Jag har dom på batteri så då fungerar väl inte det va?
 
lira lira skrev:
Jag har dom på batteri så då fungerar väl inte det va?
lira lira skrev:
Jag har dom på batteri så då fungerar väl inte det va?
Alla mina 10 st. kameror drivs med laddningsbara batterier och jag använder aktivitetszoner. Men jag har Arlo Pro och abonnemang. Hur det funkar med andra kameror och utan abonnemang vet jag inte.
//Henry
 
  • Gilla
lira
  • Laddar…
lira lira skrev:
Hej
Varje förmiddag när solen står lågt går min ena kamera igång och jag får stäng av den, finns det någon inställning som man kan ändra för att slippa detta problem och ändå ha kameran igång?
Jag har också problem med solen till en av mina Pro 2 kameror.
När solen lyser i riktning mot kameran triggas den igång konstant. Problemet är som värst på sommaren för mig.
Jag har inget som rör sig eller speglar itan bara en svart garageuppfart. Kameran sitter dessutom under tak så solen lyser inte rakt i kameran, men ljudet är väl för starkt eller nåt.
Har fått lösa det med att använda kameran med schema, så när solen är i "fel" riktning är kameran avstängd.
Skrev om de här i somras men löste aldrig problemet helt.
 
danne9 danne9 skrev:
Jag har också problem med solen till en av mina Pro 2 kameror.
När solen lyser i riktning mot kameran triggas den igång konstant. Problemet är som värst på sommaren för mig.
Jag har inget som rör sig eller speglar itan bara en svart garageuppfart. Kameran sitter dessutom under tak så solen lyser inte rakt i kameran, men ljudet är väl för starkt eller nåt.
Har fått lösa det med att använda kameran med schema, så när solen är i "fel" riktning är kameran avstängd.
Skrev om de här i somras men löste aldrig problemet helt.
Då är det säkert bara solen i mittfall också.
Det känns lite B att det inte ska fungera bara för att solen lyser. :thumbdown:
 
Jag har tidigare i tråden beskrivit hur dålig upplösning det är i mina Pro 2-kameror och att bilden så att säga hoppar, som om den är i en loop. Arlo support har skyllt på mitt trådlösa nätverk, trots att problemet kvarstått när kamerorna varit i samma rum som basenheten och jag testat allt i min makt.

Nu har jag bytt ut hela mitt wifi-system (av andra anledningar...jag har sedan länge givit upp gällande Arlos upplösning) så jag har nu väldigt mycket bättre täckning i huset (mesh) och ungefär fyra gånger högre hastighet. Efter ett par dagar kom jag på att jag kanske skulle kolla ifall Arlo-systemet ryckt upp sig...men icke. Det är exakt samma problem som tidigare, alltså detta trots ett helt nytt wifi mesh-system. Den router som basstationen nu är kopplad till är på samma våning som kamerorna och väggarna är helt i trä (ytterväggarna klädda med ett lager tegel). Avståndet till den kamera som sitter längst ifrån är under 15 meter. Trots detta rapporterar kamerorna endast två av tre bågar i signalstyrka.

Det här systemet är helt enkelt överprisat och marknadsförs bedrägligt med tanke på kvaliteten på de bilder kamerorna levererar.

För mig är det mycket förvånande att så många försvarar Arlo och är nöjda med bildkvaliteten. Om jag hade köpt detta system på 00-talet hade jag kanske varit nöjd, men nu, 2020, när till och med våra telefoner filmar med kristallklar bild, och vi har dash-cams i våra bilar där minsta detalj återges även i mörker, är det rent ut bedrövligt enligt mig.

I mitt fall har även supporten varit usel. Det har varit som att kommunicera med någon som totalt saknar närminne.

"Hej, jag har de här problemen"

"OK, kan du testa att göra X"

"Visst, jag har testat X, det gjorde ingen skillnad"

"Vad har du för problem?"

"Det beskrev jag ju i första kontakten"

"Ok, kan du testa att göra X".

"Men det har jag ju redan testat utan resultat!"

"Ok, kan du testa att göra Y?"

"Ja, nu har jag testat det...ingen skillnad"

"OK, skulle du kunna testa X?"

"Vafan!! Det har du ju redan frågat två gånger!"

"Ah...kan du testa att göra Y?"

Ridå
 
lira lira skrev:
Då är det säkert bara solen i mittfall också.
Det känns lite B att det inte ska fungera bara för att solen lyser. :thumbdown:
Ja de är surt att man inte ska kunna ha kameran igång på grund av solen.
Inlägg #398 beskriver ja mitt problem första gången, och fick en del svar...
 
Jag har ett problem som jag vill ha hjälp med. Jag har 5st arlo pro 2 och en basstation (vmb4000) som har fungerat dugligt i några år.

Tidigare i veckan testade jag att flytta basstationen (kopplade in ethernetsladden i en annan access point i mitt mesh-nätverk) för att få bättre täckning för en av kamerorna men fick det inte att fungera så jag satte tillbaka den på tidigare platsen igen.

Efter det kan jag inte se livestream (står bara connecting, det har varit segt ibland innan men det har tillslut hoppat igång vilket det inte gör alls nu) och ingen av kamerorna spelar in vid rörelse enligt schemat. Om jag går in på enskilda kamerors videoinställning laddas snabbt en aktuell stillbild.

Vad kan jag göra?
 
Till alla er med iPhone som, likt mig, tycker att det tar på tok för lång tid att få upp live helbild i telefonen från en kamera via appen (och tycker det är löjligt att Arlo-appen kräver touch-ID när man ändå öppnat telefonen med det samma) så kan jag rekommendera att lägga in kamerorna i HomeKit-appen istället.

Jag testade precis. Arlo-appen är väldigt inkonsekvent, ibland kan det ta väldigt lång tid för den att starta, men runt 15 sekunder tar det från att jag klickat på ikonen tills jag fått upp en kamera live i helbild. Då är det ett klick för att starta appen, Touch-ID, ett klick för att starta kameran, vänta på att bilden ska bli live, ett klick för att få helskärm och sist vrida telefonen 90°.

Med HomeKit-appen tar det runt 8 sekunder till helbild. Stegen är: ett klick för att starta appen, en svepning för att nå kameran och sist en vridning av telefonen 90°.

Jag kommer från och med nu aldrig öppna kamerorna i Arlo-appen.
 
P Paxman skrev:
Till alla er med iPhone som, likt mig, tycker att det tar på tok för lång tid att få upp live helbild i telefonen från en kamera via appen (och tycker det är löjligt att Arlo-appen kräver touch-ID när man ändå öppnat telefonen med det samma) så kan jag rekommendera att lägga in kamerorna i HomeKit-appen istället.

Jag testade precis. Arlo-appen är väldigt inkonsekvent, ibland kan det ta väldigt lång tid för den att starta, men runt 15 sekunder tar det från att jag klickat på ikonen tills jag fått upp en kamera live i helbild. Då är det ett klick för att starta appen, Touch-ID, ett klick för att starta kameran, vänta på att bilden ska bli live, ett klick för att få helskärm och sist vrida telefonen 90°.

Med HomeKit-appen tar det runt 8 sekunder till helbild. Stegen är: ett klick för att starta appen, en svepning för att nå kameran och sist en vridning av telefonen 90°.

Jag kommer från och med nu aldrig öppna kamerorna i Arlo-appen.
Förmodligen iPhone som är problemet då. Men Sony Xperia och Arlo-appen tog det 8-9 sek. för min del.
//Henry
 
HenFre HenFre skrev:
Förmodligen iPhone som är problemet då. Men Sony Xperia och Arlo-appen tog det 8-9 sek. för min del.
//Henry
Må så vara...men det är kass av utvecklaren av appen att det ska ta så lång tid, det är inte Apples fel. Sen, som sagt...idiotiskt att det ska krävas touch-ID för att öppna appen när telefonen är skyddad av det samma. Det finns liksom ingen logik alls i det.
 
Sitter och förbereder mig inför Black friday då ja tänkte köpa en till kamera.
Har 3st Pro2 sedan tidigare men funderar nu på en Pro3 eller Ultra.
Skiljer just nu 800kr i pris mellan dessa.
Vilken hade ni andra föredragit när de kommer till funktion?
Kör utan abonnemang, med basstation VMB4000 och ska användas utomhus.
 
Paket med 2st Ultra 4K eller 3st Arlo Pro 3?
Elgiganten har tilltalande pris på båda, väger Ultrans prestanda upp en mindre kamera, om man anser sig klara sig med 2st.

Använder dom samma smarthub, VMB5000?
 
Är det någon som kör med ultra eller pro 3 utan subscription och usb i enheten istället? Fult av arlo tagit bort 5 dagars fri molnlagring men man förstår ju varför
 
Har två Pro 2-kameror som är anslutna till 230V. I båda kamerorna har jag en aktivitetszon där jag vill att den ska hålla koll på rörelse. Jag har även aktiverat Geofencing - så när jag är borta eller nattetid ska kamerorna rapportera rörelse. När jag är hemma dagtid ska ingen rapportering ske. Problemet är att detta har slutat fungera. Det verkar som jag måste starta Arlo-appen i telefonen (Samsung S9) för att hemma/bortaläget ska hoppa igång. Först då kan det komma en pusch, fast bara högst sporadiskt.

Någon som har liknande erfarenheter som kan tipsa om mad det skulle kunna beror på?

mvh/ Moribusken
 
Är det någon som testat att ladda arlo pro 2 eller helst arlo go med Qualcomm powerbank? Ska tydligen funka. Trött på arlo go som har batteritid på 1-2v trots god 3g mottagning. Tänkte om man kunde driva den på en powerbank eller nåt. Har ej tillgång till 220v där kameran sitter och solceller funkar ok på sommaren men inte denna årstid
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.