Jag har haft problem med ett ganska stort lekage vid lampan. Eventuellt så drog jag åt för hårt så lamphuset sprack, det var iaf sänder när vi tömdes tunnan underbart felsökning. Har fått ett nytt lamphuset nu, men väntar tills snön försvinner innan jag pillar vidare med detta.
 
Needas Needas skrev:
Hur går det för er som har poolen i drift?
Använder ni den ofta?
Själv så försöker jag bada iaf 2-3 gånger i veckan. :cool:
[bild]

Ja använder den varje helg - min står i stugan, så det är helg användning med den ...

Jobbar på att hitta lagom kemi för det ...
 
Lutar åt en SB Classic. Är i valet och kvalet rörande att köpa isoleringen eller isolera själv. Tunnan skall inte vara uppvärmd över tid (helgbesök i fritidshus med tillgång till havsvatten).
Tar gärna del av erfarenheter kring isolering. Om egen lösning vad köpte ni och varför?
 
dadid dadid skrev:
Lutar åt en SB Classic. Är i valet och kvalet rörande att köpa isoleringen eller isolera själv. Tunnan skall inte vara uppvärmd över tid (helgbesök i fritidshus med tillgång till havsvatten).
Tar gärna del av erfarenheter kring isolering. Om egen lösning vad köpte ni och varför?

Jag köpte isoleringspaketet - supersmidigt att sätta ihop. Väldigt tidsbesparande. Tekniklådan var däremot inte lika smidig att sätta ihop och inte optimal i utformning. Kanske bättre att göra själv. Tänker på utformning kontra tillgång och åtkomst till allt där i.
 
  • Gilla
MasMats och 1 till
  • Laddar…
Fulkemisten
dadid dadid skrev:
Lutar åt en SB Classic. Är i valet och kvalet rörande att köpa isoleringen eller isolera själv. Tunnan skall inte vara uppvärmd över tid (helgbesök i fritidshus med tillgång till havsvatten).
Tar gärna del av erfarenheter kring isolering. Om egen lösning vad köpte ni och varför?
Körde egen isolering. Dels blev det billigare men framförallt kunde jag inte använda isolerpaketet då min tunna står på berg. Underlaget måste vara jämnt. Som bonus fick jag in mer isolering och kunde också custom-bygga teknikutrymmet under badstegen.
Ska du bygga själv rekommenderar jag den oktagonala med raka kanter som jag har. Allt annat blir mycket svårt. Classic är ju rund.
 
V Vickedm skrev:
Jag köpte isoleringspaketet - supersmidigt att sätta ihop. Väldigt tidsbesparande. Tekniklådan var däremot inte lika smidig att sätta ihop och inte optimal i utformning. Kanske bättre att göra själv. Tänker på utformning kontra tillgång och åtkomst till allt där i.
Håller helt med, förutom kring tekniklådan. Den kändes tight och bra i konstruktionen, även om monteringen mötte lite motstånd. Problemet var mest att få den inbyggd bra och få trallen att stämma runt den för min del. I slutänden är jag glad att jag valde den färdiga med lock och att jag har chansen att arbeta ovanifrån. Känns väldigt tätt när locket är på. Behöver jag komma åt anslutningar får jag skruva bort lite kopplingar, ta ur pump och filter och helt enkelt hoppa in i lådan. Är man inte ninja som jag är kanske man har långa armar och löser det från sidan.
 
Väntar på min Pacific terrasspool från Svenska Badtunnor (SB) och vill visa bubbelsystemet jag beställt från annan leverantör. Samma fabrikat som SB säljer men med fler funktioner, förvärmd luft, höja och sänka trycket och någon typ av massage.
Handhållen bild av en kontrollpanel till bubbelsystem med ikoner för temperatur, bubbelfunktion och tryckreglering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Avancerat bubbelsystem för badtunna med förvärmnings- och massagefunktioner i en kartong.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sindbad och 2 till
  • Laddar…
Tobzter
Vart beställde du det systemet ifrån och varför?pga extra funktionerna?
 
Tobzter Tobzter skrev:
Vart beställde du det systemet ifrån och varför?pga extra funktionerna?
Pool & Fritid, valde den för möjligheten att höja och sänka bubblet samt att den är elektrisk som eventuellt gör att man kan koppla in den i styrsystemet.
 
Tobzter
Vad fick du för levtider på grejerna från SVB?
 
Tobzter Tobzter skrev:
Vad fick du för levtider på grejerna från SVB?
Beställde den 17/2 och fick den 22/2 att transport med Schenker är beställt.
Även lovad att leveransen ska vara komplett.
 
Tobzter
Låter ju väldigt positivt om allt är med vid första leveransen
 
  • Gilla
KKopsen
  • Laddar…
Idag kom allt och det va en komplett leverans som utlovat, mycket nöjd.
Inplastad byggmaterialleverans på pall i uppfart med lastbil i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tobzter och 3 till
  • Laddar…
Tobzter
Utsågat ovalt hål i träaltan för installation av terrasspool, verktyg och byggmaterial synligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jaha då vart de ju bra väder i sthlm å snön försvann då fick man något att göra :)
Håller på förbereda för pacific terasspoolen.
Nu har ja såga upp precis på yttermått på denna men de känns som detta hål borde vara större för den ska ju sticka upp sedan från trallen då ska man ändå bygga en sarg runt om.. va säger ni ska ja göra hålet ännu större ? Sedan hur mycket sticker era pooler upp från altanen?
 
  • Gilla
KKopsen
  • Laddar…
Tobzter Tobzter skrev:
[bild]
Jaha då vart de ju bra väder i sthlm å snön försvann då fick man något att göra :)
Håller på förbereda för pacific terasspoolen.
Nu har ja såga upp precis på yttermått på denna men de känns som detta hål borde vara större för den ska ju sticka upp sedan från trallen då ska man ändå bygga en sarg runt om.. va säger ni ska ja göra hålet ännu större ? Sedan hur mycket sticker era pooler upp från altanen?
Ja mät upp hur stor sarg du vill ha runt poolen och öppna upp trallen så mycket att du vet att du täcker hålet med sargen. Men behåll en viss längd på reglar och bärlinor så du kan använda dem när du bygger sargen. Tänk på att du ska få plats med isolering och slangar. Ser ut som du kan gömma tekniklådan under trädäcket. Se bara till att du kommer åt den på ett bra sätt, även på vintern. Min pool sticker upp 70cm från trädäcket, det är lika mycket som ryggstödet är högt, då blir det enkelt att gå i och ur poolen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.