Hej proffs, står mitt i badrumsrenovering och ska bygga bastu. Detta är i ett rum mitt i huset, en vägg är murad och putsad (hjärtvägg), övriga är vanliga reglade väggar mot badrum och hall. Klinkers på golvet på gjuten platta.
Ett hörn blir fuktspärrat med kakel på väggarna där man kan ösa en hink vatten över sig om man vill.
Övriga väggar får bastupanel med isolering bakom.
Taket reglas ner från befintligt gipstak för att få isolering och panel.
Nu till min fråga, hur bör jag tänka med bastufoliens vara eller icke vara? Och hur bör jag tänka med luftspalt bakom panelen?
Jag är av den uppfattningen att det ska kastas några hinkar vatten och bastar helst med hög luftfuktighet.
Ett hörn blir fuktspärrat med kakel på väggarna där man kan ösa en hink vatten över sig om man vill.
Nu till min fråga, hur bör jag tänka med bastufoliens vara eller icke vara? Och hur bör jag tänka med luftspalt bakom panelen?
Jag är av den uppfattningen att det ska kastas några hinkar vatten och bastar helst med hög luftfuktighet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Ingen med bra input om bastufoliens vara eller inte vara?M mattiasborger skrev:Hej proffs, står mitt i badrumsrenovering och ska bygga bastu. Detta är i ett rum mitt i huset, en vägg är murad och putsad (hjärtvägg), övriga är vanliga reglade väggar mot badrum och hall. Klinkers på golvet på gjuten platta.
[bild] [bild] [bild]