Pontus95 Pontus95 skrev:
De va då en rejäl trappa! Ska ni dit med någon bit under varje steg också? Eftersom öppningarna mellan steg inte får vara mer än 10cm
Tanken var det och trodde dom skulle anmärka mer på sådana saker under slutsamrådet och kanske inte godkänna pga det, men han noterade bara att trappen inte var helt klar men såg det som en småsak i det stora hela.
Lite kluven just nu iom att det bara är en lofttrappa , men sannolikt åker det dit någon form av sättsteg längre fram. I övrigt blev den långt över förväntan utseendemässigt, bekvämlighet och det låter inte ett ljud när man går i den.
 
Det blev nyårsfirande i stugan med mycket snö och ett par soliga dagar. Innan gästerna kom byggde jag ett matbord och hallmöbler, blev kanon.
Nu laddar vi inför sista rycket med listerna.
 
  • Vinterlandskap med snötäckta träd och lågt stående sol över snöfält och berg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Belyst stuga på vintern med snötäckt landskap och parkerad bil.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trämatbord och svarta stolar i en stuga med snötäckt landskap synligt genom fönstret.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hemgjorda hallmöbler av trä, inklusive en bänk och hyllor, med en jacka hängande på kroken.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Stuga med tända fönster i snölandskap på natten under stjärnhimmel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
nochl och 17 till
  • Laddar…
Wow vad fint du har fått det! Otroligt inspirerande, känner att jag måste försöka göra ett liknande projekt!
Bra gjort!
 
  • Gilla
ZorroK9 och 2 till
  • Laddar…
Sååå fint!
 
  • Gilla
Linuslin
  • Laddar…
Så snyggt du fått det. Är själv lite inne på att bygga en stuga likt din, med snäv budget. Vi får se vad tiden erbjuder. Mycket inspirerande i alla fall. när du är klar skulle det vara kul med en summering med tankar, ideér, bilder, plus & minus osv hur projektet gått för dig.

God fortsättning.
 
  • Gilla
Linuslin
  • Laddar…
J jockelw skrev:
Så snyggt du fått det. Är själv lite inne på att bygga en stuga likt din, med snäv budget. Vi får se vad tiden erbjuder. Mycket inspirerande i alla fall. när du är klar skulle det vara kul med en summering med tankar, ideér, bilder, plus & minus osv hur projektet gått för dig.
God fortsättning.
Tack så mycket!:)
När allt är helt klart tänkte jag göra en slutsummering i den här tråden med bilder och tankar. Alltid kul att ev inspirera andra!
Det som varit särskilt roligt men samtidigt det jobbigaste, är att ha gjort i princip allting själv. Då jag jobbar i branschen men typ inte utfört något själv med händerna har det varit otroligt lärorikt. Men som ni förstår samtidigt väldigt(!) energikrävande och många timmar. Särskilt när man bygger på distans, det är väl det som gjort det jobbigast tror jag. Att ha tre timmar enkel väg. Skulle jag bygga något igen skulle jag aldrig ge mig på alla moment själv utan leja för vissa delar. Nog för att man sparar pengar men man måste värdera sin egen tid också. Nu passade detta perfekt nu för oss då vi inte har barn än och min sambo pluggar, samt en viss pandemi som gjorde att man inte kunde göra så mycket annat:)
God fortsättning!
 
  • Gilla
Maria T och 12 till
  • Laddar…
Står.i
Magiska bilder - bra jobbat, bra team! Kan föreställa mig att det är skönt med rymd i kök/matplats.

Hoppas ni får många bra stunder i stugan, både nu och med (förhoppningsvis) utökad familj!

Mycket glädje, tack för bra tråd från början till slut.
 
  • Gilla
Linuslin
  • Laddar…
Kul läsning, gillade speciellt stilen på hus och interiör! drömmer själv om fjällstuga men är "maxad" hos banken så ska det bli nått får jag klämma ur pengarna nån annanstans. Vad kostade kalaset allt som allt? på ett ungefär?
 
Står.i Står.i skrev:
Magiska bilder - bra jobbat, bra team! Kan föreställa mig att det är skönt med rymd i kök/matplats.

Hoppas ni får många bra stunder i stugan, både nu och med (förhoppningsvis) utökad familj!

Mycket glädje, tack för bra tråd från början till slut.
Tack så mycket!
Rymden i storstugan blev bättre än vad jag trodde, var lite orolig att det skulle bli trångt men blev riktigt bra faktiskt!
Haha ja en vacker dag hoppas jag också på härliga stunder med utökad familj;)
 
S surfarn skrev:
Kul läsning, gillade speciellt stilen på hus och interiör! drömmer själv om fjällstuga men är "maxad" hos banken så ska det bli nått får jag klämma ur pengarna nån annanstans. Vad kostade kalaset allt som allt? på ett ungefär?
Ja allting ska ju finansieras också på det ena eller andra sättet. Jag kommer göra ett inlägg lite längre fram vad allting kostade, nedlagda timmar i grova drag osv. Men kan säga redan nu att jag landade på ca 9000kr/kvm, byggkostnad då det vill säga (exkl. tomt, myndighetsavgifter, förråd, verktyg m.m.).
 
  • Gilla
Andrulo och 1 till
  • Laddar…
Var uppe förra helgen och påbörjade smygar och foder. Gick väl hyfsat men lite latexfog blir det nog i vissa smygvinklar. Körde ingen gerning och tyckte det blev kanon. Hann få upp alla smygar på en dag och foder blev väl klart till ca 60% andra dagen.
Nästa resa upp ska jag försöka få med mig lofträcke i glas och duschdörrarna. Känner att man bara vill få klart allt nu så man kan slappna av, har svårt att göra det där nu när man vet allt som är kvar:confused: motivationen börjar tryta också känner jag.
Men nu är bara ända in i kaklet som gäller!
 
  • Delvis installerade smygar och foder runt ett fönster med synlig isolering och träelement på en byggarbetsplats.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vinterutsikt genom ett nyinstallerat fönster med omålade smygar och foder, delvis färdigställt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nyligen installerat fönster med smyg och foder i ett rum med trätak och väggar, utsikt över snöigt landskap.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nyligen installerat fönster med smygar och ofärdiga foder, utsikt över snö och gult hus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av ett hörn med nyinstallerade vita smygar och bruna foder i trä runt ett fönster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Inredning med nyligen installerade träfodrade dörrar och smygar, träpanel på väggar och tak samt ett golv med verktyg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nymonterade smygar och foder runt ett fönster i ett rum med mörka träväggar och snövy utanför.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Hamre268 och 6 till
  • Laddar…
Kämpa nu! (y)
 
  • Gilla
Linuslin
  • Laddar…
Blir så jäkla snyggt. Håll humöret uppe så är du snart i mål.
 
  • Gilla
Linuslin och 1 till
  • Laddar…
Nu börjar man faktiskt se slutet.
Garderober i hallen på plats. I stort sett alla lister mm. Lofträcket på plats, blev fint men var lite pill att få det rakt och snyggt med klämfästena och limträpelarna, väldigt stabilt blev det.

Det som är kvar är duschdörrarna som ska monteras (blir under påsk) samt så ska jag bygga igen ovan köket, men det blir nog till sommaren. Sen ska garderober in i sovrummen också.

Vi har nu börjat njuta lite mer när vi är där och ser framemot påsken. Mycket inredning som nu också kommit på plats, bla soffor och sängar mm. Kunde inte hålla mig så blev en skoter också(y):)
 
  • Interiör av en loftgång med träledstänger, vita tak och träinredning i ett halvfärdigt renoveringsobjekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Glasräcke vid träpanelvägg i hall med etiketter, brandsläckare och fluffig matta på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Träloft med ljus panel och lofträcke under montering, synliga klämfästen och limträpelare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Interiör av loft med trälofträcke, fönster och lutande tak belyst av spotlights.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Träloft med lofträcke, klämfästen och limträpelare samt en väggavskiljare i ett hem.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trälofträcke med klämfästen och limträpelare i en hall under renovering, och ett glasräcke vid trappan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nyinstallerat loftträcke av trä och glas i ett hem med synliga takbjälkar och trägolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Inredning av vardagsrum med soffgrupp, träbjälkar och modernt tak i ett nyrenoverat hem.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nyinrett sovrum med två sängar, rutiga överkast, träväggar och -tak, fönster och sänglampor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Sovrum med tänd lampa, sängar bäddade med vita lakan, träväggar och snedtak, rustik stil.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vy uppifrån på ett vardagsrumsinredning med soffor, tv, träbord och köksinredning. Loftgaller och takbelysning syns.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ny skoter framparkerad vid snötäckt stuga i skogsmiljö med bergen i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nyinstallerade garderober i en hall med träpaneler och grått klinkergolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
kingen101 och 21 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.