Den som har ett bättre sätt att organisera sina spännband i bakluckan än som ett allmänt trassel är välkommen att berätta för mig[/QUOTE]

Verktygslåda i plast från Classe finns alltid i bakluckan på bilen. Lätt att ta med om man ska spänna fast nåt på släpet.
Lås och nycklar till släpet finns också i den.
 
  • Gilla
bulleribock
  • Laddar…
Det fanns tre sågar kvar i Järfälla när jag lämnade butiken 13.00 idag. Även god Tiramisu, Amarenakörsbär och chokladdoppad kanderad ingefära.
 
  • Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
T toolman77 skrev:
Den som har ett bättre sätt att organisera sina spännband i bakluckan än som ett allmänt trassel är välkommen att berätta för mig
Frågan är väl om det finns något sätt som är sämre än ett allmänt trassel?
Själv rullar jag ihop mina och stoppar tillbaka dem i originalförpackningen och lägger dem i sidofacken jag har bakom hjulhusen tillsammans med lite annat smått och gott man kan behöva med en gammal skrotbil.
 
tveksamt tveksamt skrev:
Själv rullar jag ihop mina och stoppar tillbaka dem i originalförpackningen
Några originalförpackningar har jag inte längre men att rulla ihop dem framför TVn när exempelvis Let's Dance visas är utmärkt terapi och förhöjer upplevelsen av TV-kvällen avsevärt. :crysmile:

En röd rullad spännrem med metallspänne, presenterad mot en ljus bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Några originalförpackningar har jag inte längre men att rulla ihop dem framför TVn när exempelvis Let's Dance visas är utmärkt terapi och förhöjer upplevelsen av TV-kvällen avsevärt. :crysmile:

[bild]
Måste ha varit en ”Pasodoble” på Lets Dance när du lindade det röda bandet! :love:
 
  • Haha
Immobil och 1 till
  • Laddar…
Verkar som att någon löst mina problem :) Nu gäller det bara att hitta den på rätt sida pölen...

Screen_Shot_2018-02-02_at_9.45.07_AM_540x.png

https://tieaway.com/

Nu åter till ämnet!

Jag kapade till 6st 30*20*2 rör till mitt vedkorgsprojekt och det gick väldans bra. Inte helt perfekt vinkerät men tillräckligt bra för att svetsa. Har inte gjort några inställningar på sågen eller ens dragit åt någon skruv. Ska luta ut något sätt att enkelt sätta den horisontellt.
 
  • Gilla
Tule54
  • Laddar…
stigen stigen skrev:
Måste ha varit en ”Pasodoble” på Lets Dance när du lindade det röda bandet! :love:
Du ska se de jag gör till en eldig tango! :heart:
 
  • Gilla
stigen
  • Laddar…
T toolman77 skrev:
Verkar som att någon löst mina problem :) Nu gäller det bara att hitta den på rätt sida pölen...

[bild]

[media][länk]
Den var inte dum :D Får försöka komplettera min låda med en vev :thinking:
 
Tog en bandsåg på lunchen i Täby. Stooor låda. Sågen kommer färdigmonterad - bra, men den som jag såg på YT-test behövde monteras, vilket gjorde att lådan blev lite mer blygsam.
 
Vad duger metallbandsågen till?
 
H Hammarfall skrev:
Vad duger metallbandsågen till?
Jag sågade elfa-skenor med den precis, var som att skära i smör.
 
  • Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
Ellagård Ellagård skrev:
Tog en bandsåg på lunchen i Täby. Stooor låda. Sågen kommer färdigmonterad - bra, men den som jag såg på YT-test behövde monteras, vilket gjorde att lådan blev lite mer blygsam.
Håller med, lådan är mycket svår att dölja...
 
A anis16 skrev:
Jag sågade elfa-skenor med den precis, var som att skära i smör.
Då kanske den duger till att såga hederliga stålreglar? Kanske jag behöver en trots allt.
 
Fyra bandsågar i Trelleborg.

Lyckades komma där ifrån utan en, men med lite gaffatejp samt två kapklingor.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.