D Daniel Tegenfeldt skrev:
Är själv ute efter stor spegel till mitt hemmagym. Beställde du via glasmästeri?
Stämmer. Först köpte jag Ikeas små speglar som var värdelösa. Funderade därefter på att skarva två speglar snål som man är. Köpte istället 4 mm (ej säkerhetsglas) av glasmästaren. 2450 kr inkl skenor och hemleverans. Jag skruvade fast skenorna och han dockade i spegeln.
 
H Hammarfall skrev:
Stämmer. Först köpte jag Ikeas små speglar som var värdelösa. Funderade därefter på att skarva två speglar snål som man är. Köpte istället 4 mm (ej säkerhetsglas) av glasmästaren. 2450 kr inkl skenor och hemleverans. Jag skruvade fast skenorna och han dockade i spegeln.
Snål är precis vad jag också är Men gillar samtidigt inte heller tanken av att ha en skarv mitt i synfältet. Får se hur vi löser det
 
Hemmagym med bergo-golv, multimaskin, träningsbänk, hantlar, z-stång och skivstång i ett garage.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kan väl lägga upp en bild på vårt garage-/förrådsgym. Har fortsatt tränat på gymmet fram tills för någon dag sedan (nu när jag ändå betalar för gymkortet, som går ut i februari), så jag har inte känt inte mig helt än.
Golvet är ett bergo-golv. Tänkte att det är tåligt och stänger inte in någon fukt. Men något form av matta där man kör mark hade varit trevligt.

Multimaskinen är kanon. Framförallt rodden och latsdragen. På bortre sidan kommer vajern ut nerifrån, så man kan typ köra lite biceps eller axlar.

Racket är helt okej, även om jag hade velat byta upp till ett lite stabilare med safety arms. Men det får duga ett tag till iaf. Några hantlar finns också, pilatesboll, en z-stång, samt lite olika handtag, stänger och rep till maskinen.
Har även en gammal tv som vi tänkt sätta upp på väggen, men så länge vi inte har någon cykel eller roddmaskin så känns det inte så högt prioriterat.

Det som står på göra-listan (eller önskelistan) är:
- Ribbstol med pull-ups bar och dipshandtag
- Roddmaskin alternativt cykel (för uppvärmning)
- Nytt rack med safety arms och vikthållare
- Matta vid racket för marklyft
- Tv upp på väggen

Känns iofs som att man alltid kommer att vilja uppgradera saker
 
  • Gilla
Chrissofsweden och 3 till
  • Laddar…
Hemmabyggt träningsrack med skivstång, Ironmaster bänk och hantlar samt stereo i ett hemmagym.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Möblerat om - roterat rack:et så det står mot kortsidan. Då fick man plötsligt plats med 2kvm mer matta! Mitt på golvet står en Ironmaster bänk med ryggresningsattachment. Har även för dips och benspark vilket är ett riktigt lyft. Bänken i racket är en billig variant som är lite ranglig men duger alldeles utmärkt för det jag har den till. Skivstången är en Eleiko XF, mycket nöjd, alldeles lagom knurling.
Gym med Ironmaster träningsbänk och olika träningsredskap inklusive Eleiko viktplattor i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett par justerbara Ironmaster hantlar förvarade i ett hemmabyggt metallstångsställ.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


I hörnet (och jag lyckades tydligen rotera bilden fel) är ett par Ironmaster hantlar. Hade helst velat ha ett helt set men det är ju för dyrt och tar för mycket plats. Också väldigt nöjd! Hyffsat snabbt att byta vikt och framförallt är de jävligt gedigna.

Racket är som ni kanske ser ett hemmabygge.

Inte med på bild är en crosstrainer och en tv kopplad till en chromecast som får stå för underhållning. Ljud-out går till en stereo där ni ser den ena högtalaren under hantlarna. Även en fläkt står vid en friskluftsventil som går igång samtidigt som chromecasten (IKEAs strömbrytare och Home-assistant) och ser till så man inte dör av svett.
 
M mrmlz skrev:
[bild]

Möblerat om - roterat rack:et så det står mot kortsidan. Då fick man plötsligt plats med 2kvm mer matta! Mitt på golvet står en Ironmaster bänk med ryggresningsattachment. Har även för dips och benspark vilket är ett riktigt lyft. Bänken i racket är en billig variant som är lite ranglig men duger alldeles utmärkt för det jag har den till. Skivstången är en Eleiko XF, mycket nöjd, alldeles lagom knurling.
[bild] [bild]

I hörnet (och jag lyckades tydligen rotera bilden fel) är ett par Ironmaster hantlar. Hade helst velat ha ett helt set men det är ju för dyrt och tar för mycket plats. Också väldigt nöjd! Hyffsat snabbt att byta vikt och framförallt är de jävligt gedigna.

Racket är som ni kanske ser ett hemmabygge.

Inte med på bild är en crosstrainer och en tv kopplad till en chromecast som får stå för underhållning. Ljud-out går till en stereo där ni ser den ena högtalaren under hantlarna. Även en fläkt står vid en friskluftsventil som går igång samtidigt som chromecasten (IKEAs strömbrytare och Home-assistant) och ser till så man inte dör av svett.
Alltså jag borde ju inte men visst vill jag ha en TV i gymmet. Det hade varit magiskt :crysmile:

Det var inga dåliga vikter :love:
 
Chrissofsweden Chrissofsweden skrev:
Alltså jag borde ju inte men visst vill jag ha en TV i gymmet. Det hade varit magiskt :crysmile:

Det var inga dåliga vikter :love:
Det är en liten LCD, 22" eller något sånt som jag monterade upp men man är rätt så nära så det fungerar hyffsat.. Kanske inget man tittar på långfilm på :)

Hm köpte Eleiko bumpers via blocket annars hade jag aldrig haft råd. 20kg Comp och 15kg är training, sen har jag deras crossfit-variant eller XF i 10kg och 5kg. Mer vikt är faktiskt på inköpslistan men just nu är det ju 1) dyrt som fan och 2) inte i lager föränn nästa år verkar det som. Skulle vilja ha lite changeplates etc. men det får bli i gjutjärn.. Jag har för låg takhöjd för att köra olympiska lyft ändå så :)
Sitter och funderar på någon form av land-mine tillbehör men det är i skisstadiet än så länge!


Hemmagym med en träningsbänk och Eleiko viktskivor på en stång, mot gröna väggar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Här är en bild på hur det såg ut för något år sedan :)
 
  • Gilla
Naturliv och 1 till
  • Laddar…
M mrmlz skrev:
Det är en liten LCD, 22" eller något sånt som jag monterade upp men man är rätt så nära så det fungerar hyffsat.. Kanske inget man tittar på långfilm på :)

Hm köpte Eleiko bumpers via blocket annars hade jag aldrig haft råd. 20kg Comp och 15kg är training, sen har jag deras crossfit-variant eller XF i 10kg och 5kg. Mer vikt är faktiskt på inköpslistan men just nu är det ju 1) dyrt som fan och 2) inte i lager föränn nästa år verkar det som. Skulle vilja ha lite changeplates etc. men det får bli i gjutjärn.. Jag har för låg takhöjd för att köra olympiska lyft ändå så :)
Sitter och funderar på någon form av land-mine tillbehör men det är i skisstadiet än så länge!


[bild]

Här är en bild på hur det såg ut för något år sedan :)
Landmine är en sån sak som jag har haft ett otroligt vill-höver-förhållande till. Aldrig provat men ser himla kul ut. När jag släpper känslan och går mer på förnuft så har jag försökt att definiera vad det är jag saknar. Tyvärr fyller den liksom inget tomhål :thinking: Den utför massor av övningar men inget som inte annat gör lika eller bättre.
 
Chrissofsweden Chrissofsweden skrev:
Landmine är en sån sak som jag har haft ett otroligt vill-höver-förhållande till. Aldrig provat men ser himla kul ut. När jag släpper känslan och går mer på förnuft så har jag försökt att definiera vad det är jag saknar. Tyvärr fyller den liksom inget tomhål :thinking: Den utför massor av övningar men inget som inte annat gör lika eller bättre.
https://www.rogueeurope.eu/rogue-parallel-landmine-handle-eu?locale=en

Exakt den där och just den övningen är jag ute efter. Men visst... det går ju att lösa ändå... Fast jag tror allt att mitt liv hade varit bättre om jag ägt den :)

Men det är ohyggligt lätt att fastna i nära på tvångstankar om att "bara en sak till"... Jag inbillar mig att landminan vore det sista på den listan...
 
M mrmlz skrev:
[länk]

Exakt den där och just den övningen är jag ute efter. Men visst... det går ju att lösa ändå... Fast jag tror allt att mitt liv hade varit bättre om jag ägt den :)

Men det är ohyggligt lätt att fastna i nära på tvångstankar om att "bara en sak till"... Jag inbillar mig att landminan vore det sista på den listan...
Känner igen känslan :crysmile: Men där går ju rätt lika som kabelrodd med smalt grepp :cool: Men vill man ha så vill man. Det kan ju vara nog för att motivera en till att träna! Då är det inget värt med en annan övning!
 
H Hammarfall skrev:
Nu har jag tvättat golven x flera och pusslat ihop. Blev rätt skitigt efter bilning och putsning i källaren.
Fick leverans sjäv strax innan jag skulle till jobbet idag.

Mattan ska bytas vid tillfälle ;)

Ett rum med gulbrun matta och omonterad träningsutrustning, affischer på vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
morris_tms och 3 till
  • Laddar…
J Jonasdzm skrev:
Fick leverans sjäv strax innan jag skulle till jobbet idag.

Mattan ska bytas vid tillfälle ;)

[bild]
Haha klockren matta! :) Hantelracket ser lite tomt ut!
 
M mrmlz skrev:
Haha klockren matta! :) Hantelracket ser lite tomt ut!
Mesta ligger en våning upp, stång, vikter och bänk. :cool:
 
Hemmagymmet. Utegym. :)
 
  • Hantlar och en skivstång på ett trägolv utomhus som en del av ett hemmagym.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Naturliv och 2 till
  • Laddar…
J Jonasdzm skrev:
Fick leverans sjäv strax innan jag skulle till jobbet idag.

Mattan ska bytas vid tillfälle ;)

[bild]
Det här blir kul att följa :D(y) Vad blir det för mattor/golv?

Framförallt blir det nog en lååång dag på jobbet :rofl:
 
Chrissofsweden Chrissofsweden skrev:
Det här blir kul att följa :D(y) Vad blir det för mattor/golv?

Framförallt blir det nog en lååång dag på jobbet :rofl:
Har icke bestämt mig än men lutar åt att ha nuvarande matta kvar tills jag får tag i något bättre för ett bra pris. Har bara 2,13 i höjd som det är så får inte bli för tjock.

Får se hur länge man klarar sig på detta. Valde mellan latsdragmaskin eller 1-10 kgs hantelpar plus ställ blev det senare.

Hemmagym i källare med träningsbänk, hantlar, affischer på väggen och en mönstrad matta på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
morris_tms och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.