158 849 läst · 410 svar
159k läst
410 svar
Visa ditt hemmagym
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg
Här är mina, har ett i garaget och ett inomhus.
Jag har köpt mycket saker från www.strengthshop.de genom åren, det har alltid fungerat bra och varit prisvärt.
Jag har köpt mycket saker från www.strengthshop.de genom åren, det har alltid fungerat bra och varit prisvärt.
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg
Bra pris, hög finish, många inställningsmöjligheter.iwe skrev:
Har bara småtrampat lite och än så länge är jag nöjd. Dock är jag nog ingen vidare referens när det kommer till spinningcyklar. Sambon har varit sjuk så hon har inte provat än. Känns ju dock bättre ut än en klassisk cykelnmaskin från TV shop
Kardio är ju kardio
Vad kostar en sådan?Chrissofsweden skrev:Bra pris, hög finish, många inställningsmöjligheter.
Har bara småtrampat lite och än så länge är jag nöjd. Dock är jag nog ingen vidare referens när det kommer till spinningcyklar. Sambon har varit sjuk så hon har inte provat än. Känns ju dock bättre ut än en klassisk cykelnmaskin från TV shop
Kardio är ju kardio
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg
Till er som köpt en kabelhiss/latsdrag hos Gorilla Sports gör ett bra köp. Men från fabrik var lagren undermåligt infettade. Så tips är att fylla på detta innan ni börjar bygga muskler
Dom skickade nya omgående så kundtjänsten fungerade riktigt bra!
Dom skickade nya omgående så kundtjänsten fungerade riktigt bra!
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg
Perfekt!Chrissofsweden skrev:Bra pris, hög finish, många inställningsmöjligheter.
Kardio är ju kardio
Utrymmet här hemma är väldigt begränsat. Så tanken är att cykel och ett gäng hantlar får dela med gästrummet.
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg
Jag skulle reflektera lite över målet innan jag springer iväg och köper nått. Det finns ett värde i att veta vart man ska när man ska bygga hemmagym. Annars är det svårt att veta vilken väg man ska ta ditiwe skrev:
Vad är ditt mål med att träna hemma?
(Jag är ingen PT ska tilläggas)
Ja, absolut det är jätteviktigt att tänka på. Tankarna börjar ju snurra nu när vintern och den mörka tiden börjar krypa närmare.Chrissofsweden skrev:
Jag springer minst 1-2 gånger ute. Så där får man bra med kondition. Löpningen har trappats upp väldigt mycket nu iom pandemin. Innan pandemin körde jag pass 1-2 gånger på gymmet. Och det kunde vara alla möjliga pass, 3D, Styrka, Spinning. Jag kör hellre grupppass än ensam träning, alla dar i veckan.
Men lite känner man att man saknar lite utrustning hemma för att kunna göra det där spontana passet (barn 4 och 6) och inte behöver åka till gymmet.
Och då redan en bra grunduppsättning av hantlar finns hemma (dammar på vinden) så tänkte vi börja använda dom.
Sen kommer då cykeln in i bilden för att kunna köra på med hög puls i längre perioder (lite spinning typ).
Men än en cykel, hantlar och eventuellt en egen snickrad box får vi nog inte plats med.