Alfredo Alfredo skrev:
Kanske är smällar man får ta? Även om jag någon gång stött på de "lågupplösta" så kallade "bilderna" och retat mig på dem så har jag förståelse för att man måste försöka knyta användarna till sig. Det är trots allt en företagsverksamhet bakom detta. Sen hur man gör detta bäst går säkert att debattera i oändlighet.
Snarare sidan som får extra oanvänd konto i vissa fall på fejk mail.

Och dom ser inte mig där igen .
 
När det gäller estetiska frågor kan man ju ha olika upplevelser, så jag förstår att andra kan tycka annorlunda, men jag tycker att det var snyggare när ikonerna för deltagit och bevakar i trådlistorna var byggahusgröna istället för gula som nu.
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
B breakman skrev:
texten är missvisande.
B Broken arrow skrev:
texten blir helt missvisande
Jag kan tycka att ni hänger upp er på helt ointressanta detaljer. Spelar det någon roll om man kallar en "förstörd" otolkbar bild för "lågupplöst" eller något annat? På vilket sätt kan man "luras" av denna "missvisande text". Finns det någon möjlighet att missförstå avsikten?

Jag förstår att man kan debattera lämpligheten med dessa "skadade" bilder och förstår både forumägarnas argument och de som irriterar sig på dem. Jag förstår dock inte fokuset på om de kallas för "lågupplösta" eller något annat. :thinking:

Men @Per Eskilsson byt text till "Logga in för att se bilder" och plocka bort all text relaterat till "upplösning" så kan ni i alla fall bocka av denna "buggrapport" och alla borde bli nöjda. :)
 
  • Gilla
Boilerplate4U och 2 till
  • Laddar…
Det står inte ”Logga in för att se högupplösta bilder”. Det står ”Inloggade ser högupplösta bilder”, vilket är sant.

Snart kommer det väl önskemål på att jag ska byta namn.
 
  • Haha
Boilerplate4U och 3 till
  • Laddar…
Det kanske ska stå "Inloggade ser vad bilderna föreställer"?

Eller iallafall "Inloggade med fullgod syn ser vad bilderna föreställer under rätt förutsättningar".
 
  • Haha
  • Gilla
Broken arrow och 4 till
  • Laddar…
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Snart kommer det väl önskemål på att jag ska byta namn.
Nej byt inte! Men ett nytt mellannamn kanske du borde unna dig så här till jul? Jag har själv funderat på att lägga till BOFH men hinner du före så varsågod! :crysmile:
 
Redigerat:
Mikael_L
useless useless skrev:
Det kanske ska stå "Inloggade ser vad bilderna föreställer"?

Eller iallafall "Inloggade med fullgod syn ser vad bilderna föreställer under rätt förutsättningar".
Byt inget alls.
Folk med så låg intelligens eller dysfunktionell föreställningsförmåga så de inte inser vad dagens text betyder vill vi ändå inte få in här, eller att de loggar ut för gott, så fort som möjligt ... :devilish:







OBS, ett visst mått av ironi fanns här.
 
Redigerat:
  • Haha
  • Wow
Boilerplate4U och 1 till
  • Laddar…
Hur gör man för att ange en alternativ starttid när man länkar till en Youtube-film?
 
Testar om detta fungerar:

Instruktioner för att skapa en länk till en specifik starttid i en YouTube-video.


EDIT: Nix! Det fungerade inte
 
Nej, problemet är att forumet gör om http-länken till filmen till en egen tag när man sparar ett inlägg:
Skärmdump av ett foruminlägg med en omvandlad mediakod för YouTube-länk.

och då försvinner 't='-argumentet.
 
Redigerat:
useless useless skrev:
Nej, problemet är att forumet gör om http-länken till filmen till en egen tag när man sparar ett inlägg:
[media]och då försvinner 't='-argumentet.
Synd, annars hade det varit en trevlig funktion.
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Mikael_L
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Det är en bugg som funnits i mobilen länge. Har samma bugg nu kommit i desktop?
Om målet var att desktop skulle bli mer likt mobil så har det väl lyckats i den aspekten ... :thinking:
 
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Det är en bugg som funnits i mobilen länge. Har samma bugg nu kommit i desktop?
det är det här som är problemet, tror jag. att det både är width 100% och max-width 100%. ta bort width så funkar det iaf för mig.

Kod:
.message .messageContent .LbImage {
width: 100%;
max-width: 100%;
}
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
M Mats skrev:
En sak till jag just upptäckte var borta är när man blev medlem.
Den är praktisk vid moderering
[bild]

Edit: För er som undrar vad det har för koppling till moderering så säger regeln "Det är inte heller tillåtet att hylla, tipsa om ett företag, en produkt eller tjänst förrän man har gjort 50 inlägg i forumet alternativt har varit medlem mer än ett år. Denna regel har vi för att undvika dold reklam."

Det är då praktiskt att direkt se både inläggsantal och hur länge vederbörande har varit medlem
på desktop iaf går det att hovra över avataren, och då får man upp en bubbla med hur länge man varit medlem och var man bor (om man fyllt i det)
 
Nu ser jag ju att ni plockat bort nivå/poäng... och här har man kämpat för att arbeta sig upp på besserwissernivå :rofl::crysmile:

Men allvarligt. Jag tycker att nivå/poäng har sin funktion som lite indikering om hur trovärdig den är som svarar på frågor. Man kan ju lägga upp en massa inlägg om allt möjligt orelaterat och på så vis komma upp i en högre siffra utan att man för den skull vet särskilt mycket om husbyggen.

I det gamla poängsystemet fick man ju extrapoäng för bästa svar, vilket jag tycker var en bra idé. Jag tycker även att man borde få någon slags tilläggspoäng för gillningar och för Älska-markeringar, så att poängsystemet viktas mer till förmån för dem som verkligen bidrar med klokskaper till forumet, samt att poäng eller nivå visas vid användarnamnet.
 
  • Gilla
JanneJanne123
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.