Med utrustning som hantlar och en konditionsmaskin så kan jag rekommendera thedadwod på instagram för massa inspirerande korta träningspass.
 
A Anderscurl skrev:
Med utrustning som hantlar och en konditionsmaskin så kan jag rekommendera thedadwod på instagram för massa inspirerande korta träningspass.
Perfekt tips!
Tackar!
 
Det hände en sak :D I vår hoppas jag att vi bygger ut och då ryker resten av grejerna i tvättstugan såsom maskiner och klädställningar. Då är det bara ett rum som håller 16 grader med gymutrustning och en värmepump :cool:

Två barn packar upp en nyköpt gymutrustningsdel ur kartonger på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En violett tävlingskettlebell på 20 kg i ett hemmagym med träningsutrustning i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Med denna kan man både köra benspark och lårcurl :love:
Gymutrustning för benspark och lårcurl i ett hemgym med vikter och en del av vit värmepump.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Naturliv
  • Laddar…
Chrissofsweden Chrissofsweden skrev:
Härligt hardcore :cool:
Det är tyvärr multum av möss som har käkat på mjukdelarna av utrustningen.
Funderar på att köpa en plåtvägg att ha runt gymutrymmet. Det blir cs 4 * 2,5 m.
Är det dyrt att beställa från plåtslagare?
 
Äntligen (nästan) klar med vårt hemmagym som ni kan kolla in här, sidan är än så länge främst referens för de som vill bygga en Vibostuga/friggebod då jag bara hunnit använda gymmet i en vecka. Inväntar Black Friday för att komplettera gymmet med de sista grejerna som skivstång/hantlar.

https://vibogym.se
 
  • Gilla
sollentuna och 1 till
  • Laddar…
Vilket gymgolv kan ni i tråden rekommendera? Ska ligga på betonggolv.

Har tittat på gymkompaniet. Finns det andra bra alternativ?
 
L Låset skrev:
Vilket gymgolv kan ni i tråden rekommendera? Ska ligga på betonggolv.

Har tittat på gymkompaniet. Finns det andra bra alternativ?
Jag la 6mm Everroll-matta i mitt: https://vibogym.se, främst för att jag kunde få exakt mått på löpmeter från Gymleco och behövde behålla takhöjden. Hade jag inte behövt bry mig om takhöjd hade jag kört tjockare Everroll och kvadratplattor. Gör man lite eftersökningar så ser man att många billigare varianter har problem med gummidoft, och ibland giftig avsöndring så köp de dyrare plattorna/golven.
 
  • Gilla
Likan
  • Laddar…
L Låset skrev:
Vilket gymgolv kan ni i tråden rekommendera? Ska ligga på betonggolv.

Har tittat på gymkompaniet. Finns det andra bra alternativ?
Jag håller på att bygga en lyftarplattform till mitt hemmagym. Kommer bli 30 mm tjocka gummimattor och två lager 15 mm plywood runt om och i mitten av plattformen.
Tror 30 mm gummimattor är att föredra både för att rädda vikter och rädda golvet.
 
Idag fick jag hem min spegel. Fick bli 160x160 cm.
 
  • Stor spegel i hemmagym reflekterar styrketräningsutrustning och orange vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Smeafan och 3 till
  • Laddar…
L Låset skrev:
Vilket gymgolv kan ni i tråden rekommendera? Ska ligga på betonggolv.

Har tittat på gymkompaniet. Finns det andra bra alternativ?
Jag la helt sonika vanlig filtmatta för balkong. Sen köpte jag två gummiplattor som jag kan sätta skivstången på vid marklyft. Ett häftigt golv kanske är bra om man kör crossfit, annars vet jag inte vad man gör på golvet.

Filtmattan är skön att gå på, funkar fint med maghjul och andas bra. Hittills har jag inte upplevt något negativt sen jag la in det i våras.

Hemmagym med filtmatta på golv, gummiplattor, skivstång och träningsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tillägg: tränar 5 ggr i veckan alá 80-120min. Kör en klassisk byggarsplit så tycker mig flänga runt ganska mycket på golvet. Kör ju dock ingen akrobatik med kettlebell, frivändningar eller burpees.
 
Redigerat:
  • Gilla
Anderscurl
  • Laddar…
Jag är visserligen väldigt mån om min och andra säkerhet. Men reflexer på en spinningcykel? :crysmile:
 
  • Spinnercykel med pedaler utrustade med orangea reflexer på ett grått mattgolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Haha
mexitegel och 5 till
  • Laddar…
L Låset skrev:
Vilket gymgolv kan ni i tråden rekommendera? Ska ligga på betonggolv.

Har tittat på gymkompaniet. Finns det andra bra alternativ?
Vi har Eleikos 30mm 1kvm mattor. Lite overkill men det skyddar onekligen golvet när man släpper hantlar och skivstång vid marklyft etc.
 
  • Gilla
Chrissofsweden
  • Laddar…
Nu har jag tvättat golven x flera och pusslat ihop. Blev rätt skitigt efter bilning och putsning i källaren.
 
  • Renoverad källarlokal med träningsutrustning, rengjorda golv och väggar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoverad källare inredd som gym med styrketräningsutrustning och träningscyklar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Jonasdzm och 5 till
  • Laddar…
Snyggt!
 
H Hammarfall skrev:
Idag fick jag hem min spegel. Fick bli 160x160 cm.
Är själv ute efter stor spegel till mitt hemmagym. Beställde du via glasmästeri?
 
  • Gilla
Chrissofsweden
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.