Status
Tråden går ej att kommentera.
K
S soffbord skrev:
Jag är en hon
Jag är också en hon.


S soffbord skrev:
Han sade innan att jag hamnar till helvete Jag tror varken himmel eller helvete.
Jag skrev att ”det finns en särskild plats i helevetet för dom som smutskastar döda människor online”. Det är ett talesätt (som jag tror man brukar tillskriva Dante). Det betyder att ”Det mest omoraliska man kan göra är att smutskasta döda människor på internet”. Det har ingenting med religion att göra.
 
  • Gilla
Anna_H och 3 till
  • Laddar…
H
harry73 harry73 skrev:
Nu är du den första i hela tråden som tar upp religion
Det var faktiskt den döda husvagns-resandes släkting som önskade att soffbord skulle brinna i helvetet.
En annan släkting kallade henne psykopat.
Min egen mor är bipolär men om hon dog mitt i ett "krig" skulle inte ens jag fortsätta galenskaperna för att hedra henne.
Ni verkar ha smittats av galenskapen.
Kör upp husbilen några meter så tanten ser sjön.
 
  • Gilla
ajn82 och 1 till
  • Laddar…
Kempa_swe Kempa_swe skrev:
Varför ens bry sig om vad grannen gör på sin tomt. Låt de leva sitt liv och ni leva ert liv. Värsta som finns är grannar som gnäller på andra, det är de som blir hatade och får dåligt ryckte i grannskapet
Det är ett så ignorant uttalande. Det kan ju mycket väl vara så att när du lever ditt liv på din tomt så som det för tillfället faller dig i smaken, så påverkar det grannens möjlighet att leva sitt. Det måste man bara förstå om man vill leva i någon sorts gemensamt samhälle över huvud taget. Det skrämmer mig att individualism har skjutit i väg så jäkla långt.
 
  • Gilla
ToRy och 7 till
  • Laddar…
S soffbord skrev:
Jag är en hon
elpaco elpaco skrev:
Det är ett så ignorant uttalande. Det kan ju mycket väl vara så att när du lever ditt liv på din tomt så som det för tillfället faller dig i smaken, så påverkar det grannens möjlighet att leva sitt. Det måste man bara förstå om man vill leva i någon sorts gemensamt samhälle över huvud taget. Det skrämmer mig att individualism har skjutit i väg så jäkla långt.
Men så kan man ju inte göra.
Min granne gör allt för att göra livet surt för hyresgästerna i huset precis bredvid mig. Jag stör mig inte på den grannen, har inte ens hört dem denna sommaren.
Grannen som klagar vill att hyresgästerna ska sitta inomhus, helst inte ens synas. De klagade på deras utemöbler för de passa inte in. Han klagar på allting.

Om husbilen i detta fallet kan stå vid husväggen så att soffbord får fri sikt från sitt fönster bör hon således vara rätt nöjd. Men det låter ju i hela historien som att hon helst vill att husbilen skall försvinna från tomten.

Att man sen inte kan gå några meter för att prata om saken utan går online hjälpte ju föga såg vi här.
 
  • Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
R Rkarlsson skrev:
Men så kan man ju inte göra.
Min granne gör allt för att göra livet surt för hyresgästerna i huset precis bredvid mig. Jag stör mig inte på den grannen, har inte ens hört dem denna sommaren.
Grannen som klagar vill att hyresgästerna ska sitta inomhus, helst inte ens synas. De klagade på deras utemöbler för de passa inte in. Han klagar på allting.

Om husbilen i detta fallet kan stå vid husväggen så att soffbord får fri sikt från sitt fönster bör hon således vara rätt nöjd. Men det låter ju i hela historien som att hon helst vill att husbilen skall försvinna från tomten.

Att man sen inte kan gå några meter för att prata om saken utan går online hjälpte ju föga såg vi här.
I ditt fall var det kanske den klagande hyresgästen, och just hans beteende, som inskränkte grannenarnas liv och ro, i sina lägenheter. Kanske var klagande hyresgästens främsta hobby. Den finns ju tyvärr sådana. Det betyder ju inte att det beteendet heller är ok.
 
elpaco elpaco skrev:
I ditt fall var det kanske den klagande hyresgästen, och just hans beteende, som inskränkte grannenarnas liv och ro, i sina lägenheter. Kanske var klagande hyresgästens främsta hobby. Den finns ju tyvärr sådana. Det betyder ju inte att det beteendet heller är ok.
Vi bor i villor. Huset bredvid mig hyrs ut, till grannen över gatans förtret.
Grannen över gatan gnäller bara för att de inte gillar muslimer, så det syrierna gör för att den gnälliga grannen ska gå i taket är att sitta ute på sommaren och prata dagtid. Och att de har soffor som utemöbler kan man ju inte ha, det förstör utsikten.
Jag som har fönster öppet mot syrierna har knappt hört de över sommaren men de är tydligen extremt högljudda. (fönstret går rakt mot där de sitter)

Det jag är ute efter är att jag måste ju få använda min tomt som jag vill inom lagens ramar, om jag vill köpa en båt så måste jag få ha den stående här. Man kan kompromissa om var man ställer den om den stör utsikten, men om grannen gnäller för att den existerar då är det inte ok längre utan då gnälls det för att det ska gnällas.

Kan då dessa med husbilen (som de verkar ha gjort) ställt husbilen mot den blå väggen så bör vi inte ens diskutera saken längre, den finns. Den står där och det får ju grannen acceptera då de kompromissat om att ställa den mot en husvägg.
 
  • Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
P
D DFYD123 skrev:
Husbilsägaren har uppenbarligen rätten på sin sida men det förändrar inte att man inte beter sig så om man har ett intresse i sina medmänniskor. Men det är här bevisat att så inte är fallet här.
Nej, det är inte bevisat. Husbilsägaren har parkerat annorlunda denna gångna sommar, jämfört med förr om åren, för att i möjligaste mån tillgodose soffbords önskan. Det borde soffbord förmodligen nöja sig med (men vi har ännu inte sett någon bild på resultatet så det kanske blev ännu värre :–)
 
  • Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
R Rkarlsson skrev:
Vi bor i villor. Huset bredvid mig hyrs ut, till grannen över gatans förtret.
Grannen över gatan gnäller bara för att de inte gillar muslimer, så det syrierna gör för att den gnälliga grannen ska gå i taket är att sitta ute på sommaren och prata dagtid. Och att de har soffor som utemöbler kan man ju inte ha, det förstör utsikten.
Jag som har fönster öppet mot syrierna har knappt hört de över sommaren men de är tydligen extremt högljudda. (fönstret går rakt mot där de sitter)

Det jag är ute efter är att jag måste ju få använda min tomt som jag vill inom lagens ramar, om jag vill köpa en båt så måste jag få ha den stående här. Man kan kompromissa om var man ställer den om den stör utsikten, men om grannen gnäller för att den existerar då är det inte ok längre utan då gnälls det för att det ska gnällas.

Kan då dessa med husbilen (som de verkar ha gjort) ställt husbilen mot den blå väggen så bör vi inte ens diskutera saken längre, den finns. Den står där och det får ju grannen acceptera då de kompromissat om att ställa den mot en husvägg.
Ja eller varför inte bara kompromissa med en knytnäve på käften? Hallå den finns, det är min tomt. Hur smakade smockan? Liksom.
 
P
elpaco elpaco skrev:
Ja eller varför inte bara kompromissa med en knytnäve på käften? Hallå den finns, det är min tomt. Hur smakade smockan? Liksom.
Man har rätt att ställa villkor för att någon ska få vistas på ens fastighet. Om inte besökaren uppfyller villkoren kan denne avvisas. Något eget våld får man normalt inte använda dock, utan man måste begära polishjälp med avhysningen.

Vad någon gör på sin egen fastighet kan man dock inte ställa villkor om. Om man tror att fastighetsägaren begår ett brott kan man tillkalla polisen.

Våld i form av "knytnäve på käften" ska man aldrig använda och det är olämpligt att rekommendera något sådant.
 
  • Gilla
Festlund
  • Laddar…
P pmd skrev:
Man har rätt att ställa villkor för att någon ska få vistas på ens fastighet. Om inte besökaren uppfyller villkoren kan denne avvisas. Något eget våld får man normalt inte använda dock, utan man måste begära polishjälp med avhysningen.

Vad någon gör på sin egen fastighet kan man dock inte ställa villkor om. Om man tror att fastighetsägaren begår ett brott kan man tillkalla polisen.

Våld i form av "knytnäve på käften" ska man aldrig använda och det är olämpligt att rekommendera något sådant.
Jag tror du i din analys missade en viktig kant på min text - den var en skruvad jämförelse kantad med mycket sarkasm ...
 
P
Nädå, jag hajade, men sarkasmen var så dålig att jag bara var tvungen att läsa ditt inlägg bokstavligt. :)

Att uppmana till våld är vanskligt, om man inte menar det.

Ha ett trevligt slut på onsdagskvällen! /pmd
 
P pmd skrev:
Nädå, jag hajade, men sarkasmen var så dålig att jag bara var tvungen att läsa ditt inlägg bokstavligt. :)

Att uppmana till våld är vanskligt, om man inte menar det.

Ha ett trevligt slut på onsdagskvällen! /pmd
Att skriva på folk åsikter som de inte har, framför allt när man själv fattar att de inte har dem, DET är osmakligt på ett forum om något. Ha en fin helg.
 
P
Nu blir det kanske lite väl meta, men var medveten om att ironi och sarkasm är svårt att få fram i ett webforum. Folk kan alltså tro att man menar vad man skriver.
 
A
Den här tråden är ganska nyttig för de som tror att det är så chill att flytta till villa, att man är ”fri” som det ofta påstås och att man slipper problem med grannar.

Lägenhet är fan underskattat. Här är grannarna bara ett lägenhetsnummer. Man vet knappt vilka de är.

Med det sagt, livet är för kort för sån här skit. Jag skulle hellre flytta än hamna i nåt löjligt ställningskrig som bara suger livskraften ur en år efter år efter år.
 
  • Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
S soffbord skrev:
Nu ska jag försöka med alla medel att ändra lagen att det inte händer till några andra.
Men då så! En lagändring som förbjuder utsiktsstörande "verksamheter" borde lösa alla problem. Möjligen kan de som exempelvis vill bygga hus eller plantera skog på sina fastigheter komma med några invändningar, vad vet jag...
 
  • Gilla
  • Haha
Karlia och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.