B breakman skrev:
jag ser att användare blir taggade ex för at någon vill ha ett expertutlåtadnde i en tråd där den taggade användaren inte svarat eller reagerat i.
Det här tror jag också är relativt vanligt. Inser att det ställer till det för mina mer senilitetsdrivna önskemål. Tråkigt om det blir svårare att tagga genuina proffs som justusandersson för att vissa av oss har dåligt minne.
 
https://www.byggahus.se/forum/threads/skydda-en-slaektgard-fran-slaekten.400653/

Verkar ha buggat ut, kanske efter senaste modereringen, alla inlägg efter inlägg 8 har fått inlägg nummer 9 och ligger på sida 1. Sida 2-6 är tomma och där finns några inlägg på sida 7.

Webbsidan på en adroidbaserad Chrome.

Skärmdump från en diskussionstråd på ett byggforum, visar textinlägg i mobil webbläsare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Samma för mig, både i appen & i safari i iPhone.
Misstänker att det blivit något knasigt vid städningen av tråden, detta eftersom första inlägget på sid 7 är info om städningen.
 
Jag tar på mig det. ;):geek:
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
K
Har säkert tagits upp tidigare, men jag saknar möjligheten att välja ett eget inlägg som bästa svar.
Ibland är det ju faktiskt en själv som löser problemet och delar med sig.
Kanske går att implementera och se till så att ens egna räkneverk för "bästa svar" inte tickar om man ger sig själv bästa svaret, så blire inget "fusk".
 
  • Gilla
Beemaster och 1 till
  • Laddar…
K KjellTimell skrev:
Har säkert tagits upp tidigare, men jag saknar möjligheten att välja ett eget inlägg som bästa svar.
Ibland är det ju faktiskt en själv som löser problemet och delar med sig.
Kanske går att implementera och se till så att ens egna räkneverk för "bästa svar" inte tickar om man ger sig själv bästa svaret, så blire inget "fusk".
Nja, jag är försiktigt tveksam.
Det har tidigare efterfrågats en motsvarande funktion som kompletterar bästa svar. Då något i stil med "frågeställningen löst". När(/om) den funktionen implementeras tycker jag att det är självklart att man ska kunna markera sitt eget inlägg.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
K KjellTimell skrev:
Har säkert tagits upp tidigare, men jag saknar möjligheten att välja ett eget inlägg som bästa svar.
Ibland är det ju faktiskt en själv som löser problemet och delar med sig.
Kanske går att implementera och se till så att ens egna räkneverk för "bästa svar" inte tickar om man ger sig själv bästa svaret, så blire inget "fusk".
Frågan är vad syftet med markeringen är. På önskelistan sedan tidigare finns ”Spara” så att man kan spara länkar till inlägg (och bilder) så att man kan gå tillbaka till dem och ”läsa senare”. Skulle det lösa ditt behov?

Vi har också spånat kring möjligheter att införa pil upp och pil ned (som reddit eller youtube) där alla kan rösta på allt men då det kommer i konflikt med våra befintliga reaktioner.

Jag tror inte man kan ha hur många röstningssystem som helst utan måste bestämma sig för ett.
 
Hela syftet med att markera ett svar som "bästa svar" är väl att visa andra vad lösningen på ett problem är? Eller har jag missförstått det hela?
 
  • Gilla
JustDoIt och 2 till
  • Laddar…
K
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Frågan är vad syftet med markeringen är. På önskelistan sedan tidigare finns ”Spara” så att man kan spara länkar till inlägg (och bilder) så att man kan gå tillbaka till dem och ”läsa senare”. Skulle det lösa ditt behov?

Vi har också spånat kring möjligheter att införa pil upp och pil ned (som reddit eller youtube) där alla kan rösta på allt men då det kommer i konflikt med våra befintliga reaktioner.

Jag tror inte man kan ha hur många röstningssystem som helst utan måste bestämma sig för ett.
Det är ju att om någon söker på forumet efter ett problem dom själva har, och hittar en tråd som berör samma eller liknande fråga så skall vederbörande enkelt genom att klicka på länken i första inlägget transporteras till det rätta svaret. Precis som det är just nu, men skillnaden att man idag inte kan inte markera ett inlägg som man själv författat som bästa svar, även om det i praktiken är det bästa för tråden.
Det är den möjligheten jag saknar, att som TS kunna markera ett eget inlägg i den egna tråden som bästa svar.

Det jag menade i övrigt var ju att man kanske kan ordna så att räkneverket för bästa svar är opåverkat, om man ger sig själv bästa svar.
 
Redigerat:
  • Gilla
civilingenjören
  • Laddar…
Nu förstår jag. Du efterfrågar en möjlighet att som trådskapare kunna markera ditt eget svar som bästa svar, men kanske då att det svaret ej räknas. Stämmer det?
 
Redigerat:
  • Wow
  • Gilla
El-Löken66 och 1 till
  • Laddar…
K
Ja, precis så jag menar. :)
 
Hm.. vi är villiga att testa men det är just poängräkningen som ställer till det.
 
@KjellTimell Som sagt, vi är villiga att testa. I bästa fall redan från och med imorgon, om det är så enkelt som vi tror (annars så fort vi hinner fixa). Men utan någon annorlunda poänghantering. Om vi upplever att det missbrukas så får vi backa tillbaka eller ta bort poängen efteråt.
 
  • Älska
KjellTimell
  • Laddar…
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
@KjellTimell Som sagt, vi är villiga att testa. I bästa fall redan från och med imorgon, om det är så enkelt som vi tror (annars så fort vi hinner fixa). Men utan någon annorlunda poänghantering. Om vi upplever att det missbrukas så får vi backa tillbaka eller ta bort poängen efteråt.
Går det inte att ändra texten när TS taggar sitt eget svar, "Fungerande lösning" eller liknande och utan poäng?
 
Kan såklart missbrukas på ett annat sätt, men blir ju inte knasigare i poängräkningen än någon som får ett bästa svar i en nonsenstråd.
Vad innebär bästa svar i humortråden exempelvis?
(Vet inte om det finns något markerat bästa svar i just den tråden, det är just ett exempel.)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.