A
T ToRy skrev:
Sluta slingra dig. Du kan försöka gömma dig bakom dina luddiga, meningslösa svar hur mycket du vill. Dina kommentarer har varit ogrundade attacker på de som ansett att TS ska anmäla. Om du nu inte tycker det är okej men samtidigt tycker det är okej, då har du ingen åsikt alls, vad gör du då i tråden?
Är du bara här för att käfta är du ett troll. Kommer du inte med något mer substantiellt än undanflykter så får väl det anses vara bevisat.
Oj, så arg igen :crysmile: Är det bara du som tillåts ha en åsikt på detta forum? Alla som tycker annorlunda är troll? Du verkar inte ge dig förrän alla instämmer i ditt fyrkantiga sätt att se på saker. Du verkar nästan ha en manisk inställning till detta vilket är lite intressant måste jag medge :crysmile:

Världen är inte svart eller vit är vad jag försökt säga hela tiden, men du verkar inte vilja se det :crysmile:
 
Mer hittepå... Troll. Bara du, ingen annan.
 
A
T ToRy skrev:
Mer hittepå... Troll. Bara du, ingen annan.
Om jag svarar på detta, kommer du känna dig tvungen att svara igen? :crysmile: Förklara gärna på vilket sätt jag är ett troll? För att jag har en åsikt? Jag är genuint intresserad av att höra. Har absolut inget emot dig. Trevlig helg :crysmile:
 
danniee skrev:
Om jag svarar på detta, kommer du känna dig tvungen att svara igen? :crysmile: Förklara gärna på vilket sätt jag är ett troll? För att jag har en åsikt? Jag är genuint intresserad av att höra. Har absolut inget emot dig. Trevlig helg :crysmile:
Är det inte bättre att ni ringer varandra. Detta tillför inte tråden något längre.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
JA”Snabbe” JA”Snabbe” skrev:
Som trogen hemnetknarkare följer man försäljningar i bygden och ofta ser man hus sålda för småpengar dyka upp igen helrenoverade med ibland förändrad fasad, tillbyggnader osv. För tillfället ligger ett hus ute som såldes för bara 3 månader sedan, nu totalt renoverat invändigt och med en helt ny tillbyggd farstu. Det finns inga bygglov/bygganmälan för den, jag begärde utdrag från kommunens bygglovsarkiv. Man retar sig på dessa ”renoveringsfirmor” som lurar folk. Vad ska man göra? På ett sätt tänker man att man ska skita i vilket, men samtidigt så finns det ju regler som man själv ska följa om man tänker göra något på sitt eget hus.

Hur resonerar ni? Agerar ni ”polis”? Skiter ni i vilket?
JA”Snabbe” JA”Snabbe” skrev:
Jag tänker att det finns regler som vi förväntas följa och att de ska tillämpas av alla och inte bara av oss som har någon form av moral. Men det kanske bara är jag som stör mig på sånt. Det är ju inte gratis med bygglov, så varför ska vissa komma undan?

Mäklarna skiter väl i vilket, dom ska bara håva in.
Lägg ner, gnällgubbe eller kärring bakom gardinen. En veranda hit eller dit är inget att
lägga vikt vid, däremot om det pågår organiserad svartkonsulterande verksamhet, då
hade jag också reagerat. Då organiserat svartarbete med Polacker/Turkar/Juggar och
vad faan vet vem, där det sitter en fet öldrickande översittare (BertK-Typ) och skor sig.

Det är något att reagera över, då det påverkar våra svenska företag... och även prisbilden.
 
  • Gilla
kortis
  • Laddar…
Lustigt att du ser mellan fingrarna för vissa typer av "fuskare" men inte andra. Om fuskaren kommer från Polen eller Sverige så är det lika illa. Skadan för dom seriöst arbetande blir lika stor oavsett, lika så för "kunden". Klarar man inte av att överleva ska man inte driva företag.
 
  • Gilla
kortis och 3 till
  • Laddar…
danniee skrev:
Om jag svarar på detta, kommer du känna dig tvungen att svara igen? :crysmile: Förklara gärna på vilket sätt jag är ett troll? För att jag har en åsikt? Jag är genuint intresserad av att höra. Har absolut inget emot dig. Trevlig helg :crysmile:
Du kan inte förklara vilken åsikt du faktiskt har. Du påstår en massa saker om andra som de inte är eller har gjort. (Exempelvis - jag har inte påstått att min åsikt är den enda som gäller, jag har inte satt mig själv på några "höga hästar", jag förstår mycket väl vilken åsikt du ger uttryck för även om du själv inte gör det, eller kan eller vill stå för den.) Du kallar folk "vidriga" och andra rätt hårda tillmälen. Du försöker förminska dina "motståndare" genom diverse härskartekniker, nu senast med det gamla slitna "Om jag svarar på detta, kommer du känna dig tvungen att svara igen?" (Du har svarat lika mycket som jag, men det är jag som "känner mig tvungen"?)

Allt detta får mig att ifrågasätta meningen med din medverkan i tråden, vilket du inte besvarar med annat än "läs mina inlägg". (Jag har läst dina inlägg, jag vet fortfarande inte vad du vill. Man ser en mycket tydlig aversion mot oss som tycker TS ska anmäla, men det är inget du står för.)
Eftersom du inte kan eller vill ge svar på den enkla direkta frågan om vad du egentligen menar, utan bara rapar upp ovidkommande dravel och påhittade feltolkningar så drar jag slutsatsen att du är ett troll. Inte för att du har en åsikt, utan för att du inte verkar ha en åsikt men klagar på oss som har en.

För övrigt har frawer rätt; det här tillför inte tråden någonting. Kan du fortfarande inte besvara en enkel fråga om vad du tycker så är det ingen större idé att dra det här vidare.
 
  • Gilla
frawer
  • Laddar…
A
T ToRy skrev:
Du kan inte förklara vilken åsikt du faktiskt har. Du påstår en massa saker om andra som de inte är eller har gjort. (Exempelvis - jag har inte påstått att min åsikt är den enda som gäller, jag har inte satt mig själv på några "höga hästar", jag förstår mycket väl vilken åsikt du ger uttryck för även om du själv inte gör det, eller kan eller vill stå för den.) Du kallar folk "vidriga" och andra rätt hårda tillmälen. Du försöker förminska dina "motståndare" genom diverse härskartekniker, nu senast med det gamla slitna "Om jag svarar på detta, kommer du känna dig tvungen att svara igen?" (Du har svarat lika mycket som jag, men det är jag som "känner mig tvungen"?)

Allt detta får mig att ifrågasätta meningen med din medverkan i tråden, vilket du inte besvarar med annat än "läs mina inlägg". (Jag har läst dina inlägg, jag vet fortfarande inte vad du vill. Man ser en mycket tydlig aversion mot oss som tycker TS ska anmäla, men det är inget du står för.)
Eftersom du inte kan eller vill ge svar på den enkla direkta frågan om vad du egentligen menar, utan bara rapar upp ovidkommande dravel och påhittade feltolkningar så drar jag slutsatsen att du är ett troll. Inte för att du har en åsikt, utan för att du inte verkar ha en åsikt men klagar på oss som har en.

För övrigt har frawer rätt; det här tillför inte tråden någonting. Kan du fortfarande inte besvara en enkel fråga om vad du tycker så är det ingen större idé att dra det här vidare.
Jisses, trodde äntligen du accepterat att folk har andra åsikter, men icke. Efter några dagars tystnad bestämmer du dig plötsligt för att bumpa upp samma tjat igen och gråta ut i ett helt kapitel. Jag får helt enkelt bara upprepa eftersom du verkar vara den enda som inte förstått vad jag sagt - läs om, läs rätt. Sen får du helt enkelt växa upp och acceptera att att andra har åsikter än du :crysmile:
 
danniee skrev:
Jisses, trodde äntligen du accepterat att folk har andra åsikter, men icke. Efter några dagars tystnad bestämmer du dig plötsligt för att bumpa upp samma tjat igen och gråta ut i ett helt kapitel. Jag får helt enkelt bara upprepa eftersom du verkar vara den enda som inte förstått vad jag sagt - läs om, läs rätt. Sen får du helt enkelt växa upp och acceptera att att andra har åsikter än du :crysmile:
Nu är jag OT och har hållit mig utanför denna del av diskussionen, men nu vill jag faktiskt försvara ToRy.

Han är INTE den enda som har svårt att förstå vad du vill få fram. Jag förstår inte vad du menar. Det du skriver är rörigt och luddigt formulerat. Du undviker direkta frågor, så det vi inte förstår i dina kommentarer får ingen förklaring.

Forumet är till för att utbyta åsikter, ge nya infallsvinklar på problem och kanske hjälpa TS (m fl) framåt i sina frågeställningar. På vilket vis anser du att du tillfört TS någon hjälp?
 
  • Gilla
frawer
  • Laddar…
danniee skrev:
Jag talar generellt om den "attityd" som fått spridning i tråden? :crysmile::heart:

Vilken ”attityd” är det du avser?
 
A
M MetteKson skrev:
Vilken ”attityd” är det du avser?
Det citatet du rycker upp från ingenstans var ett svar på att jag inte håller med vissa här i deras attityder om att allt är antingen svart eller vitt i livet. Om du inte heller förstår föreslår jag att du också läser igen vad jag skrivit. Finns ingen mening med att hänga upp sig på något du inte förstår för att det sedan ska upprepas om och om igen in absurdum :crysmile:
 
A
M MetteKson skrev:
Forumet är till för att utbyta åsikter, ge nya infallsvinklar på problem och kanske hjälpa TS (m fl) framåt i sina frågeställningar. På vilket vis anser du att du tillfört TS någon hjälp?
Den fråga kan ju dock ställas till din vän också. Vad har han tillfört de senaste 3 sidorna förutom att tjata på mig och kräva att jag ska hålla med honom? :crysmile:
 
danniee skrev:
Det citatet du rycker upp från ingenstans var ett svar på att jag inte håller med vissa här i deras attityder om att allt är antingen svart eller vitt i livet. Om du inte heller förstår föreslår jag att du också läser igen vad jag skrivit. Finns ingen mening med att hänga upp sig på något du inte förstår för att det sedan ska upprepas om och om igen in absurdum :crysmile:

Jag har läst vad du skrivit. Det kanske är så att jag (med andra) faktiskt skulle kunna förstå vad du menar om du formulerade dig på ett tydligt sätt och besvarade frågor medlemmar i forumet ställt i avsikt att få förtydligande svar.
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
danniee skrev:
Den fråga kan ju dock ställas till din vän också. Vad har han tillfört de senaste 3 sidorna förutom att tjata på mig och kräva att jag ska hålla med honom? :crysmile:
Diskussionen börjar bli OT, där håller jag helt med dig.

Jag ser det inte som ”min vän” tjatar på att du ska hålla med honom, han vill däremot ha vissa av dina kommentarer förklarade. Men jag ska inte tala för honom, det är min tolkning.
 
  • Gilla
Pin och 1 till
  • Laddar…
A
M MetteKson skrev:
Jag har läst vad du skrivit. Det kanske är så att jag (med andra) faktiskt skulle kunna förstå vad du menar om du formulerade dig på ett tydligt sätt och besvarade frågor medlemmar i forumet ställt i avsikt att få förtydligande svar.
Vilka andra? Jag har fått medhåll ett antal gånger, så kan det möjligen vara så att "vissa" inte vill förstå? :crysmile:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.