Status
Tråden går ej att kommentera.
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Ni skulleflytta snart va? ;)
Gillestugan skulle inte göras iordning egentligen. Men eftersom vi letar nytt så sminkar vi till den lite. Den bruna tapeten och fusk-stenen på väggen kändes som värde-sänkande. Känns inte som jag får ut något mer än en massa extra jobb av att såga upp fyrkantiga hål istället för valven ;)
 
JA”Snabbe” JA”Snabbe” skrev:
Det tråkiga är ju inte att spackla utan att slipa, men jag är med på vad du menar. Jag förstår faktiskt inte hur folk kan jobba som målare hela sina liv. Jag jobbar ju själv med billackering men det är ju helt annorlunda jämfört med att slipa pch spackla väggar. Asa runt på alla pinaler måste också va sjukt tråkigt.
Visst är det så, men jag ser slipandet som en del av spacklandet vilket gör det till pest. Men snålheten kickade in igen, hade faktiskt funderingar på att leja bort det :crysmile:
 
Inte värt att fota men jag har snart slipat färdigt gipsen. Nu är det väggarna i källaren och trappen kvar. Pest och pina.
Dammade ner lite extra idag :crysmile::cool:
 
  • Halvslipad gipsskiva med spackelrester och synliga skruvhål i en renoveringsmiljö.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En halvslipad gipsvägg med synliga rörledningar och trätrapp i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
AXS
Ramnemark Ramnemark skrev:
Gillestugan skulle inte göras iordning egentligen. Men eftersom vi letar nytt så sminkar vi till den lite. Den bruna tapeten och fusk-stenen på väggen kändes som värde-sänkande. Känns inte som jag får ut något mer än en massa extra jobb av att såga upp fyrkantiga hål istället för valven ;)
Tror många associerar pizza-valv med renoveringsobjekt. Skulle absolut ta bort dom. Känslan är viktig när du säljer.

Men lyft med att få bort stenarna. Fint!
 
  • Gilla
NoiseMaker och 1 till
  • Laddar…
AXS AXS skrev:
Tror många associerar pizza-valv med renoveringsobjekt. Skulle absolut ta bort dom. Känslan är viktig när du säljer.

Men lyft med att få bort stenarna. Fint!
Vi får se. Jag har inte några problem med valven. Känns som mycket jobb för lite belöning.
 
Är det lättbetong? Fyra snitt med sågen och klä in med lämplig dörromfattning. Knappt 2h jobb... :p
 
  • Gilla
AXS
  • Laddar…
JA”Snabbe” JA”Snabbe” skrev:
Är det lättbetong? Fyra snitt med sågen och klä in med lämplig dörromfattning. Knappt 2h jobb... :p
Såga är inte så svårt, men sen blir det spackla, slipa, spackla, slipa, spackla, slipa x50
 
  • Haha
Appendix
  • Laddar…
Tre bitar dörromfattning och lite latexfog = inget spackel. ;)
 
JA”Snabbe” JA”Snabbe” skrev:
Tre bitar dörromfattning och lite latexfog = inget spackel. ;)
Nja, jag minskar gärna inte öppningen något i bredd. Så den får spacklas.

Soffan i biorummet gick knappt in som det är :crysmile:
 
För att ni tjatar då ;)

(JA Snabbe du hade gärna fått lämna fast pris på de två timmarna :crysmile:)

Renoveringsarbete pågår med oslipade väggar och elinstallationer synliga i ett rum under ombyggnad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En oavslutad vägg med elledningar och isolering synlig, genomskinlig plastskydd vid dörröppning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoveringsprojekt med avskalade väggar och synliga rörledningar genom plastdörr i byggarbetsområde.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skottkärra full med rivningsavfall vid ett hus på natten, omgivet av snö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
Wallin och 30 till
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
För att ni tjatar då ;)

(JA Snabbe du hade gärna fått lämna fast pris på de två timmarna :crysmile:)

[bild] [bild] [bild] [bild]
Mycket bättre!
 
Åsa Lund
Snyggt!!
 
Ramnemark Ramnemark skrev:
För att ni tjatar då ;)

(JA Snabbe du hade gärna fått lämna fast pris på de två timmarna :crysmile:)
Inga problem, spackla och slipa kan jag göra i sömnen med högre krav än vad som krävs i ett dörrhål. :rofl: ;)
 
JA”Snabbe” JA”Snabbe” skrev:
Inga problem, spackla och slipa kan jag göra i sömnen med högre krav än vad som krävs i ett dörrhål. :rofl: ;)
Med städningen tog det runt 4 timmar att riva, och sen ska det sågas till salningar och foder. Laga lite runt det listerna inte täcker. Det hamnar nog på runt 10-15 timmar totalt. Ungefär vad jag trodde det skulle ta.
You owe me! :crysmile::cool::lying:
 
  • Gilla
  • Älska
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Heja på! Stor skillnad, värdet gick precis upp på kåken ;=)
 
  • Gilla
CarlC89 och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.