• Gilla
erze
  • Laddar…
Tycker det är för mycket kaos. Man får ingen hemkänsla, färgerna funkar inte då dem bryter av i konstiga färgval.
Men smaken är som baken (y)

Edit= utsidan är jättebra gjord, mer insidan som inte funkar för mig
 
  • Gilla
Nikorasu och 15 till
  • Laddar…
Gult tak <3

Resten var lite väl mixat men gillar ändå idéen att allt inte ska vara enligt just en stil eller epok känns mer kreativt och inte som något som görs bara för att
 
  • Gilla
Karlia och 1 till
  • Laddar…
P Pappa1986 skrev:
Tycker det är för mycket kaos. Man får ingen hemkänsla, färgerna funkar inte då dem bryter av i konstiga färgval.
Men smaken är som baken (y)

Edit= utsidan är jättebra gjord, mer insidan som inte funkar för mig
Brukar gilla när man blandar stilar, nytt och gammalt men här tycker jag inte man lyckas.
 
  • Gilla
Linnea86 och 7 till
  • Laddar…
Stor potential, men kan hålla med om att stilen känns väldigt "mäklarfixad" mer än nåt som nån bott i sådär i några år. Inga personliga prylar framme, mest "krimskrams" som köpes på inredningsbutiker. Men så ser väl alla stajlade objekt ut nuförtiden? Stort hus nära vatten, men... 14 mille i Höganäs? Är priserna så höga där eller är detta objekt speciellt?

Undrar även över hur tex el, VA mm är, är det renoverat eller ej?
 
  • Gilla
ichigo och 1 till
  • Laddar…
Stilmässigt inte min smak heller (på insidan) men det finns ju mycket bevarade originaldetaljer som jag vore glad för om jag letade hus i dessa trakter. Utsidan är fantastisk.
 
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Jag tycker det är märklig prissättning.

Huset såldes till nuvarande ägare år 2013 för 5,6 miljoner och nu vill de ha 14 miljoner för huset. Vad motiverar den prisökningen?
Man skulle kunna tro att de har renoverat för flera miljoner, men när man läser mäklarannonsen så verkar de inte ha gjort någonting alls förutom småfix. Det familjen har gjort är "Renoveringar av nuvarande ägare -Målning interiört -Renovering av kök -Renovering av badrum på ovanplan -Renovering av den inredda vinden -Anläggning av buxbomsträdgård"

Dessutom står det i annonsen vilken "kändis" som äger huset nu, men oavsett vilken kändis som bott där kan väl inte det motivera att huset har ökat i pris med 8 miljoner. Är hus precis som gamla antivititer som har proveniens?
 
  • Gilla
  • Haha
Exploited och 13 till
  • Laddar…
C
Inte direkt min smak heller, men väldigt kul att se att det äntligen kommer lite fredagshus som avviker totalt från den vanliga nyfunkisporren. (y)
 
  • Gilla
TRJBerg och 5 till
  • Laddar…
Exteriören är nyrenässans, men vilken stil är interiören? Wabi sabi? Vissa rum ser ju riktigt sjaskiga ut. Att fastigheten säljs med friskrivningsklausul är ingen överraskning, lär vara mycket dolt under kalkfärgskladdet... :(
 
  • Gilla
Iggmo och 11 till
  • Laddar…
C
A ati skrev:
men vilken stil är interiören?
Bohemisk chic?
 
Cool stilmix på insida?
Stil ? Vad för stil,ser ut som någon rånat tio loppisar och sen fått 10 min på sig att inreda ett renoveringsobjekt
 
  • Gilla
  • Haha
Maria T och 11 till
  • Laddar…
Vilket kaos
 
  • Gilla
TechChad och 2 till
  • Laddar…
Nu vet jag inte den specifika värdeökningen i Höganäs men sett till riksgenomsnittet så är 9 miljoner det procentuella försäljningspriset, förutsatt att dom köpt billigt och lyckas sälja dyrt och att Höganäs är att beträffa som tillväxtort och lite över snittet är kanske närmare 10 miljoner rimligt.

Att värdet på "stylingen" skulle vara 4 miljoner känns ju lite i överkant men dom har lyckats skrapa ihop mycket tv-exponering för det genom åren och det öppnar ju för att hitta den väldigt smala grupp köpare som attraheras av denna inredningsstil, jag själv har svårt för den då jag helt enkelt tycker det ser för "skitigt" ut. Att man sen i princip endast gjort iordning ett badrum och satt in en bergvärmepump som förbättrande åtgärd gör ju inte saken bättre. Nu är det förvisso ett stenhus men att för 14 miljoner få ett hus med självdragsventilation känns sådär...

Mäklaren har uppenbart gjort bedömningen att dom kan finna dessa kunder och lyckas dom så blir det ju en pangaffär...
 
Redigerat:
  • Gilla
rosen.johansson och 4 till
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Bohemisk chic?
Håller helt med, detta "shabby chick" gillar jag inte - ja, att hitta ett orört hus som är patinerat och slitet så köper jag det rakt av, men om man med avsikt skitar ned och nöter bort färgen tycker jag bara det är löjligt.

För 14 MSEK så skulle jag förvänta mig bra utfört linoljefärgsmålade snickerier och trösklar som är spacklade och målade, inte trasiga detaljer och råspont från nedrivna pappspända tak.

Men jag vet ju att vissa gillar denna stilen.

Återigen så funderar jag på (och troligen finns infon om man orkar läsa dokumenten i mäklarlänken) om huset är renoverat grundligare på nåt sätt. Är allt VA, el och allt annat strukturellt 100% renoverat så är det nog rätt billigt att gå från shabby chick till fräsht men "rätt" renoverat med linoljefärg osv. Måste avlopp, vatten, el, fönsterrenovering etc göras om så är det ju en enorm insats som krävs, om då huset haft 50% högre ökning än andra hus sen senaste försäljning så kan man ju undra...

Men. Läget på huset och att det ändå verkar relativt oförstört gör det ju till ett unikt objekt.

Tyvärr skulle jag själv inte vilja ha det kök som sitter där idag. Men igen är det ju en smakfråga. Skulle se mig om efter Gert Wingård sittande i en obekväm stol i köket och muttra om rå betong varje gång jag lagade mat. :)
 
  • Gilla
  • Haha
Linnea86 och 8 till
  • Laddar…
Förstår inte varför så mkt fokus ligger på inredningen? Den speglar ju enbart den nuvarande ägaren och är totalt irrelevant för huset. Från mäklarsynpunkt är det naturligtvis önskvärt att lägga fokus på drömmar och fantasier istf det relevanta, dvs huset och dess hårda fakta.

Huset är q-märkt. Tyvärr vet man inte vad det innebär utan att konsultera Höganäs kommuns detaljplanebestämmelser. Uppenbarligen tycks det inte vara nämnvärt strikta krav med tanke på hur huset ser ut på både in- och utsida. Tycks inte vara mer än själva stommen man värnar...

Mkt snack om lyxiga(?) produkter och mtrl, men inte ett ord om hantverksutförandet, Förmodligen eftersom det inte förefaller ha varit några riktiga hantverkare närvarande vid upprustningar och renoveringar. Allt (nytt) ser oerhört billigt och taffligt ut.

I värsta fall har man använt moderna material såsom plastfärg och cementputs, vilka inte är kompatibla med de förutsättningar som gamla hus ger. Man ser illavarslande putssläpp på grunden som indikerar att så är fallet. Det behöver inte vara så, men det ser mkt misstänkt ut.
 
  • Gilla
Linnea86 och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.