.
 
K KjellTimell skrev:
Ohoj, vart handlade du celler? Har själv dåligt batteri i min akku press och skulle behöva se över det.
Av en Fransos på Ebay. Tog en evinnerlig tid.

Tyvärr så verkar det lilla chippet i batteriet ha ställt till så cellbytet inte fungerade för mig :(
 
K
F Fluxor skrev:
Av en Fransos på Ebay. Tog en evinnerlig tid.

Tyvärr så verkar det lilla chippet i batteriet ha ställt till så cellbytet inte fungerade för mig :(
Tråkigt, dessa maskiner delar ju batteri med äldre Dewalt.. Kanske lättare att hitta ett kit till Dewalt än just ett som är specat till Rems?
 
K KjellTimell skrev:
Tråkigt, dessa maskiner delar ju batteri med äldre Dewalt.. Kanske lättare att hitta ett kit till Dewalt än just ett som är specat till Rems?
Ja, något annat borde fungera, men frågan är just vilket...
 
Metabo KSU 251 med dubbla fästen(!) för 417 kr

Metabo KSU 251 sågställning med dubbla fästen på ett betonggolv i en butik.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
F Fluxor skrev:
Av en Fransos på Ebay. Tog en evinnerlig tid.

Tyvärr så verkar det lilla chippet i batteriet ha ställt till så cellbytet inte fungerade för mig :(
Provat att ladda batteriet med en laddare för RC bilar/flyg? De kopplar du direkt på polerna och struntar i om det finns ett chip i packen som inte svarar.
 
  • Gilla
Siggaboda
  • Laddar…
R Robert-san01 skrev:
Provat att ladda batteriet med en laddare för RC bilar/flyg? De kopplar du direkt på polerna och struntar i om det finns ett chip i packen som inte svarar.
Åh, var hittar jag en sån? Vad är chippet till egentligen? Jag menar, kan jag ladda sönder li-ion genom att använda en dylik laddare?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.