FreQa FreQa skrev:
Att den skjuter iväg 2000 lumen är häftigt, tyvärr bara några minuter, men jag skaffade denna för att mellanläget ger 1000 lumen i 2 timmar.
Det är väl en Baton Pro? Har inte sett något test som ger den mer än 650 på high.

Turbolägen är för övrigt inte häftiga om de inte är 4k+ :cool:
 
Nu ska de bli lite ordning i skåpen...
Flertalet nya Cocraft förvaringslådor staplade på ett trägolv i ett hemmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ett av skåpen hade en låda som var trasig vid leverans. 48 h senare kom en bekräftelse på att ett nytt var skickat. Bra jobbat Classe!
 
  • Gilla
nanowire och 6 till
  • Laddar…
A
jonmo jonmo skrev:
Nu ska de bli lite ordning i skåpen...
[bild]
Ett av skåpen hade en låda som var trasig vid leverans. 48 h senare kom en bekräftelse på att ett nytt var skickat. Bra jobbat Classe!
Har du en skruv lös,eller? ;)
 
  • Haha
Alfredo
  • Laddar…
Denna stötlåda med intressant konstruktion ska renoveras och få ett nytt stål.Undrar om de fick igenom sitt patent? Renoveringsprojekt av en trä stötlåda som ligger på ett arbetsbord omgiven av verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En äldre stötlåda av trä med metallförstärkningar placeras på en arbetsbänk omgiven av andra verktyg och material.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gammal trälåda märkt med "PATENTSÖKT" som ska renoveras, på ett golv med synligt linjalpapper.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Köpte dessa välformade plastbitar av @norrbottenssnickaren via hans traderabutik. De ska också bli något kul, tex T-sysstand, så småningom :D
Plastdelar och skruvar på en träyta i en genomskinlig påse, tänkta för ett renoveringsprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
ceson och 5 till
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Denna stötlåda med intressant konstruktion ska renoveras och få ett nytt stål.Undrar om de fick igenom sitt patent?[bild][bild][bild]

Köpte dessa välformade plastbitar av @norrbottenssnickaren via hans traderabutik. De ska också bli något kul, tex T-sysstand, så småningom :D
[bild]
Snygg låda! Kanske du eller @norrbottenssnickaren kan bjuda på en länk till tradera-butiken? Man vill ju handla lokalt, om inte geografiskt så i sinnet!
 
jonmo jonmo skrev:
Snygg låda! Kanske du eller @norrbottenssnickaren kan bjuda på en länk till tradera-butiken? Man vill ju handla lokalt, om inte geografiskt så i sinnet!
https://www.tradera.com/profile/items/1044984/maskindetaljer

är ganska så tomt för sekunden har många nyheter och gamla godingar som ska ut igen :)
 
  • Gilla
erikssonjorgen och 1 till
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Denna stötlåda med intressant konstruktion ska renoveras och få ett nytt stål.Undrar om de fick igenom sitt patent?[bild][bild][bild]

Köpte dessa välformade plastbitar av @norrbottenssnickaren via hans traderabutik. De ska också bli något kul, tex T-sysstand, så småningom :D
[bild]
jättekul att det ramlar in en byggahusare på butiken ibland :) #microbusiness #madeinsweden
 
  • Gilla
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
Ganska liten sak, ett till 20x25 hårdmetallsskär, detta ska jag slipa för skavning på stål och inte gjutjärn, kräver annan geometri på skavstålet om man ska skava stål och jag ska skava om stålkilarna på min Deckel snart då dom är ganska nötta.

s-l1600.jpg

Video här om hur man skaver för stål och slipar till eggen:
 
  • Gilla
johel572 och 5 till
  • Laddar…
DennisCA DennisCA skrev:
Ganska liten sak, ett till 20x25 hårdmetallsskär, detta ska jag slipa för skavning på stål och inte gjutjärn, kräver annan geometri på skavstålet om man ska skava stål och jag ska skava om stålkilarna på min Deckel snart då dom är ganska nötta.

[bild]

Video här om hur man skaver för stål och slipar till eggen:
[media]
Spännande!
 
Bevattningsverktyg kanske :)

200 kr för demoex på Bauhaus

PEPVpgG.png
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 8 till
  • Laddar…
Lite julafton idag Metabo hyveln köpte svärfar men han tyckte den skulle stå hos mig där man kan va ute och hyvla En Metabo hyvelmaskin på ett arbetsbord med träspån, redo för snickeriprojekt i en verkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Makita elhyvel och röda verktygsdelar på en grön MFT Freesmal bänkskiva.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
B Bylow skrev:
Lite julafton idag Metabo hyveln köpte svärfar men han tyckte den skulle stå hos mig där man kan va ute och hyvla[bild] [bild]
Såg ut att vara lagom många motorsågar också :)
 
  • Gilla
  • Haha
pappel och 3 till
  • Laddar…
Husqvarna 2000 symaskin på ett bord med tillbehörsask, inspirationslitteratur och sömnadsartiklar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Skaffat mig en symaskin. Husqvarna 2000. Verkar vara i princip komplett. Jag hittar dock inte ett årtal på den. Någon som vet när den kan vara ifrån? Jag trodde det var en 80-tals maskin men de medföljande inspirationsliteraturen såg det mer ut som 60-tal (!)
 
  • Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
johel572 johel572 skrev:
Såg ut att vara lagom många motorsågar också :)
Hehe jo, har väl 20-25 st:cool::rofl:
 
  • Wow
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
Jag gissar på mitten-70 talet.
Tycker mig känna igen från syslöjden. ❤️

//AA
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.