A A.G skrev:
Abonnemanget är för föregående modell. Där man det behövdes en extra modul för att koppla upp sig.
Sant, men jag är mycket nyfiken på om modulen och verisureboxen funkar till L3
 
T
Vad jag inte fattar är var de skrivna manualerna för Doorman finns, hittar bara sega videos? Hur ska man veta hur gör borta säkring etc utan att somna framför videon?
 
  • Gilla
magnil
  • Laddar…
T
1 123abc skrev:
[länk]
[länk] Doorman V2N/YaleDoorman-ManualV2N.pdf
Tack, avsåg dock det nya L3 eller vad det nu heter
 
är det inte dags att antingen dela den här tråden eller skapa en ny som är enbart för L3?
 
  • Gilla
StefanAd
  • Laddar…
I ikeo skrev:
är det inte dags att antingen dela den här tråden eller skapa en ny som är enbart för L3?
Personligen föredrar jag att det förblir som det är, vill ha så få trådar som möjlig att följa och svara i.
Är det ett problem att även doorman L3 diskuteras i tråden?
 
  • Gilla
cireh75 och 1 till
  • Laddar…
1 123abc skrev:
Personligen föredrar jag att det förblir som det är, vill ha så få trådar som möjlig att följa och svara i.
Är det ett problem att även doorman L3 diskuteras i tråden?
nja snarare tvärtom, just nu är mest nyfiken på om jag ska köpa en L3 eller vänta så jag kastar mig in i den här tråden varje gång det uppdateras.
 
Jag vet att Yale Doorman inte passar, men finns det något smart lås som passar till denna typ av låsning?

Traditionella dörrhandtag på vit dörr med nyckelhål, ej kompatibel med Yale Doorman.
 
AndersPS AndersPS skrev:
Jag vet att Yale Doorman inte passar, men finns det något smart lås som passar till denna typ av låsning?

[bild]
Beror på funktion och mått.
Det finns en variant av Yale Linus för europacylinder men kanske även Yale Conexis L1 fungerar om du lyfter handtaget när du ska låsa.
 
Redigerat:
  • Gilla
AndersPS
  • Laddar…
AndersPS AndersPS skrev:
Jag vet att Yale Doorman inte passar, men finns det något smart lås som passar till denna typ av låsning?

[bild]
Engelska o tyska Linus har eurocylinder. Såg någon youtube video eller installationsvideo med sådant lås när jag grottade in mig på Linus låset.
 
  • Gilla
AndersPS
  • Laddar…
Jahapp, var och inhandlade en Doorman L3 på Bauhaus i eftermiddags. Tänkte att jag skulle installera den imorgon när det är dagsljus och lite varmare ute, men märker när jag packar upp allt att påsen/lådan som ska innehålla skruvar och initieringskort osv saknas helt...Suck, bra start där.
 
Satte in vår nya dörr idag, och satte upp L3 låset. Smidig installation, dock lite jidder med connect. Fick sätta Connect i ett uttag precis bredvid dörren för den skulle funka. Även lagt in låset i Home Assistant via August addon.

Dock får jag inte den mekaniska upplåsningen att fungera (under installationen). Inte testat mer.
 
  • Gilla
Perkylainen
  • Laddar…
T
P pellz0r skrev:
Jahapp, var och inhandlade en Doorman L3 på Bauhaus i eftermiddags. Tänkte att jag skulle installera den imorgon när det är dagsljus och lite varmare ute, men märker när jag packar upp allt att påsen/lådan som ska innehålla skruvar och initieringskort osv saknas helt...Suck, bra start där.
Surt, men bra att du verkligen kollar att allt finns innan du börjar, blir ju galen om man halvvägs skulle upptäcka att nåt saknas. Se även till att du har en bra rasp så att du kan öppna upp trånga områden. För mig tog det 1.5 timme men då var det mycket tid att spola den där videon fram och tillbaka.
 
P pellz0r skrev:
Jahapp, var och inhandlade en Doorman L3 på Bauhaus i eftermiddags. Tänkte att jag skulle installera den imorgon när det är dagsljus och lite varmare ute, men märker när jag packar upp allt att påsen/lådan som ska innehålla skruvar och initieringskort osv saknas helt...Suck, bra start där.
Det kan vara att dom ska hämtas i hos kundtjänst vid kassorna.
 
1 123abc skrev:
Det kan vara att dom ska hämtas i hos kundtjänst vid kassorna.
Intressant. Det var inget som jag blev informerad om över huvud taget när jag hämtade ut den...Beställde via nätet och valde att hämta ut i butik i tron om att de hade någon form av Covid-19-säker uthämtning men det visade sig att man fick traska in till disken vid deras drive in som vanligt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.