T
S Snickerick skrev:
Föga meningsfullt att dra upp nya rättsfall innan du förstått de du redan dragit upp.
Så ska vi tolka de domar du plockar fram, se om du har rätt? men inget du kommer våga göra, så "varför" fortsätta bara hävda sin egen talan.
 
S
T Takläggare skrev:
Som sagt motbevisa med liknande HD domar som styrker din talan, hålla på bolla sin egna uppfattning löser ingenting.
Det är inte min uppfattning, det är HDs dom.
Det är fakta, inte åsikt. Men jag har förstått att du har lite svårt att se skillnaden. Som sagt, föga meningsfullt dra upp nya domar innan du förstått innebörden av de tidigare.
 
T
S Snickerick skrev:
Det är inte min uppfattning, det är HDs dom.
Det är fakta, inte åsikt. Men jag har förstått att du har lite svårt att se skillnaden. Som sagt, föga meningsfullt dra upp nya domar innan du förstått innebörden av de tidigare.
Plocka fram motsatsen i en annan dom? du klarar inte av det ,så varför hävda att du kan tyda en lagtext, bevisa vad du går för? visa oss nu dina kunskaper .jag är till 100% säker att du inte klarar av det.
 
  • Haha
Nils Terminus
  • Laddar…
SarB SarB skrev:
Heder och ära är väl högst subjektivt och blir väldigt oförutsebart.
Men om vi nu ska utgå ifrån heder, ära, moral och bortse från allt vad juridik heter. Har vi då inte en situation när Esbjörn lovade att sälja fastigheten till Ebba, men sedan ångrade han sig. Varför skulle hans löfte (som tom var skriftligt) inte spela någon roll medan du blir sur för att Ebba "lovat att häva" köpet? För att Esbjörn är gammal?
Ebbas löfte övergriper Esbjörns förvirrade försäljning
Då hon häver köpet om Esbjörn vill det
Skandal att denna affär ska sysselsätta tingsrätt som behövs till viktigare saker
 
  • Gilla
jade_wys38
  • Laddar…
SarB SarB skrev:
åh herregud..
Med det resonemanget borde det väl inte vara något problem för Ebba att få lagfart? genom allt som står i pressen finns väl isf också vittnen på att köpet ingåtts!
Jag ser mycket fram emot att @byggarätt och @Takläggare startar egen firma ihop dock, det har mitt fulla stöd! Skulle bli legendariskt!
Trams hoppas du låter bli att roa dig på Esbjörns bekostnad
 
  • Haha
Nils Terminus
  • Laddar…
N Nils ST skrev:
Det är tyvärr inte högre nivå än så. Det hade vart kul om det var lite högre nivå så man faktiskt kunde lära sig någonting själv också. Som det är nu är det som att diskutera med ett gäng dagisbarn.
Det är inte högre nivå på jurister
 
  • Haha
Nils Terminus
  • Laddar…
N Nils ST skrev:
Det ligger mycket i det och tur är väl det.
Tyvärr går skammen på torra land numera då majoriteten av tvister leder till förlikningar som gagnar den med konstiga anspråk på andras egendom
I detta fallet vill inte Esbjörn sälja och Ebba lovar att häva köpet för att sedan försöka hävda köp i domstol
Vidrigt Skamligt
 
  • Haha
SonnyListon och 1 till
  • Laddar…
T Takläggare skrev:
Plocka fram motsatsen i en annan dom? du klarar inte av det ,så varför hävda att du kan tyda en lagtext, bevisa vad du går för? visa oss nu dina kunskaper .jag är till 100% säker att du inte klarar av det.
Jisses, vad är ditt problem ? Du är enligt egen uppgift byggare och käftar mot en vad som verkar vara en utbildad och erfaren jurist, som dessutom på ett överpedagogiskt visar källor, lagrum osv. Till övriga som hänvisar känslor, ”rätt”, osv. Ett tips, det är helt ovidkommande vid juridiska bedömningar !
 
  • Gilla
Jocke Best och 6 till
  • Laddar…
SarB
B byggarätt skrev:
Trams hoppas du låter bli att roa dig på Esbjörns bekostnad
Jag har aldrig roat mig på Esbjörns bekostnad, jag säger bara att han gör sig skyldig till avtalsbrott. Jag har däremot roat mig på takläggares bekostnad och även din. Jag är helt ok med det och kommer sova gott inatt ändå faktiskt. Det är synd om Esbjörn, det är det. Men det hjälper föga här.
 
  • Gilla
TheImprovisor och 6 till
  • Laddar…
SarB SarB skrev:
Jag har aldrig roat mig på Esbjörns bekostnad, jag säger bara att han gör sig skyldig till avtalsbrott. Jag har däremot roat mig på takläggares bekostnad och även din. Jag är helt ok med det och kommer sova gott inatt ändå faktiskt. Det är synd om Esbjörn, det är det. Men det hjälper föga här.
Ebba är skamlös och borde skämmas
 
  • Gilla
jade_wys38
  • Laddar…
T
slaskman slaskman skrev:
Jisses, vad är ditt problem ? Du är enligt egen uppgift byggare och käftar mot en vad som verkar vara en utbildad och erfaren jurist, som dessutom på ett överpedagogiskt visar källor, lagrum osv. Till övriga som hänvisar känslor, ”rätt”, osv. Ett tips, det är helt ovidkommande vid juridiska bedömningar !
Ja det är som att be Kristian von Koenigsegg att sluta bygga världens snabbaste bilar, allt Porsche , Ferrari , Lamborghini byggt upp i 60 år, så kommer han o visa var skåpet ska stå. han bokstavligen pissar på dom med bred stråle.
 
B byggarätt skrev:
Ebba är skamlös och borde skämmas
Men hur skall hon kunna skämmas, när hon är skamlös?
 
  • Gilla
  • Haha
sir_daniel och 7 till
  • Laddar…
T Takläggare skrev:
Ja det är som att be Kristian von Koenigsegg att sluta bygga världens snabbaste bilar, allt Porsche , Ferrari , Lamborghini byggt upp i 60 år, så kommer han o visa var skåpet ska stå. han bokstavligen pissar på dom med bred stråle.
Är det så du ser på dig själv? Du briljerar med ditt skarpsinne och din analysförmåga, Sveriges erfarna jurister står sig slätt? Då borde du ju verkligen, som tidigare föreslagits, starta en egen juristfirma. Tänk vad du skulle åstadkomma!
 
  • Gilla
E-L J och 3 till
  • Laddar…
SarB
B byggarätt skrev:
Ebba är skamlös och borde skämmas
Såjasåja! Vi diskuterar som sagt juridik här. Leta upp något forum som diskuterar moral då om du vill engagera dig så hårt i det?
 
T
T Takläggare skrev:
Ja det är som att be Kristian von Koenigsegg att sluta bygga världens snabbaste bilar, allt Porsche , Ferrari , Lamborghini byggt upp i 60 år, så kommer han o visa var skåpet ska stå. han bokstavligen pissar på dom med bred stråle.
För info takläggare så är det du som blir ordentligt påpissad konstant, dock imponerad över hur du fortsätter tro någonting annat, men sannolikt är detta för att du är så van vid detta i de flesta andra sammanhang här i livet. Tycker väldigt synd om dig, tydligt ett ensamt liv du lever om du sitter uppe med bärsen genom nätterna och letar domslut som du inte förstår.
 
  • Gilla
calibramicke och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.