Hej
Slaktar min trasiga kapsåg bosch pcm 8s efter att den pajjat.
Tänkte att ett av glidstålen kanske kan bli en förlängning på ett spärrskaft.
Men vad förvånad jag blev då de var av olika dimension innuti. Säkert noggrant uträknat av tyskarna, men hade jag konstruerat dylika såg hade jag haft samma grovlek på glidstängerna.
Mvh
Fredrik
Slaktar min trasiga kapsåg bosch pcm 8s efter att den pajjat.
Tänkte att ett av glidstålen kanske kan bli en förlängning på ett spärrskaft.
Men vad förvånad jag blev då de var av olika dimension innuti. Säkert noggrant uträknat av tyskarna, men hade jag konstruerat dylika såg hade jag haft samma grovlek på glidstängerna.
Mvh
Fredrik
Spännande.F fredand44 skrev:Hej
Slaktar min trasiga kapsåg bosch pcm 8s efter att den pajjat.
Tänkte att ett av glidstålen kanske kan bli en förlängning på ett spärrskaft.
Men vad förvånad jag blev då de var av olika dimension innuti. Säkert noggrant uträknat av tyskarna, men hade jag konstruerat dylika såg hade jag haft samma grovlek på glidstängerna.
Mvh
Fredrik
Hur ser konstruktionen ut, är något av rören belastat mer än det andra? Eller är det något lurigt så den ena glidstången ska böja sig aningen mer än den andra för att erhålla någon vinkel på någonting?
Eller är det så trist så de bara hade kört slut på den tunnare sorten i fabriken, så de tillfälligtvis fick ta av den något tjockare?
Ja möjligen ligger klingan lite mer på den tjockare. Däremot hänger motorn mer på den klenare. Ja man skulle gärna vilja veta varför det är så här.
Hela pjäsen väger ca 18 kg om jag minns rätt. Så det har säkert funnits en ambition att dra ned vikten.
Men vore lustigt om det berodde på tillgängligt material i fabriken.
Mvh
Fredrik
Hela pjäsen väger ca 18 kg om jag minns rätt. Så det har säkert funnits en ambition att dra ned vikten.
Men vore lustigt om det berodde på tillgängligt material i fabriken.
Mvh
Fredrik