tveksamt tveksamt skrev:
Vad innebär bästa svar i humortråden exempelvis?
Roligaste skämtet?
 
Jo, såklart. Men det tänker jag är ganska långt från (vad jag misstänker är) syftet med funktionen.
Ett svar som löser en specifik fråga/problem som andra kan tänkas dra nytta av kontra ett skämt som en person ansåg kul. Jag har svårt att se att de är likvärdiga.

Men visst, man kan säkert hitta på ett bästa svar i Corona-tråden, alla som gillar katter eller en köp/sälj-tråd också...
 
tveksamt tveksamt skrev:
Men det tänker jag är ganska långt från (vad jag misstänker är) syftet med funktionen.
Vi får nog helt enkelt acceptera att "bästa svar funktionen" passar bra i vissa typer av trådar och är tämligen meningslös i andra.
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Jag tycker att det verkar bakvänt att kunna ge bästa svar till sig själv. Jag förstår poängen med att markera att en fråga är löst, men det går i mina ögon mot forumidén att man hjälper varandra.

Det är möjligt att det finns ett problem att lösa här, men jag tror inte att bästa svar-funktionen är rätt väg.
 
tveksamt tveksamt skrev:
Vad innebär bästa svar i humortråden exempelvis?
I flera andra forum där jag brukar hänga får man inga 'poäng' för inlägg eller likes i forumets off-topic-del. Det tycker jag ger en mer rättvis bild eftersom de som ger bra svar inom forumets kärnområden inte drunknar i de som levererar flest roliga skämt eller gulligaste kattklippen..
 
  • Gilla
civilingenjören och 2 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Jag tycker att det verkar bakvänt att kunna ge bästa svar till sig själv. Jag förstår poängen med att markera att en fråga är löst, men det går i mina ögon mot forumidén att man hjälper varandra.

Det är möjligt att det finns ett problem att lösa här, men jag tror inte att bästa svar-funktionen är rätt väg.
Fast en anledning till att markera ett svar som det bästa är ju just för att hjälpa andra att hitta det svaret/lösningen på problemet.
Jag är dock rätt kluven till "bästa svar" över huvud taget, det bästa svaret är ju inte säkert att det är lösningen på problemet, eller att det ens finns ett problem att lösa.
Det kanske borde vara en annan funktion för detta.
 
  • Gilla
MultiMan och 1 till
  • Laddar…
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
K KjellTimell skrev:
Har säkert tagits upp tidigare, men jag saknar möjligheten att välja ett eget inlägg som bästa svar.
Ibland är det ju faktiskt en själv som löser problemet och delar med sig.
Kanske går att implementera och se till så att ens egna räkneverk för "bästa svar" inte tickar om man ger sig själv bästa svaret, så blire inget "fusk".
@KjellTimell @Beemaster @Dheri @tveksamt @TeroM @Alfredo @Nötegårdsgubben @useless @Maria T @BirgitS @MultiMan
På begäran från KjellTimell så går det från och med idag även att markera ett av sina egna inlägg som "bästa svar". Vi har inte gjort något åt poängräkningen eller texten (eftersom det krävs lite utvecklingstid). Vi testar detta och ser hur det fungerar. Om vi tycker att det fungerar dåligt så får vi göra något åt det.
 
  • Gilla
tveksamt och 4 till
  • Laddar…
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Bump!
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Jag saknar knappen för att spara ett inlägg. Är man för kvick med att klicka på t.ex "tidigare inlägg" så förlorar man det man skrivit.
Jag kan konstatera att ett klick på krysset som stänger svarsrutan inte sparar texten som någon skrev tidigare. Det behövs en knapp för att spara texten! Eller helst att det görs automatiskt när man klickar på krysset, "tidigare inlägg" eller någon annan länk.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Texten sparas för mig iallafall.
 
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Jag kan konstatera att ett klick på krysset som stänger svarsrutan inte sparar texten som någon skrev tidigare. Det behövs en knapp för att spara texten! Eller helst att det görs automatiskt när man klickar på krysset, "tidigare inlägg" eller någon annan länk.
Det fungerar för mig, jag brukar till-å-från stänga ner svarsrutan när jag svarar i trådar.

Har märkt att ibland sparas inte det sista jag skrivit. Medan jag skrev detta inlägg så kom det upp en liten inforuta som talade om att det sparades automatiskt, typ ”utkast sparas”.
Provade att kryssa ner svarsrutan direkt efter förra meningen å allt sparades, även denna mening som skrevs efter att inforutan dök upp.

Men om man backar ur tråden direkt från svarsrutan så försvinner allt som har skrivits sedan föra sparningen (automatiskt eller svarsrutekrysset), denna meningen försvann (gjorde kopia på hela inlägget innan jag backade ur inlägget).
 
  • Gilla
civilingenjören
  • Laddar…
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Jag kan konstatera att ett klick på krysset som stänger svarsrutan inte sparar texten som någon skrev tidigare. Det behövs en knapp för att spara texten! Eller helst att det görs automatiskt när man klickar på krysset, "tidigare inlägg" eller någon annan länk.
Nu har jag kortat ner tiden för hur ofta ett inlägg automatiskt sparas från 60 till 30 sekunder. Vet ej om det kommer lösa det problem som @Bo.Siltberg beskriver (och som jag själv också råkar ut för ibland när jag trycker på krysset och därefter på ”tidigare inlägg”) eller om det kommer skapa några nya problem. Vi får testa helt enkelt. :)
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Håller me @Bo.Siltberg, det har ofta varit irriterande att vänta på autospar om man exempelvis behöver ut ur editorn för att kolla ett namn, lägga till ett citat till eller liknande.

Nedkortning av tiden mellan autospar kommer förstås att hjälpa, men jag gillade Bos förslag att krysset skulle gå från stäng till spara och stäng. Det hade varit en snygg dold funktion.
 
För mig sparas det alltid när jag trycker på krysset. Behöver inte vänta på någon autospar.
Så funktionen verkar finnas, men funkar dåligt för er kombo av klient och inställningar?
 
Ja det verkar som om inlägget sparas när man klickar på krysset, men inte efter att man därefter klickar på "Tidigare inlägg". Och det behövs en funktion som sparar, inte en timer.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.