H
S sevenfifty skrev:
Vilka har du jämför med kan man undra, Mockfjärd kanske pvc fönster med alla tillbehör ska inte kosta så mycket som Energihem tar. Hur mycket var rotavdraget för 3- dagars på?
Definitivt inte Mockfjärd! Deras priser är helt horribelt dyra. Det finns ju fler fönstertillverkaren. Varför välja PVC när det finns aluminium.
 
  • Gilla
Maekee och 2 till
  • Laddar…
H
F fusion skrev:
Kris1234 första inlägget här gäller beröm , luktar fisk om det :thinking:
Håller med! Kanske någon som säljer dessa fönster eller bekant med någon som gör det?
 
När Varmt Hem begav sig blev min faster pålurad en luft/luft värmepump "som skulle hålla värmen hela vintern" jo tjena, vid minus 13 blev det kallare i hennes hus, så hon fick slå på elradiatorerna. Noll support fick hon , var ju reportage på SVT Plus om just de löftena och den skygga ägaren.

En gåta att SKV lät ägaren fortsätta med Energihem efter konkursen.
 
K Kris1234 skrev:
Har själv bytt alla fönster i mitt hus genom Energihem. Förstår inte kritiken här i tråden. Proffsig säljare, mätteknikern likaså och montörerna var i världsklass på att montera 16 fönster, 3 altandörrar och ett skjutparti. Allt som allt tog det 3 dagar. De städade efter sig varje dag. Valde PVC för att slippa underhåll hädanefter. Priset som jag betalade var inklusive allt, som komplett montage, foder, fönsterbänkar, plåtbleck på utsidan samt rullgardiner i sovrummen och plisse till kök o vardagsrum. Vi är supernöjda. Fick det monterat för ca 1 månad sen. Efter montaget kom teknikern tillbaka för en besiktning med mig, då inga fel eller konstigheter hittades. Vi jämförde priset innan köp och kände oss trygga med detta. Kan varmt rekommendera Energihem för fönsterbyte.
Du har ett enda inlägg och relativt nyskapad användare som har precis motsatt åsikt om energihem än alla andra som skrivit i tråden. Inga detaljer om sig själv eller fönsterbytet. Lite misstänkt luktar det allt.
 
  • Gilla
mike_of_sweden
  • Laddar…
Magnus E K
Förstår inte detta med fönster av trä, PVC, aluminium... Alla fönster jag sett har varit av glas. Hur ska man annars få ljus och utsikt genom dem?
 
  • Gilla
Beemaster
  • Laddar…
J jonte59 skrev:
Tack för alla era snabba svar.Det står i avtalet ser jag nu att vi har 14 dagars ångerrätt.Era inputs har varit värdefulla och jag skall genast ringa och ångra mig.
Ring inte. Då finns inget bevis. Maila de och se till att få svar
 
Magnus Filip skrev:
Va? varför inte PVC? På vårt nya hus är det PVC fönster. Det var det bästa sa byggaren.
Att dom är fruktansvärt fula borde avskräcka de flesta.
 
  • Gilla
Jakobk och 2 till
  • Laddar…
N
Magnus Filip skrev:
Våra har 25 års garanti. Underhåll av träfönster kostar var tionde år.
Våra
Skall hålla i minst 50år utan underhåll.
Vilket blir dyraste då? Trä eller PVC?
PVC så klart! Man behöver verkligen inte måla om vart 10:e år. Man går över fönstren och stryker lite halvolja eller v b bättringsmålae där det behövs. Våra fönster har inte målats om på 30 år. Detta gäller linoljefärg. Kolla garantivillkoren.... Vad händer om firman går i konkurs?
 
F fusion skrev:
Kris1234 första inlägget här gäller beröm , luktar fisk om det :thinking:
Om man läser inläggen i Facebookgruppen " Varmthem tuck vad du vill", så har det funnits en Kristoffer där, som också berömt Varmt hem.
Vdn hade spioner inne på gruppen, sedan åkte han hem till de som skrivit kritiskt - och var kvinnor..- och hotade med stämning för förtal.
Läs.... !!!
 
Jag satte in Elitfönster med aluminiumbelkädnad för 19 år sedan. De ser likadana ut idag som den dagen de monterades. Är väldigt nöjd med dem på alla punkter.
Tänker inte ge mig in i diskussionen kring vad som är bäst eller inte. Var på väg att köpa PVC och anledningen till att det valdes bort hade inte med kvalitet att göra. De var inåtgående. En nära släkting hade satt in inåtgående PVC och berättade att när vinden låg på och det blev tryck på bågen så blev det ett vinande ljud eftersom listen inte klarade trycket från vinden. PVC som material är väldigt svårt för naturen att bryta ner så de håller säkert i många år. Jag förespråkar varken det ena eller andra men har absolut inget negativt att säga om Elite med aluminiumbelkädnad. Det är mitt bästa köp till huset.
I källarplan har jag monterat fyra PVC för att de står emot det ständiga regn- och smutsstänkandet som blir nära mark. De är för små för att få problem med vindtryck.
 
  • Gilla
imported_hajen och 1 till
  • Laddar…
A
Mats-S Mats-S skrev:
Instämmer till 100.00% (y)
Dessutom är träfönster vackra hela sin livslängd, PVC är fula redan från början, efter 10år ser dom helt anskrämliga ut. Aluminium är väl klart bättre då, om man inte väljer trä ... men välj ALDRIG PVC :cry:
De PVC fönster som är på vårt nya hus är lite träräfflade ser ut som trä på ytan. Jag kan inte se skillnad.
Jag hade kanske föredragit trä ändå. Men vill inte underhålla och att det kärvar kanske
 
Redigerat:
D dennis_f skrev:
Du har ett enda inlägg och relativt nyskapad användare som har precis motsatt åsikt om energihem än alla andra som skrivit i tråden. Inga detaljer om sig själv eller fönsterbytet. Lite misstänkt luktar det allt.
Luktar misstänkt? Vad luktar? Visste inte om att man inte fick ge beröm när man är nöjd med något. Ja, jag har inte varit medlem länge, har dock läst på sidan länge, blev medlem för att kunna se bilder som man måste vara inloggad för att kunna se. Såg inlägget som trådskaparen skrivit idag och skrev om mina upplevelser. Jag är nöjd! De flesta andra här i tråden skriver att man inte ska PVC, träfönster är bättre, mm. De flesta verkar tycka väldigt mycket och veta väldigt lite. Jag är nöjd, med mina PVC-fönster och företaget, det var det som jag svarade på. Ja, jag kollade självklart upp företaget och fick referenser på tidigare jobb där de bytt fönster. Som tur är bor jag i en stor stad så det fanns flera tidigare jobb nära mig som jag kunde titta på. Hur bra är de om 40 år? Ingen aning, då jag antagligen inte lever längre. Och som en annan här i tråden misstänkte att jag heter Kristoffer och var spion, nej, det heter jag inte.
 
N
Magnus Filip skrev:
De PVC fönster som är på vårt nya hus är lite träräfflade ser ut som trä på ytan. Jag kan inte se skillnad.
Jag hade kanske föredragit trä ändå. Men vill inte underhålla och att det kärvar kanske
Det kallas normalt underhåll. Klipper du gräsmattan? Städar du din bil? Planterar du i trädgården? Duschar du? Tvättar du dina kläder. Köp en plastgräsmatta. Sälj bilen. Plantera plastblommor. Gå naken. Skit i att tvätta dig.
Varför har folk aversion mot att underhålla träfönster?
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Magnus Filip skrev:
De PVC fönster som är på vårt nya hus är lite träräfflade ser ut som trä på ytan. Jag kan inte se skillnad.
Jag hade kanske föredragit trä ändå. Men vill inte underhålla och att det kärvar kanske
Du slipper underhåll med aluminiumfönster med men slipper spröd plast efter 10 år. Vad snickaren sa till dig är kanske inte helt nyanserat. Han kanske hade bäst marginal på plastfönster ;)
 
  • Gilla
Carlk
  • Laddar…
D Dinjo skrev:
Köp inte PVC-fönster!!!!
Är alla pvc-fönster dåliga?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.