Kan hålla med om att Makitan inte är någon allround. Jag använder det som en enhandsfräs med ett avrundningsstål. Byter aldrig för det är ett helsike att få stålet på rätt höjd och hylsan är svår att få att hålla i stålet. Men som en enhandsfräs för att runda kanterna så är den väldigt smidig att använda med en väldigt följsam sladd och ett bra grepp.
 
Kör vidare i denna tråden!
Sitter o väntar på att fräs o tillbehör ska komma o letar frässtål!
Skulle nedan set va ett bra nybörjarset?
Inte det billigaste jag hittar men definitivt inte dyrast heller. Verkar dessutom marknadsföras som ”blå” Bosch så kan ju inte vara helt kassa :rolleyes:
Bosch frässet i väska med olika frässtål för träbearbetning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Lexington Lexington skrev:
Kör vidare i denna tråden!
Sitter o väntar på att fräs o tillbehör ska komma o letar frässtål!
Skulle nedan set va ett bra nybörjarset?
Inte det billigaste jag hittar men definitivt inte dyrast heller. Verkar dessutom marknadsföras som ”blå” Bosch så kan ju inte vara helt kassa :rolleyes:
[bild]
Ser vettigt ut. Pris?
 
Billigast jag hittar är 750kr, snart fars dag också :D
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Jag tycker skaften ser klena ut — är det sex mm? Isåfall tycker jag att de går bort. Kan din fräs ta åtta mm skaft som störst skulle jag satsat på det i dina kläder.
Grövre skaft bidrar till mindre vibrationer vilket ger säkrare körning och bättre resultat; jag håller succesivt på att byta upp mig från åtta till tolv mm och halvtum. Åttorna använder jag mest i min Bosch GKF600.

Cobalt gör bra fräsar och finns med åtta mm skaft hos bla Swedendro, annars vet jag att flera på forumet beställer från Wealden (?) i England som är välsorterade och har bra priser.

Lycka till med fräsandet! :)
//Ronnie
 
  • Gilla
Lexington och 1 till
  • Laddar…
P Pysslarn skrev:
Jag tycker skaften ser klena ut — är det sex mm? Isåfall tycker jag att de går bort. Kan din fräs ta åtta mm skaft som störst skulle jag satsat på det i dina kläder.
Grövre skaft bidrar till mindre vibrationer vilket ger säkrare körning och bättre resultat; jag håller succesivt på att byta upp mig från åtta till tolv mm och halvtum. Åttorna använder jag mest i min Bosch GKF600.

Cobalt gör bra fräsar och finns med åtta mm skaft hos bla Swedendro, annars vet jag att flera på forumet beställer från Wealden (?) i England som är välsorterade och har bra priser.

Lycka till med fräsandet! :)
//Ronnie
Tack så mycket (y)

Stålen är 8mm, och är just GKF 600 jag beställt!
Googlade lite snabbt på Cobalt stål, o dom kostar 3-4 gånger pengarna för samma set, känns inte riktigt rimligt :rofl:, än iaf!
 
  • Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
Lexington Lexington skrev:
Tack så mycket (y)

Stålen är 8mm, och är just GKF 600 jag beställt!
Googlade lite snabbt på Cobalt stål, o dom kostar 3-4 gånger pengarna för samma set, känns inte riktigt rimligt :rofl:, än iaf!
Köp!
 
  • Haha
  • Gilla
Pysslarn och 1 till
  • Laddar…
Lexington Lexington skrev:
Kör vidare i denna tråden!
Sitter o väntar på att fräs o tillbehör ska komma o letar frässtål!
Skulle nedan set va ett bra nybörjarset?
Inte det billigaste jag hittar men definitivt inte dyrast heller. Verkar dessutom marknadsföras som ”blå” Bosch så kan ju inte vara helt kassa :rolleyes:
[bild]
Jag tror dom där är helt ok, bra!
Har något enstaka stål från "blå-serien", köpta styckevis, dom är bra.
Har också ett Bosch set från gröna serien som också får jobbet gjort.
Du bör bli nöjd med dom där, har sneglat länge på nåt av seten, men inte fått in tummen ur, än... Men det närmar sig ju fars dag som du nämner. :love:
 
  • Älska
  • Gilla
Lexington och 1 till
  • Laddar…
K Kane skrev:
Köp!
Beställt!
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Jag köpte detta set för 739 kr på K-Rauta och hoppas att kvaliteten är godtagbar.

3165140415873
 
  • Gilla
Lexington
  • Laddar…
Jag hoppas bli nöjd!
Dock hade dom jäklarna höjt priset med 40kr sen ja va inne o kolla sist :mad:
Men, det är ju barnens pengar :surprised:
 
@Lexington
Har du hunnit testa grejerna du fick hem? :)
Om ja, hur tycker du fräsen orkar med osv?
 
Inte hunnit, har inga frässtål än, farsdag har ju inte varit ;)
Men tänkte köra lite i helgen, har några småprojekt kantfräsning, så får återkomma!
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Har haft min GKF600 i över 10 år och mera än 90% av det jag fräser är med den, enkelt att med en hand kunna runda/fasa kanter.
Den gamla ELU MOF96an känner sig nog som pensionerad och övergiven.
 
A AndersS skrev:
Har haft min GKF600 i över 10 år och mera än 90% av det jag fräser är med den, enkelt att med en hand kunna runda/fasa kanter.
Den gamla ELU MOF96an känner sig nog som pensionerad och övergiven.
Fräser du annat än kanter med 600an?
Hur orkar den med isåfall, bör ju orka en del iom att min GKF12V grejade lite spårfräsning mm. (y)
Anledningen till mina frågor är att en kollega är på jakt efter fräs och funderade på 600an. :thinking:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.