nino nino skrev:
Men fy satan så tråkigt.
Ja det där var dom stå för, hela kalaset men det värsta är ju att börja riva i sånt som redan är klart
Ja verkligen, och köket är ju så mycket specialmått det bara går. Exempelvis finns ingen vaskbänk I den där bredden utan den är tillverkad från andra skåp.
Sidorskåpet är helt byggt från mdf skivor och lister osv osv.
Blir finsnickerifirma som kan lösa detta. Sen är ju toan och nu det enda vattnet vi har bakom detta så man måste passera detta för att komma dit så med andra ord kanske vi blir hemlösa ett tag under byggtiden
 
  • Ledsen
Bengt Larsson och 7 till
  • Laddar…
Men vafan :( :( :( :( :(

Nu lider jag verkligen med er. Det är ju sånt här som kan få en att verkligen deppa ihop totalt i fosterställning :(

Hur var det ni upptäckte att det "betedde" sig vattenskadat?

Hoppas verkligen försäkringsbolag/VVS kan stå för pengabiten iaf :(
 
Ynkligt...... de borde inte få kalla sig rörmokare som lämnar sånt där efter sig.

Stå på er!!!!!!!
 
H heimlaga skrev:
Ynkligt...... de borde inte få kalla sig rörmokare som lämnar sånt där efter sig.

Stå på er!!!!!!!
Nå det kan ju vara att dom fäst det och sedan har det åkt isär men hur som helst ska det väl ändå fästas så bra att det inte KAN åka isär? Eller? Jag vet inte, är inte kunnig I detta i och för sig...
 
Hiréns Hiréns skrev:
Då börjar vi om då.... Har precis börjat andas igen efter att ha gråtit I fosterställning på köksgolvet I en halvtimme.
Det började med att vi märkte något konstigt med golvet framför vasken och diskmaskinen I köket. Det betedde sig som om det vore vattenskadat.
Det spred sig med ungefär en skiva/dygn och vi upptäckte det i onsdags. Kände att det började bli bråttom att ta reda på var problemet låg så jag började med att ta bort sockeln som täcker vask-bänken och kika in under. För det är enda stället jag ser spånskivan som är under golvet.
Jag försökte bryta upp sockeln men den bara föll i bitar. Den var så fuktig så inget stod kvar av den. Jag bröt loss den och stack in huvudet. I samma sekund började jag hyperventilera för då slog det mig att vvsarna aldrig kopplat ihop avloppet med avloppsröret i golvet så allt vi spolat och allt diskmaskinen spolat ut har åkt rakt ut i golvet. Vi betalade alltså svindlande 4700 enbart för att de skulle komma och installera detta korrekt. En stor firma på Åland.
Nu ligger jag mest och försöker andas. Har startat en fläkt framför vasken och stängt av vattnet. Väntar på att det ska bli måndag så vvsarna svarar.
Hur lyckas man?
Hur är tanken att det ska sitta ihop?
Det kan väll aldrig vara godkänt med ett flexrör som man kan dra ut utan att man märker det?
 
Lider med er...
 
Hiréns Hiréns skrev:
Nå det kan ju vara att dom fäst det och sedan har det åkt isär men hur som helst ska det väl ändå fästas så bra att det inte KAN åka isär? Eller? Jag vet inte, är inte kunnig I detta i och för sig...
Flexröret brukar sitta itryckt med en gummipackning i övergången (den ljusgrå delen som sitter i 50 röret) om inget rört sig så händer inte det där. Antingen har röret under golvet åkt ner eller så har de försökt få flexröret att nå ner fast det är för kort. Om de inte helt glömt att göra färdigt installationen (!!!). Det finns plastunderlägg med tätningstejp att montera i diskbänkskåp i standardmått. Men det hjälper förstås inte om ihopkopplingen är gjord under skåpet...
 
  • Gilla
Hiréns
  • Laddar…
Åsa Lund
Usch och fy vad klantigt och tråkigt fel!
Den som får svårt att sova om natten är ju du, det borde vara nån helt annan (läs rörmokaren)
 
  • Ledsen
Hiréns
  • Laddar…
Hoppas ni kan få detta ordnat med början idag, så inte övriga renoveringen blir lidande tidsmässigt. Ni måste kanske slita rörmokarna från de jobb de nu håller på med, men ni ska inte behöva lida för deras försumlighet.:cry:
 
  • Ledsen
Hiréns
  • Laddar…
Nu har vi haft försäkringsfirman och vvs firman här samtidigt och vvs firman slapp helt ansvar eftersom det är röret I krypgrunden som åkt neråt. Vilket jag kan tycka är helt sjukt eftersom vi inte själva kunde veta nåt om röret så det borde väl vara just vvs som ska se till att allt är korrekt när dom lämnar. Hur som helst får vi det på försäkringen och har nu genom försäkringsfirman fått en byggfirma som kan finsnickeri och demonterar med försiktighet.
 
  • Gilla
  • Älska
Nötegårdsgubben och 3 till
  • Laddar…
Undertill
 
  • Rör och kablar under ett golv i en mörk och dammig utrymme med ojämn mark.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Åsa Lund
Är det ni eller rörmokaren som dragit det gråa röret?
 
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Är det ni eller rörmokaren som dragit det gråa röret?
Det var kopplat till förra kökets vask när vi köpte huset, det hängde så här då också. Tyvärr
 
Man kan tycka att VVSaren skulle ha påpekat att röret fram inte var korrekt fäst, alternativt fäst det själv. Nu verkar det ju lösa sig men se till att avloppsröret nu sitter fast så inte något liknande händer.
 
  • Gilla
mikethebik
  • Laddar…
Åsa Lund
Kan tycka att rörmokaren har ett moraliskt ansvar ändå att kolla att det han ansluter mot sitter fast. Hur han ansluter beror ju på vad han ansluter emot. Och då borde han åtminstone kolla röret och slå larm till er om att det inte sitter fast. Och begära några kronor till för att sätta fast det om det är där som skon klämmer. Nonchalant tycker jag.

Som jag sagt innan. Vill man ha det ordentligt gjort får man göra det själv.

Åker ni på en självrisk nu?
 
  • Gilla
mikethebik
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.