P pellz0r skrev:
Intressant. Det var inget som jag blev informerad om över huvud taget när jag hämtade ut den...Beställde via nätet och valde att hämta ut i butik i tron om att de hade någon form av Covid-19-säker uthämtning men det visade sig att man fick traska in till disken vid deras drive in som vanligt.
Jag beställde också via nätet (Bauhaus) o fick hämta i infodisken. Fick info där om att det var två paket, ett med låset o ett med skruvarna. Fick båda paketen vid infodisken. De måste missat detta för dig då?
 
Och där slutade Connect att ha kontakt med Wi-Fi. Vad är det för usel sak? Haft den rakt under unifi AP, lyser ändå rött. Återställt den 234689gånger, ingen lycka. Vad gör man? Reklamera den? Har även stängt av 5ghz bandet på wifi. Den får ipadress från routern, så den är ansluten till det trådlösa.
 
Redigerat:
  • Gilla
Jodåsatteh
  • Laddar…
JLyck JLyck skrev:
Och där slutade Connect att ha kontakt med Wi-Fi. Vad är det för usel sak? Haft den rakt under unifi AP, lyser ändå rött. Återställt den 234689gånger, ingen lycka. Vad gör man? Reklamera den? Har även stängt av 5ghz bandet på wifi. Den får ipadress från routern, så den är ansluten till det trådlösa.
Jag hade också stora problem med connect, fick rådet att fabriksåterställa låsenheten samtidigt som connect. Efter det har den fungerat i en dryg vecka nu.
 
  • Gilla
Texan
  • Laddar…
JLyck JLyck skrev:
Och där slutade Connect att ha kontakt med Wi-Fi. Vad är det för usel sak? Haft den rakt under unifi AP, lyser ändå rött. Återställt den 234689gånger, ingen lycka. Vad gör man? Reklamera den? Har även stängt av 5ghz bandet på wifi. Den får ipadress från routern, så den är ansluten till det trådlösa.
Hade också stora problem med unifi om du kan så föreslår jag att testa följande funkat utan problem för mig. Den har nu kört i 4 veckor efter jag gjorde följande utan minsta problem.
Verkae som det bara är under själva installationen som det strular med unifi.

Jag kör med unifi med men har fått det att funka med en like workaround. Kör med Unifi AP:s och pfSense som brandvägg/router. Jag stängde ner mitt vanliga wifi och satte upp ett identiskt samma SSID och lösenord fast från en annan router som är äldre. Då fick jag allt och funka. Sen stängde jag ner den gamla routen och starta mitt vanliga då anslöt Connect till mitt vanliga wifi (Samma SSID och lösenord som gamla routen hade) och har funkat felfritt från dess. Har kört hela denna veckan utan problem.
 
P Perkylainen skrev:
Jag hade också stora problem med connect, fick rådet att fabriksåterställa låsenheten samtidigt som connect. Efter det har den fungerat i en dryg vecka nu.
Har gjort det. Fortfarande rött. Får bli ett samtal till yale support imorgon. Märkligt, för igår så fungerade det. Men idag, icke.
 
J jockz0rz skrev:
Hade också stora problem med unifi om du kan så föreslår jag att testa följande funkat utan problem för mig. Den har nu kört i 4 veckor efter jag gjorde följande utan minsta problem.
Verkae som det bara är under själva installationen som det strular med unifi.
Har ingen annan router. Fortfarande rött. Stackars den person på yale kundsupport som får mitt samtal imorgon. Det som retar mig mest är att den får IP-adress från routern. Så nog fan har den kopplat upp sig.
 
JLyck JLyck skrev:
Har ingen annan router. Fortfarande rött. Stackars den person på yale kundsupport som får mitt samtal imorgon. Det som retar mig mest är att den får IP-adress från routern. Så nog fan har den kopplat upp sig.
Samma för mig, funkar bara någon timme på min Unifi AC Pro. Satte först upp den på en gammal router med samma SSID och lyfte över den. Blev mycket instabild men fungerade som längst 3-4 timmar. Försökte tweaka DTIM och andra parametrar i fredags men fick ge upp och lägga tillbaka den på gammel-routern.

Unifin exponerar 3 trådlösa nät/ssid hos oss; Ett gästnät (2.4 och 5Ghz), vårt normala (2.4 och 5 Ghz) samt specialen för connect bridge (2.4Ghz). Har ingen lust att separera våra andra ssid:en.
 
JLyck JLyck skrev:
Har ingen annan router. Fortfarande rött. Stackars den person på yale kundsupport som får mitt samtal imorgon. Det som retar mig mest är att den får IP-adress från routern. Så nog fan har den kopplat upp sig.
Var samma för mig den fick IP-adress och allt. Men vägrade slutföra installationen. Tills jag testade med annan router. Annan fråga du har allt under samma VLAN? För jag tror problemet för mig är att telefonen och Connect försöker kommunicera direkt med var andra under installationen och det är där den misslyckas. Eftersom den försöker komma åt Connect på IP-adressen den har när den är direkt ansluten. 192.168.10.x som inte är samma subnät som jag använder.
 
Är rätt sugen på en L3 jag med men blir lite mörkrädd när jag läser forumet. Känns kanske som man ska vänta något halvår innan buggarna är lösta.

Hur fungerar det liksom rent tekniskt att 5GHz skulle störa ut 2,4GHz? Verkar helknasigt...
 
hek hek skrev:
Samma för mig, funkar bara någon timme på min Unifi AC Pro. Satte först upp den på en gammal router med samma SSID och lyfte över den. Blev mycket instabild men fungerade som längst 3-4 timmar. Försökte tweaka DTIM och andra parametrar i fredags men fick ge upp och lägga tillbaka den på gammel-routern.

Unifin exponerar 3 trådlösa nät/ssid hos oss; Ett gästnät (2.4 och 5Ghz), vårt normala (2.4 och 5 Ghz) samt specialen för connect bridge (2.4Ghz). Har ingen lust att separera våra andra ssid:en.
Funkar specialerna för Connect?
 
JLyck JLyck skrev:
Funkar specialerna för Connect?
Nej, inte längre än någon timme. Enligt unifins gränssnitt är den uppkoplad och skickar data men bridgen blinkar rött och är onåbar.
 
hek hek skrev:
Samma för mig, funkar bara någon timme på min Unifi AC Pro. Satte först upp den på en gammal router med samma SSID och lyfte över den. Blev mycket instabild men fungerade som längst 3-4 timmar. Försökte tweaka DTIM och andra parametrar i fredags men fick ge upp och lägga tillbaka den på gammel-routern.

Unifin exponerar 3 trådlösa nät/ssid hos oss; Ett gästnät (2.4 och 5Ghz), vårt normala (2.4 och 5 Ghz) samt specialen för connect bridge (2.4Ghz). Har ingen lust att separera våra andra ssid:en.
Jag har min Connect på mitt IOT SSID som är både 2,4 & 5GHz har en Unifi AC PRO med. Men det var efter jag hade gjort min workaround med annan router vid installation. Har kört felfritt nu sedan den 1 Februari skulle jag tro det var.
 
J jockz0rz skrev:
Jag har min Connect på mitt IOT SSID som är både 2,4 & 5GHz har en Unifi AC PRO med. Men det var efter jag hade gjort min workaround med annan router vid installation. Har kört felfritt nu sedan den 1 Februari skulle jag tro det var.
Det är ju galet att det inte funkar hos mig då. Blir så trött. Uppdaterade firmware på unifin till det senaste i fredags också så men det hjälpte inte heller.
 
Har gjort ett nytt nätverk, Connect_IoT. Se om den funkar.

Edit: Nej....
 
Nästan så man önskar att de kunde haft en variant som kopplas in med tråd. Slippa trådlöst skit.
 
  • Gilla
TreeView och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.