S SueCia skrev:
installatören av ditt larm vet till 99% inte ens vad en SIAkod är eller hur man dubbelbalanserar en detektor.

du ger fritt främmande människor fullständigt tillträde till ditt hem där de kan se i kamerorna när du inte är hemma, och då utan att bli loggade ta sig in i huset och göra vad de vill.

dessutom har du haft verisure i x antal år så det har redan kostat dig enorma pengar, och du ska dessutom fortsätta betala.

mitt larm kostade 5-10 000 i en engångskostnad, sen 100kr för simkortet per år, och det bästa av allt är att mitt larm är oändligt mycket bättre än dina trådlösa hobbyprylar.

Jag har nått svagt minne av att du dessutom betalade mer förrra året? Har siffror kring 800kr i minnet, kanske är fel person dock.
S SueCia skrev:
installatören av ditt larm vet till 99% inte ens vad en SIAkod är eller hur man dubbelbalanserar en detektor.

du ger fritt främmande människor fullständigt tillträde till ditt hem där de kan se i kamerorna när du inte är hemma, och då utan att bli loggade ta sig in i huset och göra vad de vill.

dessutom har du haft verisure i x antal år så det har redan kostat dig enorma pengar, och du ska dessutom fortsätta betala.

mitt larm kostade 5-10 000 i en engångskostnad, sen 100kr för simkortet per år, och det bästa av allt är att mitt larm är oändligt mycket bättre än dina trådlösa hobbyprylar.

Jag har nått svagt minne av att du dessutom betalade mer förrra året? Har siffror kring 800kr i minnet, kanske är fel person dock.
vad exakt är det som är ”bra” mycket bättre med ditt larm? Har ditt larm seriekopplade brandvarnare som både pratar och låter? Har din manöverpanel talfunktion? Kan din larmcentral koppla upp sig direkt i ditt hem och prata med dig? Kan du styra yaledoorman med ditt larm? Kan ditt larm ställas in så att lampor automatiskt tänts om ett larm av något slag skulle inträffa? Du behöver inte bytta batterier i ditt larm kanske men att kalla Verisure för ”jävla hobby larm”

kan du styra ditt hem med en app via ditt larm? Jag betalar månads kostnaden för mitt larm för att ha det bästa och snabbaste. Oavsett vilken larmcentral du har så finns det ingen av dom som är lika snabb som Verisure.

Jag kan också tända upp hela min gård med att knapp tryck i min Verisure app jag kan låsa upp min dörr när jag är flera hundra mil hemifrån. Mitt kaffe står färdigt på morgonen när jag kliver upp och allt det bara via mitt ”hobby” larm. mitt larm ger också utslag innan någon ens har tagit sig in gör ditt larm det? Antar att du har klassiska magnetkontakter. Bara för att du har ett trådburet larm så är det inte bättre!
 
Redigerat av moderator:
S
F Filuren1995 skrev:
1: vad exakt är det som är ”bra” mycket bättre med ditt larm?
2:Har ditt larm seriekopplade brandvarnare som både pratar och låter?
3:Har din manöverpanel talfunktion?
4:Kan din larmcentral koppla upp sig direkt i ditt hem och prata med dig?
5:Kan du styra yaledoorman med ditt larm?
6:Kan ditt larm ställas in så att lampor automatiskt tänts om ett larm av något slag skulle inträffa?
7:Du behöver inte bytta batterier i ditt larm kanske men att kalla Verisure för ”jävla hobby larm”
8:kan du styra ditt hem med en app via ditt larm?
9:Jag betalar månads kostnaden för mitt larm för att ha det bästa och snabbaste. Oavsett vilken larmcentral du har så finns det ingen av dom som är lika snabb som Verisure.

Jag kan också tända upp hela min gård med att knapp tryck i min Verisure app jag kan låsa upp min dörr när jag är flera hundra mil hemifrån. Mitt kaffe står färdigt på morgonen när jag kliver upp och allt det bara via mitt ”hobby” larm. mitt larm ger också utslag innan någon ens har tagit sig in gör ditt larm det? Antar att du har klassiska magnetkontakter. Bara för att du har ett trådburet larm så är det inte bättre!

Pajas‍♂️
1: Det är en godkänd anläggning, den är inte trådlös, jag har fullt tillträde till programmeringen, det kostar inte en krona per månad, jag kan komplettera själv, ingen servicekostnad osv. osv.
2:Mina rökdetektorer behöver bara indikera larm, om du känner dig ensam finns det människor att prata med.
3:Ja, men det är en tramsfunktion
4:Skulle aldrig i livet ha larmet kopplat mot en larmcentral i min privata bostad
5: Det tror jag inte, skulle självklart inte vilja det heller, Yale doorman spelar i samma liga som verisure, dvs. hobbysegmentet
6:Självklart kan det det, jag har mapping gates och kan programmera bra mycket mer funktioner än ditt hobbylarm någonsin kommer klara av :)
7: Jo precis, hobbylarm
8: Jag kan styra det jag vill kunna styra såklart
9: Då är du grundlurad :( Du har kanske det bästa i hobbysegmentet på marknaden, men du betalar ett rejält överpris då du kan köpa riktiga larm för en bråkdel av vad du betalar verisure på 5 år.

Alla funktioner du listar i punkt 10 är ju superenkla funktioner som utan problem skapas med mapping gates. Dina batteridrivna hobbymagneter måhända ha seismiska detektorer, men de är fortfarande hobbyprodukter och jag har bortsett från ett fiktivt behov av seismiska detektorer i min anläggning, men ville jag ha det så finns det givetvis :)
 
kodrod skrev:
Hej,


Eftersom Verisure kör fult och har olika pris på alla kunder och även sina kunder med olika % varje år, skulle det vara intressant att veta vad andra betalar.

Tacksam om tråden kan hållas ren från övriga kommentarer.

Jag har
Brand men bara yttre tjänst.
en extra kamera detektor +15kr/månad
service avtal + 33kr/månad


Betalar med höjningen 376kr/månad. (Höjdes 6,5% nu i december).
Jag köpte loss mitt alarm,30000:- så jag har bara 99:-/mån till Securitas
 
U Ulf Aronsson skrev:
Jag köpte loss mitt alarm,30000:- så jag har bara 99:-/mån till Securitas
Jasså, kan man koppla om sitt Verisure larm till andra operatörer...!!?? Securitas är fortfarande Verisure.
 
richardtenggren
Verisure = Securitas Direct
Verisure ≠ Securitas
Securitas ≠ Securitas Direct
 
Oavsett hur de företagen hänger ihop, går det att koppla upp sitt Verisure larm mot en annan larmoperatör?
 
C Christoffer L skrev:
Oavsett hur de företagen hänger ihop, går det att koppla upp sitt Verisure larm mot en annan larmoperatör?
Nej skulle jag säga.
 
Så, nu tröttnade jag på Verisure.

En av rörelsedeckarna falsklarmade en fredag, Verisure ska skicka en tekniker för att kolla på det,
Onsdagen en vecka senare ringer jag upp Verisure då jag inte hört nått från dem, de skickar en servicetekniker som kommer på torsdagen och rensar bort "trips" ur deckaren. På lördagen samma vecka falsklarmar det igen, de ska skicka en tekniker som byter deckare, hör inget av dem och ringer dem i veckan igen, de kan inte nå servicefirman, men de ska återkomma, ringer dem igen en vecka senare och blir kopplad till servicefirman som kommer på torsdagen och byter ut deckaren.
På fredagen får jag ett sms om att batterierna i larmet behöver bytas (gissningsvis för att det falsklarmat i tre veckor nu).
NU är de på hugget och redan på måndagen blir jag uppringd och de kan komma redan nästa dag och byta batterierna till en kostnad av minst 2000kr, jag vill avvakta och tackar nej sålänge.

Spola fram 2-3v och jag har beställt ett nytt larm från Ajax, klockan 10 idag säger vi upp vårt abbonemang, och nu blir Verisure ännu snabbare! Fem timmar senare blir jag uppringd och de undrar om de kan komma och avlägsna sina dekaler imorgon förmiddag.

Från och med Januari blir vår månadskostnad till Verisure 0kr.

Om någon är intresserad av våra gamla deckare kan vi säker komma överrens (passar inte till system som har appstöd)
 
  • Gilla
  • Haha
JustDoIt och 3 till
  • Laddar…
D
13th Marine 13th Marine skrev:
Så, nu tröttnade jag på Verisure.

En av rörelsedeckarna falsklarmade en fredag, Verisure ska skicka en tekniker för att kolla på det,
Onsdagen en vecka senare ringer jag upp Verisure då jag inte hört nått från dem, de skickar en servicetekniker som kommer på torsdagen och rensar bort "trips" ur deckaren. På lördagen samma vecka falsklarmar det igen, de ska skicka en tekniker som byter deckare, hör inget av dem och ringer dem i veckan igen, de kan inte nå servicefirman, men de ska återkomma, ringer dem igen en vecka senare och blir kopplad till servicefirman som kommer på torsdagen och byter ut deckaren.
På fredagen får jag ett sms om att batterierna i larmet behöver bytas (gissningsvis för att det falsklarmat i tre veckor nu).
NU är de på hugget och redan på måndagen blir jag uppringd och de kan komma redan nästa dag och byta batterierna till en kostnad av minst 2000kr, jag vill avvakta och tackar nej sålänge.

Spola fram 2-3v och jag har beställt ett nytt larm från Ajax, klockan 10 idag säger vi upp vårt abbonemang, och nu blir Verisure ännu snabbare! Fem timmar senare blir jag uppringd och de undrar om de kan komma och avlägsna sina dekaler imorgon förmiddag.

Från och med Januari blir vår månadskostnad till Verisure 0kr.

Om någon är intresserad av våra gamla deckare kan vi säker komma överrens (passar inte till system som har appstöd)
Ren slöhet (och för mycket arbete) står mellan mig och byte av larm! :)
 
D djac skrev:
Ren slöhet (och för mycket arbete) står mellan mig och byte av larm! :)
Fast så mycket jobb är det ju inte. Ajax bara fungerar typ. Har kört de själv nu i över ett år. Gjorde snarlik resa som 13th Marine. De va jävligt sugna på att behålla mig som kund dock. Men slut så togs allt ner. Lite intrimning av vissa sensorer i början av Ajax men sen har det bara fungerat. Då är min anläggning stor också. Jag har väldigt många entréer och fönster etc.
 
  • Gilla
JustDoIt
  • Laddar…
D djac skrev:
Ren slöhet (och för mycket arbete) står mellan mig och byte av larm! :)
Lite samma här. Nu kan man ju dock få verifiering av brandlarm via annan larmcentral med ett ”riktigt” larm. Ska undersöka det framöver.
 
D djac skrev:
Ren slöhet (och för mycket arbete) står mellan mig och byte av larm! :)
Samma här, den utlösande faktorn blev att jag vägrade betala 2000kr+ för att byta batterier (borde ingå i serviceavtalet) samt att jag tyckte deras hantering av den falsklarmade deckaren var dålig.
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Samma här, den utlösande faktorn blev att jag vägrade betala 2000kr+ för att byta batterier (borde ingå i serviceavtalet) samt att jag tyckte deras hantering av den falsklarmade deckaren var dålig.
Jag fick inte ens bytta batterier i mitt verisure larm tidigare. Det besked jag fick ifrån supporten va "Du har den variant som vi måste skicka ut en tekniker för fixa.". Alltså de va bara skruva upp en lucka. Stoppa i ett nytt A123-batteri. Jag är inte efterbliven. Detta och deras bemötande gällande månadskostnad och hela köret fick mig att ge de fingret.
 
Kendobendo Kendobendo skrev:
Jag fick inte ens bytta batterier i mitt verisure larm tidigare. Det besked jag fick ifrån supporten va "Du har den variant som vi måste skicka ut en tekniker för fixa.". Alltså de va bara skruva upp en lucka. Stoppa i ett nytt A123-batteri. Jag är inte efterbliven. Detta och deras bemötande gällande månadskostnad och hela köret fick mig att ge de fingret.
Det var det som gällde här med.
Upptäckte också att de bara skruvat upp dem med gipsskruv, så sabotageskyddet känns än mer som ett sätt för att få dit en servicetekniker...

Aja, nu ska jag inte lusa ner tråden med mer gnäll =)
 
13th Marine 13th Marine skrev:
NU är de på hugget och redan på måndagen blir jag uppringd och de kan komma redan nästa dag och byta batterierna till en kostnad av minst 2000kr, jag vill avvakta och tackar nej sålänge.
Det är bara det gamla larmet som kräver att de kommer och byter batteri, i det nya kan man göra det själv.
Oftast har man iaf kunnat snacka sig till ett gratisbyte.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.