FredrikR FredrikR skrev:
:cool::cool:(y)
Körde du runt flera varv och justerade?
Kan det vara nåt upptill som kan röra sig?

Om du kör auto home, känner du motståndet på pappret under alla hörnen nu?
Jag funderade på om det kan vara hans autolevel som inte funkar riktigt som den ska.. :thinking:
 
  • Gilla
JSten och 1 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Största bekymret med det här "hålet", var inte att rita upp den...

Utan när jag väl var klar efter nån minut, så började jag leta, var sparas den...
Körde igång 2 parallella sökningar på datorn som segade ner allt ännu mer...

När jag insåg att jag började gå bet, provade jag en helt klassisk googling på "Fusion360 default save location" och voilá - i molnet... :crysmile:

Man lär så länge man lever. ;):oops:
Du kan exportera det till hårddisken. Det gör jag för jämnan. Tryck på "export" efter att du sparat i molnet.
Fusion 360:s sparfunktioner har vissa brister men jag antar att det finns en anledning till att det är som det är.
Tycker det är lite bökigt att öppna en fil man tänker använda också. Svårt att hitta i "arkiven"
 
G
Får se när jag kan fixa skrivaren, verkar som plattan som kom med den är mer som ett U än _
skiljer upp emot en 5mm mellan mitten och kanterna. Så mitten så släpps plasten i luften medans på kanterna i värsta fall kommer det inget.
 
  • Ledsen
FredrikR
  • Laddar…
Även Siemens NX finns uppenbarligen i en Home Use version.
notera dock begränsningarna nedan:
- Att Siemens inte vill släppa CAM modulen fritt är begripligt, den lär vara tämligen kompetent på svårare jobb.

"
Trial Restrictions
  • Watermarks are added to printed and plotted data, to prevent the NX Student Edition from being used for commercial work
  • Part files created in NX Student Edition cannot be retrieved in a commercial version of NX, but can be retrieved in the full academic packages available to educational establishments
  • CAM data is not available for post-processing, and the displayed output of tool path information has limited precision
"

https://blogs.sw.siemens.com/nx-design/nx-student-edition-free-download/
 
G GargamelSE skrev:
Får se när jag kan fixa skrivaren, verkar som plattan som kom med den är mer som ett U än _
skiljer upp emot en 5mm mellan mitten och kanterna. Så mitten så släpps plasten i luften medans på kanterna i värsta fall kommer det inget.
Segt.
Får göra som jag, lägga en glasskiva över bara. Skar till ett vanligt fönsterglas.
 
G
Skulle oslipad 4mm tjocks 450x450mm glas funka? Antar oslipad menas att kanterna inte är slipade.
Hitta en firma i närheten som gör en sådan för en 200-lapp.
 
Det funkar fint! Jag kör 3mm på min.
 
  • Gilla
GargamelSE
  • Laddar…
G
Z zzoink skrev:
Det funkar fint! Jag kör 3mm på min.
Räcker de 4 fästena på sidan eller behöver man något annat fäste för glasskivan när jag tagit bort vaddetnuärsomsitteridag?
 
G GargamelSE skrev:
Räcker de 4 fästena på sidan eller behöver man något annat fäste för glasskivan när jag tagit bort vaddetnuärsomsitteridag?
Alltså, jag har satt fast glaset ovanpå det som redan är där. Med typ pappersklämmor.
 
G
Frustrator Frustrator skrev:
Alltså, jag har satt fast glaset ovanpå det som redan är där. Med typ pappersklämmor.
Blir det inte problem med värmen osv då eller "bara" att vänta längre?
 
G GargamelSE skrev:
Blir det inte problem med värmen osv då eller "bara" att vänta längre?
Tar någon minut längre bara
 
  • Gilla
GargamelSE
  • Laddar…
G
Nu är glasskivan hemma, svängde förbi classe å köpte några klämmor å superlim (för att limma ihop detaljer senare) :D
 
G
Fan.
Inte ens med en glasskiva går det att få skithelvetet i nivå.
De sidor som är tajtast sitter skruven på undersidan så jävla hårt åtdragen att det går fan inte att få ner skiten mer, och då började ändå med något "lösa" skruvar, ändå så räcker inte flera (10+) varv för att få den gå plant.
 
Skit i att få plant under. Bara glaset är plant
 
G
Frustrator Frustrator skrev:
Skit i att få plant under. Bara glaset är plant
Har läst lite. Verkar vara fel på crealitys firmware, många som har problem med att Z blir till skit.
Ska i helgen prova flasha tiny machines firmware för maskin, många som blivit nöjda med den.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.