Quicken87 Quicken87 skrev:
Tja! Är det någon som vet ifall Ryobi kommer släppa sin HP serie här i Sverige? Batterierna i HP serien (USA) släpptes ju här under namnet "High Energy". hade varit trevligt om de kom hit då de riktar sig mer åt arbetsplatser och är lite mer kraftfulla.
Jag hittade en trave gröna kartonger på hjälp-disken hos min lokala Coop hem och trädgård/Bolist. Första gången jag sett en Ryobi HP maskin på riktigt, köpte en innan den fanns i kassasystemet ens.
 
  • Ny Ryobi ONE+ HP slagskruvdragare står framför sin förpackning på en vit bänk.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Focksta och 4 till
  • Laddar…
A
Har själv mailat till Jula ang reservdelar till en R18DD5,behöver en avtryckare tror jag,kontaktade Ryobi men dom har inget med det att göra tydligen,verkar inte direkt förtroendeingivande:rolleyes:
 
Handyman 1 skrev:
Har själv mailat till Jula ang reservdelar till en R18DD5,behöver en avtryckare tror jag,kontaktade Ryobi men dom har inget med det att göra tydligen,verkar inte direkt förtroendeingivande:rolleyes:
när jag eldade upp motorn i min skruvdragare köpte jag ny här:https://www.tomrikservice.se/
Dom hade sprängskisser på Ryobi..
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Sitter och tittar på en såg som komplement till min kap o gersåg, har idag en sladdad cirkelsåg från biltema som är skräp men som gjort jobbet.

Ni som gått i samma banor, har ni valt att gå på den borstlösa R18CS7-0 cirkelsågen eller valt multisågen R18MMS-0? Jag kapar mest OSB/MDF och liknande och en och annan regel har också gått med cirkelsågen när jag inte pallat ställa upp sågen.

Vad kommer jag ha mest nytta av i det stora? Ska lägga nytt tak på garaget i sommar och byta en del panel och då ska det renkapas.

Ska även inhandla en dyckertpistol för allmänt fixande med foder, lister och liknande. Har även lite takpanel som ska sättas upp, hade det räckt med en 18g även till taket då det blir lite stora skallar för lister och foder annars?

Åsikter?
 
B Bly skrev:
Jag hittade en trave gröna kartonger på hjälp-disken hos min lokala Coop hem och trädgård/Bolist. Första gången jag sett en Ryobi HP maskin på riktigt, köpte en innan den fanns i kassasystemet ens.
Är det slagskruvdragaren? En sån behöver jag. Kan du berätta vad du betalade?
 
N Nikorasu skrev:
Är det slagskruvdragaren? En sån behöver jag. Kan du berätta vad du betalade?
Japp. 1495 gav jag. Tror den är hundringen billigare på Bauhaus.
 
  • Gilla
Nikorasu
  • Laddar…
finns det och om inte-varför?
Om det fanns en transformator som såg ut som ett batteri.. Då kunde man använda maskinen elansluten också.
Klicka i och köra.
 
Promiscuos Monkey Lars Roth skrev:
finns det och om inte-varför?
Om det fanns en transformator som såg ut som ett batteri.. Då kunde man använda maskinen elansluten också.
Klicka i och köra.

Hikoki har den lösningen.
 
B
I "segmentet" bättre hemmafixare är Ryobi självklara valet. Dock lite dyra jämfört med andra i samma klass. Vägs upp av det enorma sortimentet.

Jag kör med ett rejält sätt Ryobi 18+, samt en laddning Milwaukee. Även om Ryobi är ok grejer är skillnaden mot Milwaukee ENORM.

Vissa grejer, dykertpistol, häftpistil, fogspruta, osv är det skötsamma.

Men knackskruvdragare, skruvdragare, cirkelsåg, vinkelslip, slagborr, stomspikpistol, Tigersåg osv.
I dess grejer är Ryobi i jämförelse bara leksaker.

Milwaukees priser är en annan sak. Jävligt dyra, egentligen för dyra.
 
  • Gilla
Falken7
  • Laddar…
Halloj! Tänkte bidra lite i denna tråd... har på ngt konstigt sätt :thinking: blivit lite av en ryobi-nörd.
Började med att jag spontanköpte ett kit med en knack och tigersåg ink. enklare laddare o nått batteri. Läste på lite om ryobi och när de stod att de aldrig kommer att byta batterimodell så var jag såld! Sedan dess har det blivit ett gäng verktyg av olika slag. Här kommer en lista:
Skruvdragare, grästimmer, lövblås, slipmus x2, ännu en tigersåg (ingick i ett större kit), kompressor, excenterslip, cirkelsåg, vinkelslip, fingerslip, dyckertpistol, sticksåg, multisåg, fläkt, högtalare, snabbladdare... har säkert glömt ngt. Sen en hel hög med batterier.
Så är det nån som är i köptagen och undrar ngt om just dessa verktyg så hör av er (y)
 
M MasHen84 skrev:
Halloj! Tänkte bidra lite i denna tråd... har på ngt konstigt sätt :thinking: blivit lite av en ryobi-nörd.
Började med att jag spontanköpte ett kit med en knack och tigersåg ink. enklare laddare o nått batteri. Läste på lite om ryobi och när de stod att de aldrig kommer att byta batterimodell så var jag såld! Sedan dess har det blivit ett gäng verktyg av olika slag. Här kommer en lista:
Skruvdragare, grästimmer, lövblås, slipmus x2, ännu en tigersåg (ingick i ett större kit), kompressor, excenterslip, cirkelsåg, vinkelslip, fingerslip, dyckertpistol, sticksåg, multisåg, fläkt, högtalare, snabbladdare... har säkert glömt ngt. Sen en hel hög med batterier.
Så är det nån som är i köptagen och undrar ngt om just dessa verktyg så hör av er (y)
hur är lövblåsen tycker du?
 
L Leafy skrev:
Sitter och tittar på en såg som komplement till min kap o gersåg, har idag en sladdad cirkelsåg från biltema som är skräp men som gjort jobbet.

Ni som gått i samma banor, har ni valt att gå på den borstlösa R18CS7-0 cirkelsågen eller valt multisågen R18MMS-0? Jag kapar mest OSB/MDF och liknande och en och annan regel har också gått med cirkelsågen när jag inte pallat ställa upp sågen.

Vad kommer jag ha mest nytta av i det stora? Ska lägga nytt tak på garaget i sommar och byta en del panel och då ska det renkapas.

Ska även inhandla en dyckertpistol för allmänt fixande med foder, lister och liknande. Har även lite takpanel som ska sättas upp, hade det räckt med en 18g även till taket då det blir lite stora skallar för lister och foder annars?

Åsikter?
Kört min MMS för lite än, mest märkt att man bör ha en list/regel eller så o följa när man sågar en skiva, har ju ingen skena o metallhållet som medföljer är inte bra för det.

Också tittat på CS7 o förstått att den som cirkelsåg är mkt bra, men jag tänkte såga i en del väggar osv , gammalt hus som renoveras, så valde MMS. Har en känsla av att MMS kommer inte duga o kapa tjockare reglar bräder på plats, men lånar kapsåg el ifrån vänner när jag skall bygga altan,

Och behöva kapa någon enstaka tjock bräda rakt gör jag med japansåg o riktlåda, bra o hålla igång musklerna lite ….

Men tyvärr mer erfarenhet till hösten….

Det viktiga är stt MMSs är seg med mina 1,5-2 Ah batteri men 3 Ah HP ger mkt mer kraft, inte ett okänt fenomen.
 
  • Gilla
Leafy
  • Laddar…
Jag har en obl18jb, det är riktigt bra tryck i den. Upp till 160km/h står det på maskinen. Enda nackdelen med den är väl att den är väldigt batterikrävande. Ett 4ah batteri klarar väl en 15-20 minuter. I dagsläget är väl lövblåsen och vinkelslipen de mest strömkrävande jag har. Är väl de 2 jag möjligen har övervägt att införskaffa ett 9ah batteri till.
 
  • Gilla
skoge
  • Laddar…
Såg nu att jag även har strålkastaren som nämnts i tidigare inlägg. Riktigt bra ljus i den, och medföljde 12v adapter. Har även bygglampan som är smidig och 220v kompatibel.
 
S sinclairhacker skrev:
Kört min MMS för lite än, mest märkt att man bör ha en list/regel eller så o följa när man sågar en skiva, har ju ingen skena o metallhållet som medföljer är inte bra för det.

Också tittat på CS7 o förstått att den som cirkelsåg är mkt bra, men jag tänkte såga i en del väggar osv , gammalt hus som renoveras, så valde MMS. Har en känsla av att MMS kommer inte duga o kapa tjockare reglar bräder på plats, men lånar kapsåg el ifrån vänner när jag skall bygga altan,

Och behöva kapa någon enstaka tjock bräda rakt gör jag med japansåg o riktlåda, bra o hålla igång musklerna lite ….

Men tyvärr mer erfarenhet till hösten….

Det viktiga är stt MMSs är seg med mina 1,5-2 Ah batteri men 3 Ah HP ger mkt mer kraft, inte ett okänt fenomen.
Jag är riktigt nöjd med min CS7 som jag nu kört med ett tag. Har kapat det mesta från reglar, mdf skivor, plywood, osb samt kantskärt råspont på en takomläggning och den har funkat klockrent. Svågern lånade den en dag när han byggde på sitt uterum och det slutade med att han lämnade tillbaka den och åkte och köpte en egen
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.